Gå til innhold

Nå i disse virustider, hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Du har besøk av en venninne. Etter en liten time, sier hun at mann og barn ligger syk med korona, og hun er glad for at hun har klart å holde seg frisk.

Hadde du blitt irritert fordi du kan ha blitt utsatt for smitte? Eller hadde du tenkt at nå er pandemien slutt, så trenger vi ikke å tenke så mye på smittevern?

Anonymkode: 4c75d...c6f

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt irritert. Jeg er i risikogruppe og selv om jeg vet at det er smitte over alt, så oppsøker jeg den ikke og jeg håper jo at folk har vett til å ikke oppsøke meg med den. 

Anonymkode: fe9c7...f78

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde blitt irritert. Jeg er i risikogruppe og selv om jeg vet at det er smitte over alt, så oppsøker jeg den ikke og jeg håper jo at folk har vett til å ikke oppsøke meg med den. 

Anonymkode: fe9c7...f78

Jeg burde nok skrevet at de det gjelder ikke er i risikogruppe.

Nei, hadde ikke blitt irritert. To av mine kollegaer hadde for noen uker siden koronasmitte i hjemmet, men de er ikke syke. Skulle de holdt seg hjemme fra jobb da i tilfelle? De ble heller ikke syke.

Jeg er selv syk nå på 3 dagen, er ikke på jobb siden allmentilstanden min er dårlig. Har ikke tatt test da det ikke spiller noen rolle om hva det er. Men jeg besøker ikke folk da. Mann og barn er på jobb og skole.

Anonymkode: a06d2...51e

Hadde ikke sagt nei til besøk on venninna mi fortalte meg i forkant av besøket at det har korona i hus. Men vi er forskjellige, og derfor forventer jeg at voksne mennesker nevner sånt før besøket. Det er ikke fordi det er korona, men fordi det er sykdom. Jeg hadde sagt blankt nei hvis mann og barn hadde omgangssyke. Men ikke influensa, korona, vannkopper ol. Men det må være mitt valg tenker jeg. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du har besøk av en venninne. Etter en liten time, sier hun at mann og barn ligger syk med korona, og hun er glad for at hun har klart å holde seg frisk.

Hadde du blitt irritert fordi du kan ha blitt utsatt for smitte? Eller hadde du tenkt at nå er pandemien slutt, så trenger vi ikke å tenke så mye på smittevern?

Så lenge hun selv ikke har symptomer hadde jeg ikke tenkt noe på det. Hadde hun derimot hatt symptomer som sår hals etc. hadde jeg blitt irritert. Korona er ganske smittsom så sjansene ville da vært store for å få det om man er tett på noen som er smittet. Det samme gjelder f.eks. omgangssyke. Jeg kan omgås folk som har syke familiemedlem hjemme, men jeg omgås ikke de som er syke og jeg drar ikke hjem til dem.

Selv om man ikke skal teste seg og selv om man ikke går ut om man har dårlig allmenntilstand så er det flere steder man ikke ønsker å få inn smitte. Min arbeidsplass tapre mye penger om det er mye fravær så her ønsker man ikke at mange skal bli syke samtidig. Har man luftveissymptomer og det er en fellessamling må man teste seg før og man kan ikke gå om man tester positivt selv om man er i fin form og selv om dette ikke lenger er retningslinjene.

Anonymkode: d0fc4...3e9

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hadde blitt utrolig irritert over korttenktheten hennes

Anonymkode: 22929...1a5

Siden jeg ikke er så veldig i risikosonen, bare litt, hadde jeg ikke brydd meg.

Man blir utsatt for smitte av alt mulig over alt nå om dagen.

Forrige uke hadde jeg 3 kollegaer som var på jobb mens partner og/eller barn lå hjemme forkjølet/influensa/corona. Reagerte ikke på det heller.

Anonymkode: 694b7...a93

Annonse

Hadde ikke blitt irritert. Så lenge man er frisk er man jo ute, på jobb, på besøk, på butikken osv. Samme når man er litt snufs el. Jeg har nylig hatt covid, men var i ok form og gikk selvsagt på jobb. 

Anonymkode: d82d6...4cb

Risikogruppe eller ikke, jeg besøker aldri folk når vi har sykdom i huset. Verken korona eller noe annet.
Hadde tenkt å invitere en liten nevø på juleverksted i helga, men nå har tenåringene mine kasta opp, så da avskjærer vi kontakt en tid.

Anonymkode: f7e77...a8c

Jeg hadde nok blitt irritert. Det har ikke noe med covid i seg selv å gjøre, men sykdom. Vil ikke ha besøk av folk som har omgangssyke hjemme og de selv er friske heller. 

Forventer at voksne folk er voksne nok til å gi beskjed og så får hver og enkelt bestemme selv.

Man kan ikke sammenlikne det med jobb. Der har man ikke så mye valg. Men jeg mener man burde få ha det valget når det kommer til hva man er villig til å slippe inn hjemme.

Anonymkode: 5f148...d5f

For det første så syns jeg det er rart at de vet at de er syke med korona. Hvorfor gidder de å teste seg? Er null poeng. Men, sånn bortsett fra det, så hadde jeg ikke brydd meg så lenge gjesten er frisk. 

Anonymkode: 2cb63...c3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...