Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #26 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Du er ihvertfall flink til å IKKE svare på ting 😀 Jeg tror babling kan være tegn på at de vil unngå tema av en grunn, og derfor begynner å bable om annet. At det kan være en grunn. De fleste samtaler beveger seg etter assosiasjoner, ting folk kommer på når de snakker. Som en her nevnte så kan vedkommende snakke om Spania fordi hun var fornøyd med frisøren der. Den neste kan da snakke om surfing fordi vedkommende husker en artig historie om surfing som kan lede til kenguruer fordi noen tenker på Australia, som kan lede til at noen tenker på at det er mange hjort som er drept i Norge (fordi både hjort og kenguru fryser når de kommer rett foran en bil) osv. Av og til kan man etter samtalen (eller underveis) lure på hvordan man i alle dager havnet hit. Det er ikke slik at fordi noen nevnte frisør i starten på lunsjen så skal hele lunsjen handle om klipping av hår. Om det er snakk om et betent tema, så kan selvsagt noen dreie temaet inn på noe annet. Men i vanlige samtaler er ikke dette årsaken. Hele flyten i small talk samtaler går nettopp på assosiasjoner og en levende samtale. Anonymkode: 8264d...05e
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #27 Skrevet 1. desember 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at det ikke alltid er noe poeng å svare på alle spørsmål. Det er ikke alltid det å svare gir diskusjonen noe mer. Jeg tror det er mest snakk om small talk. Da tror vi forskjellig og det er helt ok. Noter deg at det første du skriver også gjelder andre, så maser du ikke to tre ganger etter svar på noe 🙃 Ja, vi er nok uenige. Jeg tror det kan handle om smaltalk, og god sådan i de fleste tilfeller. Det er mest unntakene jeg tenker på. De som sporer helt av og tar over samtalen i mange minutter. Vet du hvor lenge det er å høre på noen i fem minutter? Du trenger ikke svare, men det er leeenge!
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #28 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): De fleste samtaler beveger seg etter assosiasjoner, ting folk kommer på når de snakker. Som en her nevnte så kan vedkommende snakke om Spania fordi hun var fornøyd med frisøren der. Den neste kan da snakke om surfing fordi vedkommende husker en artig historie om surfing som kan lede til kenguruer fordi noen tenker på Australia, som kan lede til at noen tenker på at det er mange hjort som er drept i Norge (fordi både hjort og kenguru fryser når de kommer rett foran en bil) osv. Av og til kan man etter samtalen (eller underveis) lure på hvordan man i alle dager havnet hit. Det er ikke slik at fordi noen nevnte frisør i starten på lunsjen så skal hele lunsjen handle om klipping av hår. Om det er snakk om et betent tema, så kan selvsagt noen dreie temaet inn på noe annet. Men i vanlige samtaler er ikke dette årsaken. Hele flyten i small talk samtaler går nettopp på assosiasjoner og en levende samtale. Anonymkode: 8264d...05e Jeg er enig i det meste her.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #29 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (35 minutter siden): Meg meg meg! Som er Hi. Ble litt kaos her, så glipp. Kan du for en gang skjønne at det ikke ee nødvendig for deg å skrive som anonym. Vi skjønner at det er deg etter første avsnitt uansett. Og ja, jeg skriver ‘vi’ fordi det er min oppfatning at vi er mange. Sånn siden det er så utrolig vanskelig for deg å huske den enkle måten man krysser av for anonym på. Og så syns jeg at det er hysterisk morsomt at du kritiserer andre som babler når hele hi er en rant med uinteressante meninger. Anonymkode: 05ff5...61b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #30 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (3 timer siden): Meg meg meg! Som er Hi. Ble litt kaos her, så glipp. Som om noen i et halvt sekund var i tvil. Anonymkode: 8644a...986
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #31 Skrevet 1. desember 2023 Hvorfor spørre om sånt som om man rar seg råd til frisør eller har vært i Paris? Hva trenger du informasjonen til? Anonymkode: b580a...b03
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #32 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor spørre om sånt som om man rar seg råd til frisør eller har vært i Paris? Hva trenger du informasjonen til? Anonymkode: b580a...b03 Det er ofte slike spørsmål som skaper smalltalk. Man sier gjerne noe om et tema selv, og spør andre om noe relatert til det. Så er ofte en lett samtale i gang. Jeg har ikke spurt om hverken frisør eller om de har vært i Paris. Jeg leste en tråd hvor en begynte å bable om noe helt annet og da tenkte jeg videre på det. Og spesielt på et par som holder på sånn i virkeligheten. Anonymkode: b60d1...794
