Gå til innhold

Sykt frekt Når folk ignorerer invitasjoner..

Anbefalte innlegg

Dette er ofte sånne folk som klør seg i hodet og tenker på «hvorfor ble jeg ikke invitert på spillekveld i helgen som var?» nei fordi du aldri svarer på invitasjoner.. 

Nå har jeg gitt opp på å invitere en kompis,  synes er synd da han kommer godt overens med gjengen, men disse 3 gangene jeg har spurt om han vil henge med meg og gjengen eller invitasjon til fest, så går det blankt… ikke noe svar.. det har hent en av disse 3 gangene han har spurt om vi gjengen skal ut i byen og mulighet for å treffes. Men  ellers svarer han ikke på invitasjon.. tenker at det skader ikke å si

«nei kan ikke eller ja eller vet ikke men får se»

inviterte nettopp han til nyttårsfest får å gi invitasjon i god tid men ingen svar :)  så nå gir jeg opp faktisk. 
Har dere opplevd slike som aldri tar seg 2-3 sek på å svare på en invitasjon?

Anonymkode: b917d...d1e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dette er ofte sånne folk som klør seg i hodet og tenker på «hvorfor ble jeg ikke invitert på spillekveld i helgen som var?» nei fordi du aldri svarer på invitasjoner.. 

Nå har jeg gitt opp på å invitere en kompis,  synes er synd da han kommer godt overens med gjengen, men disse 3 gangene jeg har spurt om han vil henge med meg og gjengen eller invitasjon til fest, så går det blankt… ikke noe svar.. det har hent en av disse 3 gangene han har spurt om vi gjengen skal ut i byen og mulighet for å treffes. Men  ellers svarer han ikke på invitasjon.. tenker at det skader ikke å si

inviterte nettopp han til nyttårsfest får å gi invitasjon i god tid men ingen svar :)  så nå gir jeg opp faktisk. 

Det finnes alltid sånne folk dessverre. Det er en jævla uting. Du gjør det helt riktige etter min mening. Lurer han på hvorfor han ikke blir invitert har du jo da et veldig godt svar. 

Anonymkode: 04afd...cbe

Sønnen min med ADHD og dysleksi er dessverre litt sånn. Han leser ikke meldinger ol. godt nok, blir distrahert midt i og glemmer hele greia, og er rett og slett så uoppmerksom at han ikke får med seg en del av når noe er osv. Det er veldig frustrerende for oss rundt ham, men mest for ham selv. Han har en reell kognitivt svikt på dette området og gjør det absolutt ikke med vilje, og blir like oppgitt og lei seg hver gang han skjønner at han nok en gang ikke har fått med seg noe. Siden vi vet at dette er vanskelig for ham, både vi, venner og familie ellers, hjelper vi ham ved å gi flere påminnelser, sørge for å legge det inn i kalenderen osv, og det hjelper en del.

I ditt tilfelle vet jeg jo ikke noe om kompisen din, men hvis dette skjer gjentatte ganger og han virker oppriktig lei seg for å ikke ha fått med seg invitasjonen, kanskje du kan ringe ham i stedet? Gi ham en sjanse til å motta en invitasjon på en annen måte der han må ha fokuset til stede, og gjerne med et smil si "husk å legge det inn i kalenderen da!". 

Anonymkode: 3644b...b59

Enig i at det er skikkelig ufint.

Men, har du en venn som er sånn, og han ellers er en ok fyr som du gjerne tilbringer tid med, så kan du jo også bare skrive det på kontoen til denne personens dårlige sider og bare akseptere det. Ingen er perfekt, og det er ikke den verste dårlige siden en venn kan ha....

Anonymkode: 671e9...22c

Det er jo stort sett en grunn til at folk gjør som de gjør, da… Kan jo være ting du ikke vet. Sosial angst, depresjon, helsemessige årsaker som gjør at dagsform er vanskelig å forutsi. For enkelte kan bare selve invitasjonen være nok til at man føler seg inkludert og ønsket, selv om man ikke klarer å møtes. Eller å i det hele tatt svare. 

Og hvorfor irriterer det deg sånn? Er det fordi han ikke svarer deg? Send en melding til (i hyggelig tone) eller bruk fem minutter på å ringe han. Svarer han ikke innen den tiden du syns er rimelig? Send han en melding og si at du trenger et svar pga bordbestilling/handling eller whatever. Er det fordi han ikke kommer? Hvorfor er det isåfall så viktig for deg at han kommer? Føler du deg ignorert eller avvist? 

Anonymkode: 053e8...bfb

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du inviterte han NETTOPP på nyttårsfest og er irritert for at han ikke har svart ennå???

Anonymkode: f1edd...c9b

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du inviterte han NETTOPP på nyttårsfest og er irritert for at han ikke har svart ennå???

Anonymkode: f1edd...c9b

Han så melding i går og ingen respons

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dette må jo være kødd, du gir folk en dags frist for å svare om de kommer på en fest om en måned?

Da kan det godt hende jeg hadde blitt en irriterende venn også, sjelden man kan svare helt på stående fot altså.

Anonymkode: 671e9...22c

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Tuller du? Jeg skulle gi en seriøs respons men nå vet jeg ikke om dette var så seriøst ment...

Anonymkode: cf7fb...247

Jeg er enig i at det er irriterende,  men siden du nå vet hvordan han er og også vet at han gjerne henger med dere, så kan du jo for eksempel ringe han isteden for å melde. Tydeligvis er det et eller annet som gjør at han ikke fikser å svare, så om han er en ålreit fyr sånn ellers så kan jo du strekke deg litt for å få han med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...