Gå til innhold

Blir det noen brukte julegaver hos dere i år, da?

Anbefalte innlegg

Hadde akkurat en opptelling av hvordan jeg ligger an med julegaver før jeg begynner å pakke. Og i øyeblikket er 11 av rundt 50 julegaver kjøpt brukt: sølvtøy, 6 bøker, 2 filmer som foreldrene mine elsker men som ikke kan streames, cd til bestefar, en spesiell bag til tiåringen. Det er helt supert, altså!

Anonymkode: c9358...111

Fortsetter under...

Ja, et brukt klesplagg. Det er et plagg i retrostil, som er nesten umulig å få kjøpt i vanlige butikker. Jeg vet at mottakeren blir veldig glad, for det er et plagg hun har ønsket seg lenge.

Anonymkode: 931a5...7d7

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvsagt ikke. Gaver som ikke kan byttes er idioti 

Anonymkode: c1790...b40

Jeg kjøper kun nye gaver men de fleste kan likevel ikke byttes. Kjøper litt julegaver hver måned siden august for jeg har ikke økonomi til å kjøpe alt på en måned,å dermed kan de fleste ikke byttes. Orker heller ikke å stresse med å kjøpe julegaver på overfyllte senter i Desember.

Anonymkode: 49078...a58

Ja jeg er alenemamma å uten jobb nå,så jeg kommer nok til å kjøpe en brukt julegave til sønnen min. Han er begynt å samle på modellfly til utstilling på rommet sitt,men det han har mest lyst på koster 1300 kr nytt med frakt,det blir litt vel dyrt nå. Fant ett annet modellfly på finn.no til 350 kr å den ligger i orginalpakken den kom i. Den er ikke ny men den har kun stått til utstilling ifølge selger og godt oppbevart. Så tenkte å ta sjansen på å kjøpe det.

Anonymkode: 49078...a58

Selvsagt ikke. Gaver som ikke kan byttes er idioti 

Anonymkode: c1790...b40

Dette er fullstendig irrelevant. Det er ikke dette tråden handler om. 

Anonymkode: ff59b...228

Hadde akkurat en opptelling av hvordan jeg ligger an med julegaver før jeg begynner å pakke. Og i øyeblikket er 11 av rundt 50 julegaver kjøpt brukt: sølvtøy, 6 bøker, 2 filmer som foreldrene mine elsker men som ikke kan streames, cd til bestefar, en spesiell bag til tiåringen. Det er helt supert, altså!

Anonymkode: c9358...111

Blir ingen gaver i år dessverre. Har ikke råd. 

Anonymkode: ff59b...228

Annonse

Ungene får brukte og nye gaver. Vi setter opp ønskeliste, og tilbyr oss å fikse brukte gaver for besteforeldre som er mindre drevne på finn. Feks rollerblades, briotogbane, strøken osprey-sekk, stiga snowracer  til ungene. I fjor kjøpte vi sleich på finn til eldste,
De får nye gaver også, hobbyting, joggedress, pennal.. men leker eller større ting er ofte kjøpt brukt. Eldste går i kjelleren og plukker ut noe fra sine gamle leker som hun vet yngste blir glad for. 

Vi har avtalt med barnas onkel og tante at vi gjerne kan gi brukte gaver mellom familiene. Ønsker kusina seg magformers, er det gøyere å få en stor eske kjøpt på finn, enn en liten boks kjøpt ny (de er dyre). I fjor avskaffet vi gaver mellom de voksne, og innførte leker/spill på julaften, og en kveld vi gjør noe sammen i desember.

I utgangspunktet startet det pga at vi hadde for mange ting, julegavekjøret tok helt av, og dårlig samvittighet for å bidra til søppelberget. Vi får mer tid sammen. Gøy å lese hva slags erfaring andre har. 😊

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei.

Storparten av gavene jeg gir er enten ting som kan gjøres eller spises. Vanskelig å gjenbruke. 

Anonymkode: ca85b...fc5

Samme her. Har tidligere kjøpt noe brukt til ungene, men nå er de tenåringer og det de ønsker seg nå samsvarer sjelden med noe jeg finner brukt. 

Anonymkode: dac7f...de2

MildeMarie skrev (4 timer siden):

Ungene får brukte og nye gaver. Vi setter opp ønskeliste, og tilbyr oss å fikse brukte gaver for besteforeldre som er mindre drevne på finn. Feks rollerblades, briotogbane, strøken osprey-sekk, stiga snowracer  til ungene. I fjor kjøpte vi sleich på finn til eldste,
De får nye gaver også, hobbyting, joggedress, pennal.. men leker eller større ting er ofte kjøpt brukt. Eldste går i kjelleren og plukker ut noe fra sine gamle leker som hun vet yngste blir glad for. 

Vi har avtalt med barnas onkel og tante at vi gjerne kan gi brukte gaver mellom familiene. Ønsker kusina seg magformers, er det gøyere å få en stor eske kjøpt på finn, enn en liten boks kjøpt ny (de er dyre). I fjor avskaffet vi gaver mellom de voksne, og innførte leker/spill på julaften, og en kveld vi gjør noe sammen i desember.

I utgangspunktet startet det pga at vi hadde for mange ting, julegavekjøret tok helt av, og dårlig samvittighet for å bidra til søppelberget. Vi får mer tid sammen. Gøy å lese hva slags erfaring andre har. 😊

Smart, det var en god ide 😃 

Vi har snakket om å sette opp en felles konto i stedet, hvor vi voksne setter inn noen kroner i stedet for å gi hverandre gaver, bruke pengene på en hyggelig opplevelse for alle. Usikker på hvor godt det vil funke, i og med vi er i prøvetid her 😅

Anonymkode: dac7f...de2

Vi sluttet med gaver mellom voksne for 4-5 år siden, utrolig deilig og stressfritt. Har kjøpt brukt til både barn og mann, kjøper ikke brukt til tantebarn. Mye bra å finne på Finn; schleich, puslespill, lego, pet shop mm. Jeg kjøper ikke bamser som ikke kan vaskes. 

Anonymkode: 069ab...a05

Jeg har kjøpt noen brukte bøker her: https://bokia.no/pages/om-bokia-no Bøkene finnes ikke lenger i ordinær bokhandel, og jeg vet at mottaker blir veldig fornøyd når hun ser at jeg har fått tak i dem. I tillegg har jeg kjøpt en LP på finn, som jeg vet at vedkommende som skal få den har lett etter.

En brukt julegave

En nevø som sparer på glass som ikke er i produksjon lenger, jeg kom over 4 stk i en bruktbutikk et lite sted jeg var på ferie i sommer, betalte 25 kr stk.

Han kommer til å bli kjempeglad.

Anonymkode: 655e4...d48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...