Gå til innhold

Hvordan avslutte rampenissen?

Anbefalte innlegg

Yngste er nå 10 år og rampenissen har vært med oss i 7 år. Nå er jeg lei, men hun på 10 venter i spenning. Jeg får dårlig samvittighet av å avslutte det hele, men kjenner bare at jeg nå er tom for ideer og energi. Orker ikke mer 😅 

Hvordan avslutte det hele, på en fin måte? 😊

Anonymkode: 66c54...c0f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444381-hvordan-avslutte-rampenissen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går hun med på å bytte? At hun nå skal lage rampestreker til deg?

Enten må du bare si fra om at nå er hun for stor, eller fortsette. Jeg har også etablert en del vaner jeg dessverre ikke kommer meg helt ut av, som påskejakt med gåter som selv 20-åringen, da han var hjemme i påsken tidligere i år, insisterte på å få 😂

Fordelen med rampenissen er at det blir gøy igjen når de blir tenåringer. Da kan han nemlig bli veldig rampete, på litt andre måter enn tidligere. Som å sitte lent oppetter vinflasken med en eske paracet ved siden av seg. Våre hjemmeboende barn er nå 15 og 17 år, og det er skikkelig morsomt igjen med denne nissen. 

Anonymkode: d6023...ecf

Lektor Doppler med tillegg skrev (5 minutter siden):

Jeg tenkte han kunne henge seg men det var jo ikke en fin måte. 

La han skrive et brev og legge igjen et bilde, hvor han forklarer han må rampe hos en annen familie med små barn. 

Unnskyld at jeg ler 🙈😂🙈😂🙈

Men brev og bilde var jo en god idé 🥰

Anonymkode: 0195f...7ae

Annonse

Legg lista lavt. Jeg hadde håpa 10 åringen i år hadde sett forbi dette og tenkt at det var tull, siden han slutta å tro på julenissen for 2 år siden. Men rampenissen, han er ekte!! Så han kommer i morgen og har lagd matpakke. Orker ikke gjøre så mye utav alt, så blir små ting som tar 2 min å fikse. Og så må han nok en ukes til avgårde for å hjelpe de andre rampenissene pga sykdom før han returnerer 

Anonymkode: 679be...6ac

Vi la igjen brev og gave julaften morgen da vår yngste var ti og mor var dritt lei av rampenisse. Året etter sendte nissen et kort som sa at hun tenkte på henne, men at hun nå var ferdig i opplæringen og jobbet i nisseverkstedet!!

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Mange mødre (og en del fedre) sliter med å si nei.

når du ikke vil lenger så slutter du. Og forklarer det til dattera di og takler om hun blir sur. Hun takler også det. 

Anonymkode: 7c1e2...d45

Det er lov å være litt grei og holde på magien da. Dagens barn blir store fort nok!

Anonymkode: 679be...6ac

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mange mødre (og en del fedre) sliter med å si nei.

når du ikke vil lenger så slutter du. Og forklarer det til dattera di og takler om hun blir sur. Hun takler også det. 

Anonymkode: 7c1e2...d45

Man trenger ikke være kjip. Det er jul. 

sug lut skrev (14 minutter siden):

Du har skapt en tradisjon som er del av ditt barns jul, men gidder ikke mer? Imponerende stusselig.

Man fortsetter ikke med tannfeen så lenge barna feller tenner? 🤣

Anonymkode: 3f16d...ff2

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke barnet ditt sin feil at du er drittlei rampenissen. Du har skapt en tradisjon, og hun venter i spenning, utrolig dårlig gjort å  rykke den opp med rota uten noe forvarsel.

Anonymkode: 166fd...83c

Er dere riktig kloke? Barna fått besøk av julenissen også, det betyr ikke at tradisjonen videreføres til de flytter ut hjemmefra 😆

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Er dere riktig kloke? Barna fått besøk av julenissen også, det betyr ikke at tradisjonen videreføres til de flytter ut hjemmefra 😆

Du skulle ikke overdrevet litt mer da.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

joda... 14 åringen får fremdeles for felte tenner... tror ikke på det, men legges frem 20 kr...

Anonymkode: b6578...680

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Joo, det gjør man da...

Julekalenderen og julestrømpen kommer fra nissen. Selvfølgelig tror ikke 14 og 16 åringen på det lenger, de vet at det er jeg som ordner det, men jeg kommer aldri til å innrømme det ;) Det var en stund de sa det, og svaret mitt var "Bevis det da!". Jeg sier at ting man ikke kan bevise kan vi velge å tro på, om vi vil. Så jeg fyller kalenderen når de ikke er hjemme, og fyller julestrømpen etter at de har lagt seg lille julaften.

Det er en del av julemagien at det er en full strømpe der julaften morgen, som ingen tar ansvaret for å ha gjort, så kanskje det faktisk er nissen 🎅

Anonymkode: 739a3...594

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Joo, det gjør man da...

Julekalenderen og julestrømpen kommer fra nissen. Selvfølgelig tror ikke 14 og 16 åringen på det lenger, de vet at det er jeg som ordner det, men jeg kommer aldri til å innrømme det ;) Det var en stund de sa det, og svaret mitt var "Bevis det da!". Jeg sier at ting man ikke kan bevise kan vi velge å tro på, om vi vil. Så jeg fyller kalenderen når de ikke er hjemme, og fyller julestrømpen etter at de har lagt seg lille julaften.

Det er en del av julemagien at det er en full strømpe der julaften morgen, som ingen tar ansvaret for å ha gjort, så kanskje det faktisk er nissen 🎅

Anonymkode: 739a3...594

Her tror jeg ungene dine er dem som tenker : la mamma tro at vi kan lure på om det er nissen, for hun syns det er så morsomt. Vi later som om vi syns det er litt spennende for hennes skyld. 

🎅

Anonymkode: 4bb00...824

Du er vel strengt tatt litt sent ute til å avlyse dette nå Hi? 

Gjennomfør det i år siden 10- åringen gleder seg. Det er masse tips til rampestreker på nett, og så kan du heller planlegge en god avslutning neste år, og si fra litt før. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her tror jeg ungene dine er dem som tenker : la mamma tro at vi kan lure på om det er nissen, for hun syns det er så morsomt. Vi later som om vi syns det er litt spennende for hennes skyld. 

🎅

🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...