Gå til innhold

Var å woke mat en trend?

Anbefalte innlegg

Eller er det flere som woker mat fremdeles? Jeg gjør det minst fire ganger i uka, og jeg syns jeg sparer en del penger på det samtidig som det er sunt. Det går mye i kål, løk og gulrøtter og så fullkornris eller grovt brød ved siden av. Nå spiser jeg ikke kjøtt, så proteiner får jeg i meg i form av belgfrukter og annet resterende tre dager. 

Anonymkode: a2c3a...55a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444354-var-%C3%A5-woke-mat-en-trend/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var vel mange som oppdaget woking i en periode, og da ble det nok veldig trendy ja. Det blir vel som at sushi ble veldig trendy da det var nytt osv. Mange prøver i en periode, så faller noen av, mens andre fortsetter.

Jeg har ikke wok-panne lenger, fikk aldri noe dreisen på den, men jeg tar ofte grønnsaker i vanlig stekepanne og freser dem der, det blir jo noe av det samme.

Anonymkode: faeff...121

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Eller er det flere som woker mat fremdeles? Jeg gjør det minst fire ganger i uka, og jeg syns jeg sparer en del penger på det samtidig som det er sunt. Det går mye i kål, løk og gulrøtter og så fullkornris eller grovt brød ved siden av. Nå spiser jeg ikke kjøtt, så proteiner får jeg i meg i form av belgfrukter og annet resterende tre dager. 

Jeg bruker wokpanna mi i blant. Hvorfor tenker du at du sparer en del penger?

Anonymkode: acf9c...9ac

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker wokpanna mi i blant. Hvorfor tenker du at du sparer en del penger?

Anonymkode: acf9c...9ac

Sikkert fordi øynene også metter, for maten faller ikke så sammen, og kål er veldig drøy. Får åtte deler av en middels kål, og en strimlet del holder til et måltid. Så en gulrot i skiver og en løk. En kvart kopp med ris eller ei skive grovt brød. Er jo stappmett i mange timer, og så er det jo den sunneste måte å tilberede mat på såvidt jeg vet. Bruker minimalt med olje også, så det blir et billig og mettende måltid. Har jo i litt annet noen ganger, men det skal lite til av alt.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du mener "våkk"? Godt med våkk, ja. 

Anonymkode: 7fde6...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...