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #33 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er ofte slike spørsmål som skaper smalltalk. Man sier gjerne noe om et tema selv, og spør andre om noe relatert til det. Så er ofte en lett samtale i gang. Jeg har ikke spurt om hverken frisør eller om de har vært i Paris. Jeg leste en tråd hvor en begynte å bable om noe helt annet og da tenkte jeg videre på det. Og spesielt på et par som holder på sånn i virkeligheten. Anonymkode: b60d1...794 ☝️
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #34 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ofte slike spørsmål som skaper smalltalk. Man sier gjerne noe om et tema selv, og spør andre om noe relatert til det. Så er ofte en lett samtale i gang. Jeg har ikke spurt om hverken frisør eller om de har vært i Paris. Jeg leste en tråd hvor en begynte å bable om noe helt annet og da tenkte jeg videre på det. Og spesielt på et par som holder på sånn i virkeligheten. Anonymkode: b60d1...794 Slutt å skriv om hverandre med nick og anonym. Der er ikke så forbaska vanskelg å holde styr på det. Anonymkode: f50a9...aaf
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #35 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ofte slike spørsmål som skaper smalltalk. Man sier gjerne noe om et tema selv, og spør andre om noe relatert til det. Så er ofte en lett samtale i gang. Jeg har ikke spurt om hverken frisør eller om de har vært i Paris. Jeg leste en tråd hvor en begynte å bable om noe helt annet og da tenkte jeg videre på det. Og spesielt på et par som holder på sånn i virkeligheten. Anonymkode: b60d1...794 Hvorfor spørsmålet kommer er ganske relevant for om det er best å svare bare ja/nei, eller å fortsette samtalen. Anonymkode: b580a...b03
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #36 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): ☝️ Tommel opp for ditt eget innlegg.... Anonymkode: f50a9...aaf
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #37 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor spørsmålet kommer er ganske relevant for om det er best å svare bare ja/nei, eller å fortsette samtalen. Anonymkode: b580a...b03 He?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #38 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (37 minutter siden): ☝️ Hvor vanskelig KAN det være? Man må jo begynne å lure om det mangler noen kroner på en femmer her. Anonymkode: 05ff5...61b
*Miss Marple* Skrevet 1. desember 2023 #39 Skrevet 1. desember 2023 Hadde noen spurt meg om jeg tar meg råd til å gå til frisør hadde jeg trodd at det hadde rabla for dem.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #40 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hvis noen fks spør om du tar deg råd til frisør en gang i måneden, og den andre svarer nei, og starter med å si hva hn derimot tar seg råd til og ikke råd til, og holder det gående i fem minutter. Eller om du spør om noen har vært i Paris, og en annen svarer nei men,og utbroderer i ti minutter om hvor hn har vært og når hn var der. Å tillegge en opplysning sånn "nei, jeg har ikke vært i Paris, men jeg har vært i Roma" er greit nok, men den bablinga i flere minutter. Det skjer jo skriftlig også. Mye! Man går fks inn i en tråd og skriver helt uvesentlige tilleggsopplysninger over to avsnitt. Hva er greia med denne bablinga? Anonymkode: b60d1...794 Sikkert fordi samtale bygger relasjoner. Anonymkode: edc50...fa8
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #41 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Sikkert fordi samtale bygger relasjoner. Anonymkode: edc50...fa8 - Det er dyrt hos frisøren, så jeg kan ikke ta meg råd til å gå dit en gang i måneden mer. Hva med deg? - Nei, jeg bruker ikke så mye penger på frisør. Det jeg derimot bruker penger på, er yoga. Instruktøren vår er såå flink, og vi er ganske mange på kurset nå, og de fleste er på samme alder. Men så er det jo noen eldre også da, for jeg tror det er veldig populært for eldre også? Og yoga ER jo bra for alle. Og etter yogatime på fredag, så går vi ut og spiser. Det går jo en del penger på det, men det er det verdt for maten er jo så god dit vi går, men neste gang skal vi prøve et annet sted, for der skal det visst være veldig god biff, og biff er jo nydelig når den er tilberedt riktig og med riktig tilbehør. Tilbehøret er jo veldig viktig da, det syns jeg, og så er jeg ikke så glad i peppersaus, så jeg skjønner ikke at noen kan spise det til biff. Vi tok oss forresten råd til en langweekend i London også, i september. Der var det god mat, men dyr, og vi fant noen billigere spisesteder da... Og bla bla bla bla bla.. Værsågod. Dette var et eksempel og de er ikke dem jeg ønsker først å bygge relasjoner med 🙃 du og andre må gjerne. Mens jeg kan sikkert sitte her og lure på hvor dette babbelet kommer fra...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #42 Skrevet 1. desember 2023 Hjernen vår er bare sånn. 😊Når vi kjenner igjen noe vi har opplevd, begynner vi å bable. Helt normalt. Anonymkode: 17233...d2d
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #43 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hjernen vår er bare sånn. 😊Når vi kjenner igjen noe vi har opplevd, begynner vi å bable. Helt normalt. Anonymkode: 17233...d2d Hvem sin hjerne?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #44 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (41 minutter siden): Hvem sin hjerne? Vår. Altså alle andre enn din. Anonymkode: 05ff5...61b
ReneRene Skrevet 2. desember 2023 #45 Skrevet 2. desember 2023 (endret) Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Vår. Altså alle andre enn din. Anonymkode: 05ff5...61b Jeg tror the joke is on you her 😆 Men jeg tror jeg er i selskap med et par andre da... Poenget mitt var at de fleste hjerner opererer ikke sånn at de vil man babler i vilden sky om helt irrelevante ting. Det er i hovedsak tre grunner tror jeg * ubehag pga tema / spørsmålet * nervøsitet/ usikkerhet * lite tankevirksomhet/ kunnskap Endret 2. desember 2023 av ReneRene
prekæs Skrevet 2. desember 2023 #46 Skrevet 2. desember 2023 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Hvis noen fks spør om du tar deg råd til frisør en gang i måneden, og den andre svarer nei, og starter med å si hva hn derimot tar seg råd til og ikke råd til, og holder det gående i fem minutter. Eller om du spør om noen har vært i Paris, og en annen svarer nei men,og utbroderer i ti minutter om hvor hn har vært og når hn var der. Å tillegge en opplysning sånn "nei, jeg har ikke vært i Paris, men jeg har vært i Roma" er greit nok, men den bablinga i flere minutter. Det skjer jo skriftlig også. Mye! Man går fks inn i en tråd og skriver helt uvesentlige tilleggsopplysninger over to avsnitt. Hva er greia med denne bablinga? Anonymkode: b60d1...794 Jeg tenker spørsmålet i seg selv har masse babbel i seg det og.
ReneRene Skrevet 2. desember 2023 #47 Skrevet 2. desember 2023 prekæs skrev (5 timer siden): Jeg tenker spørsmålet i seg selv har masse babbel i seg det og. Ja, det har det. Men smalltalk er en form for babbel, i mye mer moderat grad, og så har det noe for seg. Annet enn å gjøre samtalepartnere svett i ørene og gi de lettere migrene.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #48 Skrevet 3. desember 2023 ReneRene skrev (På 1.12.2023 den 23.34): - Det er dyrt hos frisøren, så jeg kan ikke ta meg råd til å gå dit en gang i måneden mer. Hva med deg? - Nei, jeg bruker ikke så mye penger på frisør. Det jeg derimot bruker penger på, er yoga. Instruktøren vår er såå flink, og vi er ganske mange på kurset nå, og de fleste er på samme alder. Men så er det jo noen eldre også da, for jeg tror det er veldig populært for eldre også? Og yoga ER jo bra for alle. Og etter yogatime på fredag, så går vi ut og spiser. Det går jo en del penger på det, men det er det verdt for maten er jo så god dit vi går, men neste gang skal vi prøve et annet sted, for der skal det visst være veldig god biff, og biff er jo nydelig når den er tilberedt riktig og med riktig tilbehør. Tilbehøret er jo veldig viktig da, det syns jeg, og så er jeg ikke så glad i peppersaus, så jeg skjønner ikke at noen kan spise det til biff. Vi tok oss forresten råd til en langweekend i London også, i september. Der var det god mat, men dyr, og vi fant noen billigere spisesteder da... Og bla bla bla bla bla.. Værsågod. Dette var et eksempel og de er ikke dem jeg ønsker først å bygge relasjoner med 🙃 du og andre må gjerne. Mens jeg kan sikkert sitte her og lure på hvor dette babbelet kommer fra... Men likevel er du overrasket over at andre ikke vil bygge en relasjon med DEG. Du er såå urettferdig behandlet, og på forumet fins det en "gjeng" påstår du, som holder deg utenfor - men det har ikke slått deg at man ikke kan bygge en relasjon når den andre ikke lytter? Lytter, i betydningen "leser det som står og gir relevante svar i stedet for svar som virker fritt assosiert"! ReneRene skrev (På 2.12.2023 den 1.09): Jeg tror the joke is on you her 😆 Men jeg tror jeg er i selskap med et par andre da... Poenget mitt var at de fleste hjerner opererer ikke sånn at de vil man babler i vilden sky om helt irrelevante ting. Det er i hovedsak tre grunner tror jeg * ubehag pga tema / spørsmålet * nervøsitet/ usikkerhet * lite tankevirksomhet/ kunnskap Når andre babler er de altså usikre eller dumme? Du, derimot - hva er grunnen til at du babler i vilden sky om ting som ikke var temaet? (Det skjer på skrift, i ditt tilfelle.) Lite tankevirksomhet og kunnskap, får man anta. ReneRene skrev (På 1.12.2023 den 13.29): Vet du hvor lenge det er å høre på noen i fem minutter? Du trenger ikke svare, men det er leeenge! Og da lurer jeg: hvor mye lengre tar det å gjøre babbelet om til skriftlig form? Som er det du gjør, i hver eneste tråd. Du trenger ikke svare. Virkelig. Du trenger IKKE svare! Anonymkode: edc50...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå