Gå til innhold

Vikar i kommune

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har et lite spørsmål som jeg lurer på. Om jeg jobber som vikar i samme kommune som f.eks sykepleier og som vikar i barnehage, vil dette kunne medføre overtid om jeg jobber 50 % natt (sykepleier) og 60 % som vikar i barnehage samme mnd? Eller blir det kun regnet som 2 separate jobber selv om det er i samme kommune?

Anonymkode: 3daed...8f4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444378-vikar-i-kommune/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis begge jobbene er kommunale, regnes det som at du har 1 arbeidsgiver. Det betyr også at du kan ikke ha 50% fast stilling i den ene jobben, og 60% fast stilling i den andre jobben, siden du da har mer enn 100% stilling. Det at du jobber 60% som vikar og 50% hos samme arbeidsgiver gjør at du får 10% av timene som overtid.

Anonymkode: b8a96...531

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvis begge jobbene er kommunale, regnes det som at du har 1 arbeidsgiver. Det betyr også at du kan ikke ha 50% fast stilling i den ene jobben, og 60% fast stilling i den andre jobben, siden du da har mer enn 100% stilling. Det at du jobber 60% som vikar og 50% hos samme arbeidsgiver gjør at du får 10% av timene som overtid.

Jeg ser at jeg forklarte litt dårlig. Hvis du er ringevikar, kan du jobbe, men det er lurt å informere arbeidsgivere 8m at du jobber 2 steder. Du kan ikke jobbe mer enn 50% hvis du er fast vikar. Da går det under planlagt overtid, som ikke er lov.

Om du har en arbeidsgiver (f.eks en kommune) vil all jobb regnes sammen. Og all jobb utover 100% er overtid. Overtid vil det også bli om du jobber dagvakt i barnehagen før kveldsvakt en annen plass.
Du bør informere  når du blir ringt etter at du kan ta vakten, men at det vil utløse overtid, slik at de kan spørre noen andre som det ikke vil utløse overtid for. Noen ganger er det likevel ikke andre løsninger enn å bruke overtid, så da får du den likevel.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Den perfekte mor, påan igjen skrev (17 minutter siden):

Om du har en arbeidsgiver (f.eks en kommune) vil all jobb regnes sammen. Og all jobb utover 100% er overtid. Overtid vil det også bli om du jobber dagvakt i barnehagen før kveldsvakt en annen plass.
Du bør informere  når du blir ringt etter at du kan ta vakten, men at det vil utløse overtid, slik at de kan spørre noen andre som det ikke vil utløse overtid for. Noen ganger er det likevel ikke andre løsninger enn å bruke overtid, så da får du den likevel.

Takk for godt svar🥰 

Jeg jobber som tilkallingssykepleier men er også forespurt om å jobbe med et barn som trenger litt ekstra i en barnehage. Derav spørsmålet. Men da var det som jeg trodde😊 takk for svar👍

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for godt svar🥰 

Jeg jobber som tilkallingssykepleier men er også forespurt om å jobbe med et barn som trenger litt ekstra i en barnehage. Derav spørsmålet. Men da var det som jeg trodde😊 takk for svar👍

vær da litt obs om det ikke er fulle dager som er tenkt, hvis ikke mister du muligheten til å kunne jobbe fullt. Ikke si ja til å jobbe halve dager hver dag🫣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...