Gå til innhold

Kan det være covid om det ikke slår ut på test?

Anbefalte innlegg

Startet fredag med at jeg fikk vondt nedi brystet i luftveiene, var sånn hele lørdagen og søndagen og før jeg fikk litt feber på søndag kveld. Begynte å hoste veldig, muskelverk og hodepine også. Idag føler jeg meg bedre,ingen feber foreløbig, bare skikkelig hodepine når jeg hoster. Føler meg skikkelig sliten idag og litt andpusten. Tatt 2 tester men de var negative,men det er likt som de 2 forrige gangene jeg hadde det, bortsett fra at da var jeg skikkelig tett I nesa og mistet smak og lukt, nå hoster jeg bare.

Anonymkode: bbe9c...9d8

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Startet fredag med at jeg fikk vondt nedi brystet i luftveiene, var sånn hele lørdagen og søndagen og før jeg fikk litt feber på søndag kveld. Begynte å hoste veldig, muskelverk og hodepine også. Idag føler jeg meg bedre,ingen feber foreløbig, bare skikkelig hodepine når jeg hoster. Føler meg skikkelig sliten idag og litt andpusten. Tatt 2 tester men de var negative,men det er likt som de 2 forrige gangene jeg hadde det, bortsett fra at da var jeg skikkelig tett I nesa og mistet smak og lukt, nå hoster jeg bare.

Nei, men det kan være influensa?

Anonymkode: 132fb...714

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, men det kan være influensa?

Anonymkode: 132fb...714

Feberen har ligget på rundt 38( har 36,5 til vanlig), må man ikke ha høy feber da?

Det kan ta et par dager før koronatesten slår ut sa de på legesenteret da sønnen min var syk forrige uke, så de ba han ta test annenhver dag. Da tre tester hadde vært negative tok de crp og streptrest hos lege, men de var også negative så konklusjonen var halsbetennelse, muligens influensa, forårsaket av virus.

Du trenger ikke ha høy feber for at det skal være influensa, du kan få et lett sykdomsforløp av det også. En kraftig forkjølelse og en lett influensa kjennes veldig likt. Det spiller ingen rolle hva du har, men en sykemelding bør du jo ha, for man skal fremdeles holde seg hjemme når man er syk.

Anonymkode: db387...07a

Annonse

Ja, det kan det. Jeg har hatt covid fire eller fem ganger (usikker på om det er det jeg har nå, testet negativt).

Tre ganger var hjemmetester - flere, over tid - negative, men pcr positiv. En gang var hjemmetest svakt positiv en gang, deretter negative - men pcr positiv.

Hjemmetester er åpenbart ikke helt pålitelige. 

Anonymkode: 9c6a8...7bf

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det tok fem dager før det slo ut på test hos meg. Men det kan jo også være hvilken som helst annen infeksjon.

Anonymkode: 97e37...db9

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Høres ur som forkjølelse

Anonymkode: c3b3f...579

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, det kan det. Jeg har hatt covid fire eller fem ganger (usikker på om det er det jeg har nå, testet negativt).

Tre ganger var hjemmetester - flere, over tid - negative, men pcr positiv. En gang var hjemmetest svakt positiv en gang, deretter negative - men pcr positiv.

Hjemmetester er åpenbart ikke helt pålitelige. 

Anonymkode: 9c6a8...7bf

Pcr sier jo ikke noe om det er covid

Anonymkode: c5958...d60

Annonse

Om det var det ene eller det andre så er jeg feberfri idag så da blir det jobb igjen i morgen 😊 Formen er grei, bare litt sliten! Men har holdt på med litt forskjellig her hjemme idag. Hoten regner jeg med at vil være der ei stund 🤪

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...