Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Hvis noen fks spør om du tar deg råd til frisør en gang i måneden, og den andre svarer nei, og starter med å si hva hn derimot tar seg råd til og ikke råd til, og holder det gående i fem minutter. Eller om du spør om noen har vært i Paris, og en annen svarer nei men,og utbroderer i ti minutter om hvor hn har vært og når hn var der. Å tillegge en opplysning sånn "nei, jeg har ikke vært i Paris, men jeg har vært i Roma" er greit nok, men den bablinga i flere minutter. Det skjer jo skriftlig også. Mye! Man går fks inn i en tråd og skriver helt uvesentlige tilleggsopplysninger over to avsnitt. Hva er greia med denne bablinga? Anonymkode: b60d1...794
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Jeg liker babling. Ja- og nei-svar er kjedelig. Hvis jeg ikke er i humør til snakk, så holder jeg meg for meg selv. Hvorfor er du så sur for tiden? Anonymkode: 518d9...0a8
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg liker babling. Ja- og nei-svar er kjedelig. Hvis jeg ikke er i humør til snakk, så holder jeg meg for meg selv. Hvorfor er du så sur for tiden? Anonymkode: 518d9...0a8 Jeg er helt enig i at ja og nei- svar er minst like kjedelige, men det kommer an på spørsmålene. Men å kun ja og nei på mange ting , tror jeg handler mer om usikkerhet fordi de ikke tør utdype siden meningen eller holdning kan bli oppfattet "feil". Så det blir litt annerledes, da det altså handlet mer om frykt for å dumme seg ut. Babling er jo ikke det. Jeg lurer på grunnen, og jeg fins ikke sur 🙂 tvert i mot. Anonymkode: b60d1...794
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Jeg kaller det ikke 'babling', jeg kaller det samtale. Slik bølger samtalene frem og tilbake. I tillegg - det du synes er uvesentlig, kan andre sette pris på. Ofte gir det en god kontekst til svaret som ble gitt slik at man forstår svaret og personen bedre. Det kan være nyttig både i denne samtalen og i fremtidige møter. De som er flinke med small talk klarer å lytte til andre og bidra i samtalen slik at den drives fremover. Konsise svar stagnerer ofte samtalen og gir da andre ansvaret for å drive samtalen i stedet for at alle bidrar. I møter der man diskuterer et tema og gjerne skal konkludere med noe er det viktig at man holder seg kort og konsist, men ikke i small talk - snare tvert i mot. Anonymkode: 8264d...05e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Det heter å samtale, å konversere, å prate sammen, smalltalk. En samtale er ikke et intervju eller en debatt. Anonymkode: ec4ed...3ad
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Det er ikke babbling, det er en vanlig og normal måte å føre en samtale på. Anonymkode: f50a9...aaf
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg kaller det ikke 'babling', jeg kaller det samtale. Slik bølger samtalene frem og tilbake. I tillegg - det du synes er uvesentlig, kan andre sette pris på. Ofte gir det en god kontekst til svaret som ble gitt slik at man forstår svaret og personen bedre. Det kan være nyttig både i denne samtalen og i fremtidige møter. De som er flinke med small talk klarer å lytte til andre og bidra i samtalen slik at den drives fremover. Konsise svar stagnerer ofte samtalen og gir da andre ansvaret for å drive samtalen i stedet for at alle bidrar. I møter der man diskuterer et tema og gjerne skal konkludere med noe er det viktig at man holder seg kort og konsist, men ikke i small talk - snare tvert i mot. Anonymkode: 8264d...05e Ja, jeg ser poenget med å klare smalltalk. Absolutt. Jeg er bare mer for at man må moderere alle overflødige opplysninger, og ikke komme med helt random info i mange minutter. Sånn med spørsmål om vedkommende tar seg råd til frisør, så er det jo ikke så relevant at den andre tar seg råd til yoga, weekendtur på hotell og middag ute annenhver dag. Og så blir det snakk om både hotellopphold og hva slags mat vedkommende spiste ute. Det blir babling i mitt syn, og jeg blir egentlig bare enten lattermild eller stående å lure på om personen tester meg 😀 ( ikke så seriøst ) Men jeg skjønner absolutt hva du mener, og vi kan også være uenige om noe.
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #8 Skrevet 1. desember 2023 Meg meg meg! Som er Hi. Ble litt kaos her, så glipp.
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #9 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke babbling, det er en vanlig og normal måte å føre en samtale på. Anonymkode: f50a9...aaf Nei, det vil jeg ikke si. Det er ikke sånn at jeg ikke har samtaler med folk vet du, så dette gjelder enkelte. Langt fra alle.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #10 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (3 minutter siden): Ja, jeg ser poenget med å klare smalltalk. Absolutt. Jeg er bare mer for at man må moderere alle overflødige opplysninger, og ikke komme med helt random info i mange minutter. Sånn med spørsmål om vedkommende tar seg råd til frisør, så er det jo ikke så relevant at den andre tar seg råd til yoga, weekendtur på hotell og middag ute annenhver dag. Og så blir det snakk om både hotellopphold og hva slags mat vedkommende spiste ute. Det blir babling i mitt syn, og jeg blir egentlig bare enten lattermild eller stående å lure på om personen tester meg 😀 ( ikke så seriøst ) Men jeg skjønner absolutt hva du mener, og vi kan også være uenige om noe. Jeg fatter ikke at det er mulig å klage så mye over absolutt alt mulig. Anonymkode: f50a9...aaf
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Nei, det vil jeg ikke si. Det er ikke sånn at jeg ikke har samtaler med folk vet du, så dette gjelder enkelte. Langt fra alle. Heldigvis så er ikke din mening rettesnor for de aller fleste. Anonymkode: f50a9...aaf
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #12 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det heter å samtale, å konversere, å prate sammen, smalltalk. En samtale er ikke et intervju eller en debatt. Anonymkode: ec4ed...3ad På forum kan det fort bli kalt avsporing. Det er vel en grunn til det?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #13 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Meg meg meg! Som er Hi. Ble litt kaos her, så glipp. Kan du slutte? Det er så utrolig irriterende med anonym og med nick. Kan du bare drite I å bomme på hva du skriver med? Det var ganske innlysende at det var du som var hi uansett. Anonymkode: 89057...fe7
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #14 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg fatter ikke at det er mulig å klage så mye over absolutt alt mulig. Anonymkode: f50a9...aaf Å notere seg ting og tenke på ting er ikke å klage! Herregud jeg sitter her og humrer liksom.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #15 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Å notere seg ting og tenke på ting er ikke å klage! Herregud jeg sitter her og humrer liksom. Du har lagd et utall tråder med klaging over hva andre gjør og ikke gjør, det er klaging. Anonymkode: f50a9...aaf
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Å notere seg ting og tenke på ting er ikke å klage! Herregud jeg sitter her og humrer liksom. Andre oppfatter det som klaging. ReneRene skrev (2 minutter siden): På forum kan det fort bli kalt avsporing. Det er vel en grunn til det? Å snakke rundt temaer er ikke avsporing. Å sette diskusjoner på dib som standard for hva som er avsporing, det er en rar ting. Anonymkode: 89057...fe7
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #17 Skrevet 1. desember 2023 (endret) Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du har lagd et utall tråder med klaging over hva andre gjør og ikke gjør, det er klaging. Anonymkode: f50a9...aaf Nei det er spørsmål. Jeg har humor jeg altså. Om folk gjør rare eller merkelige ting, eller ting jeg ikke forstår eller ønsker de skal svare på, så blir jeg da ikke sur?! Endret 1. desember 2023 av ReneRene
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #18 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Andre oppfatter det som klaging. Å snakke rundt temaer er ikke avsporing. Å sette diskusjoner på dib som standard for hva som er avsporing, det er en rar ting. Anonymkode: 89057...fe7 Ja, jeg skjønner at andre oppfatter det sånn. Tema var frisør, og da er det innenfor tema å snakke om hotellopphold, yoga og middag ute? I ti minutter? Som jeg skrev i Hi så er det greit med noe overflødig eller tillegsinfo. Hva legger du i babling da? Og det er ikke rart å sammenligne med forum. Det forstyrrer samtaler og folk liker normalt ikke uvesentligheter ift tema. Det kan se ut som vi har forskjellig syn bare. Det er jo greit nok.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Skrevet 1. desember 2023 Åh, jeg skulle ønske jeg var flinkere til dette. De samtalene er noe jeg ikke får til og da blir jeg mer usosial enn jeg vil være. Anonymkode: b7157...cf8
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #20 Skrevet 1. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Åh, jeg skulle ønske jeg var flinkere til dette. De samtalene er noe jeg ikke får til og da blir jeg mer usosial enn jeg vil være. Anonymkode: b7157...cf8 Men det må jo være lettere enn å holde seg til et tema andre tar opp? Du kan jo bare bable i vei om noe annet? 😀
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. desember 2023 #21 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (3 minutter siden): Ja, jeg skjønner at andre oppfatter det sånn. Tema var frisør, og da er det innenfor tema å snakke om hotellopphold, yoga og middag ute? I ti minutter? Som jeg skrev i Hi så er det greit med noe overflødig eller tillegsinfo. Hva legger du i babling da? Og det er ikke rart å sammenligne med forum. Det forstyrrer samtaler og folk liker normalt ikke uvesentligheter ift tema. Det kan se ut som vi har forskjellig syn bare. Det er jo greit nok. Samtaler utvikler seg. I en samtale om frisørbesøk kunne jeg fint ha snakket om feks Spania. Det fordi jeg aldri har vært mer fornøyd med håret mitt enn da jeg var hos frisør der. Så at samtalen utvides ser jeg på som helt naturlig.
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #22 Skrevet 1. desember 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Samtaler utvikler seg. I en samtale om frisørbesøk kunne jeg fint ha snakket om feks Spania. Det fordi jeg aldri har vært mer fornøyd med håret mitt enn da jeg var hos frisør der. Så at samtalen utvides ser jeg på som helt naturlig. Ja, og igjen er det helt ok å legge til. Men ville du også nevne ti andre frisører du har vært hos ulike steder? Jeg prøver å få frem at det er på det nivået jeg mener her.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. desember 2023 #23 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Ja, og igjen er det helt ok å legge til. Men ville du også nevne ti andre frisører du har vært hos ulike steder? Jeg prøver å få frem at det er på det nivået jeg mener her. Jeg tenker at folk er forskjellige og har forskjellige måter å snakke på. Utover det så mener jeg ikke så mye om det. Small talk er helt ok.
ReneRene Skrevet 1. desember 2023 #24 Skrevet 1. desember 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at folk er forskjellige og har forskjellige måter å snakke på. Utover det så mener jeg ikke så mye om det. Small talk er helt ok. Du er ihvertfall flink til å IKKE svare på ting 😀 Jeg tror babling kan være tegn på at de vil unngå tema av en grunn, og derfor begynner å bable om annet. At det kan være en grunn.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. desember 2023 #25 Skrevet 1. desember 2023 ReneRene skrev (1 minutt siden): Du er ihvertfall flink til å IKKE svare på ting 😀 Jeg tror babling kan være tegn på at de vil unngå tema av en grunn, og derfor begynner å bable om annet. At det kan være en grunn. Jeg tenker at det ikke alltid er noe poeng å svare på alle spørsmål. Det er ikke alltid det å svare gir diskusjonen noe mer. Jeg tror det er mest snakk om small talk. Da tror vi forskjellig og det er helt ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå