Gå til innhold

Prøvde å ta kollektivt til jobb i dag, det kommer IKKE til å gjenta seg med det første.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

T- banen er overlegen. Nesten alltid i rute - i sentrum på 12 min.

Anonymkode: 0869b...f43

Men for å ta t-banen må man bo i Oslo.  

Anonymkode: 2647d...e39

Tar heller ikke kollektivt til jobb. Da bruker jeg 1,5 time i stedenfor 40 min i bil. Må først ta buss, så tog og så buss, evt gå fra stasjonen og til jobben. Hadde ikke rukket jobb da jeg må levere på SFO, og når jeg skal hjem må jeg vente til 1640 før toget går, jeg slutter 1530, rekker ikke å komme meg til stasjonen, og med bil er jeg hjemme 1615.

Ikke mulighet med t-bane her, er vel bare i Oslo, og alle kan virkelig ikke bo i Oslo. Norge er et stort land, og vi må bo i distriktene og. 

Så nei,ikke kollektivt på meg heller. Kjører el bil da hvis det hjelper..

Anonymkode: db829...631

Norge er et land med mye spredt bebyggelse. Vi er jo egentlig ikke så veldig mange i dette landet, men veldig mange av oss bor utenfor de få områdene i landet som har såpass god dekning i kollektivtilbud at det er et faktisk alternativ. Heldige er de som kan bruke buss, tog og bane. Jeg kan ikke, derfor er det bil som er alternativet. 

Anonymkode: 16f37...884

Jeg bruker også omlag 20/25 minutter til jobb. Bussen er skikkelig melkerute og tar 1 time og 10 minutt fra nærmeste busstopp og til jobb. Gidder overhodet ikke å bruke bussen 

Anonymkode: 2af3c...e84

Men dere som bor på steder med dårlig busstilbud, har dere gjort noe med saken selv? Aksjonert, skrevet brev til media og politikere, noe?

Anonymkode: 5f0c1...df2

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg har elbil og 13 km til jobb. Kommer meg dør til dør på 15 min med bil. Med buss tar det opp til 50 minutter. I tillegg til at det ofte er veldig ubehagelig. Kaldt om vinteren og varmt om sommeren.

Jeg må hente i bhg hver dag (mannen leverer hver dag) så jeg kjøre bil for å rekke det.

Skal jeg kjøre tur-retur Oslo fra der jeg bor koster det meg 86 kr i bompenger (pluss kanskje 30kr-50kr i lading på forhånd), men om jeg tar toget koster det meg 700kr(!) for litt over en time hver vei

Nettopp. Som jeg sier, bor man i Norge, kjører man selvsagt bil. 

Anonymkode: afd99...803

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men dere som bor på steder med dårlig busstilbud, har dere gjort noe med saken selv? Aksjonert, skrevet brev til media og politikere, noe?

Det kan ikke gå busser overalt "hele tida". Det må være grunnlag (i antall bosatt i naturlig avstand) for å opprette flere bussruter, det koster å ha og drifte bussene, og ikke minst trengs det sjåfører som skal ha lønn. 

Så mye tid og energi til overs har man vel sjelden, at man aksjonerer for noe man vet det ikke er grunnlag for. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det kan ikke gå busser overalt "hele tida". Det må være grunnlag (i antall bosatt i naturlig avstand) for å opprette flere bussruter, det koster å ha og drifte bussene, og ikke minst trengs det sjåfører som skal ha lønn. 

Så mye tid og energi til overs har man vel sjelden, at man aksjonerer for noe man vet det ikke er grunnlag for. 

Neida, men jeg fikk inntrykk av at en del av de som har svart her er skuffet over busstilbudet der de bor. Det er ikke sånn at man kan gi blaffen i kollektivtrafikken i årevis og kjøre bil 364 dager i året, og så bli overrasket over at busstilbudet ikke fungerer den ene dagen man trenger det.

Her er det andre veien. Bruker 1 time og 10 minutter til jobb med kollektivt, litt fullt om jeg drar tidlig, men da kan jeg i det minste lese bok og høre på musikk mens jeg reiser med buss, tog og t-bane. Skulle jeg tatt bil tar det for 1-1 1/2 time pga kø, og jeg kan ikke lese bok og må hele tiden passe på i køkjøringa. Så her er valget lett for meg. 

Anonymkode: afd97...19d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...