Gå til innhold

Bytte jobb fra lærer til hva?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hm, ja kanskje. Det er jo selvfølgelig mulig å undersøke litt mer grundig. 

Ned i lønn går jeg sannsynligvis uansett. Med min lange utdanning og full ansiennitet, er lønnen min ganske høy nå.

HI

Anonymkode: 2e1f3...221

Sjekket selv en nav-veileder annonse tidligere i uken. Er lektor med tillegg og full ansiennitet + diverse funksjonstillegg, fant ut at jeg går ned 200 000 hvis jeg bytter til nav. Altså helt uaktuelt!

Anonymkode: 9c266...af8

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det siste der kunne kanskje vært noe, spesielt fordi jeg brenner skikkelig for nevrodivergente, spesielt de med ADHD (har det selv også, og barn med det). Jeg kan i hvert fall undersøke litt hva som finnes. 

HI

Anonymkode: 2e1f3...221

Her jeg bor ville du ikke fått verken veileder/terapeutstilling i Bufetat eller på BUP. Du har jo ikke de faglige kvalifikasjonene du trenger, og stillingene er attraktive også for dem som har rett utdannelse. 

Anonymkode: 58092...48f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Sjekket selv en nav-veileder annonse tidligere i uken. Er lektor med tillegg og full ansiennitet + diverse funksjonstillegg, fant ut at jeg går ned 200 000 hvis jeg bytter til nav. Altså helt uaktuelt!

Det er vel litt urealisitsk å ikke tro at du må endel ned i lønn hvis du skal bytte til et yrke du ikke har utdannelse og kompetanse i.

Anonymkode: 50ee7...9a3

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er vel litt urealisitsk å ikke tro at du må endel ned i lønn hvis du skal bytte til et yrke du ikke har utdannelse og kompetanse i.

Anonymkode: 50ee7...9a3

Handler ikke om utdanning eller kompetanse, det er så mye lavere lønnen er for den type jobb i nav, uansett hvilken utdannelse du har..  det er den lønnen som er oppgitt i jobbannonsen, mulig en kan forhandle seg noe opp om en har mye erfaring, men neppe så mye at det vil bli tilsvarende nåværende jobb.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Handler ikke om utdanning eller kompetanse, det er så mye lavere lønnen er for den type jobb i nav, uansett hvilken utdannelse du har..  det er den lønnen som er oppgitt i jobbannonsen, mulig en kan forhandle seg noe opp om en har mye erfaring, men neppe så mye at det vil bli tilsvarende nåværende jobb.

Men da er du heller ikke realistisk. Om du mener at du skal klare å finne et annet yrke du kan gå rett inn i med tilsvarende lønn. Hva er viktigst for deg?Lønn eller feks arbeidstid,arbeidsoppgaver, press. Er lønnen det viktigste, blir du selvfølgelig der du er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...