Gå til innhold

Hva syns du om vesken?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nå lo jeg også godt. Hva er definisjonen av høyere sosiale lag? Jeg ser få av dem jeg tenker tilhører øvre sjikt som går med sekk (unntatt når de sykler), men mulig jeg ikke har sett godt nok etter 🤣  

Hi

Anonymkode: 29274...525

Snakker om mennesker som sitter godt i det, økonomisk. Vesken kostet 6000,- dersom jeg husker rett. Dermed ville de jeg vet om enten ikke tatt deg råd til den, eller de ville hatt råd til den, men aldri i verden brukt den til å bære rundt på pc.

Anonymkode: 1c6bb...f00

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Snakker om mennesker som sitter godt i det, økonomisk. Vesken kostet 6000,- dersom jeg husker rett. Dermed ville de jeg vet om enten ikke tatt deg råd til den, eller de ville hatt råd til den, men aldri i verden brukt den til å bære rundt på pc.

Blir nysgjerrig på hvordan du tenker. Hvorfor bruker man ikke veske til å bære PC dersom man sitter godt i det?

Hilsen HI som sitter godt i det og ønsker seg (ny) veske til å bære rundt på PC.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Blir nysgjerrig på hvordan du tenker. Hvorfor bruker man ikke veske til å bære PC dersom man sitter godt i det?

Hilsen HI som sitter godt i det og ønsker seg (ny) veske til å bære rundt på PC.

Hvorfor bærer dere rundt på pc?? 

Anonymkode: 9e319...45e

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

PC-en tas med fram og tilbake mellom hjem og jobb. Ikke helt uvanlig, det. 

Jeg har et utmerket, egnet rom for pc i sekken min, og veske skjønner jeg ikke hva jeg skulle brukt til. Men sekk MÅ jeg ha, til bøker, matboks og ja, pc-en. Bilnøkkel, telefon og lypsyl har jeg i lomma, ergo null poeng med veske. 

Anonymkode: 8e444...035

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Fordi god økonomi ofte henger sammen med høy selvrespekt, herunder også at man behandler kroppen sin på best mulig måte. Trener, spiser sunt, oppsøker legehjelp, etc, i høyere grad enn andre mennesker. Og dermed ville man typisk ikke båret rundt på tunge ting over skulderen, men enten hatt en pc her og der eller i det minste fordelt vekten.

Så er det selvfølgelig forskjell på de som er vokst opp slik og de som ikke har det. 

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Fordi god økonomi ofte henger sammen med høy selvrespekt, herunder også at man behandler kroppen sin på best mulig måte. Trener, spiser sunt, oppsøker legehjelp, etc, i høyere grad enn andre mennesker. Og dermed ville man typisk ikke båret rundt på tunge ting over skulderen, men enten hatt en pc her og der eller i det minste fordelt vekten.

Så er det selvfølgelig forskjell på de som er vokst opp slik og de som ikke har det. 

Omg 🤣

Anonymkode: f42a8...7e8

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

PC-en tas med fram og tilbake mellom hjem og jobb. Ikke helt uvanlig, det. 

Jeg har et utmerket, egnet rom for pc i sekken min, og veske skjønner jeg ikke hva jeg skulle brukt til. Men sekk MÅ jeg ha, til bøker, matboks og ja, pc-en. Bilnøkkel, telefon og lypsyl har jeg i lomma, ergo null poeng med veske. 

Anonymkode: 8e444...035

Helt enig.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvor tung tror du en pc er? 

Anonymkode: 9214e...d2c

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Typisk, som du sier, vil man ikke bære rundt på en pc. Man bærer kanskje en laptop. Den veier ca 1 kg. Det går fint, altså. Jeg går ikke på fjelltur til jobb. 

Anonymkode: b7525...e9d

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Min PC veier mindre enn èn kilo. Jeg bærer PC til og fra bilen og mellom møter. Så kan jeg berolige deg med at jeg har en ergonomisk sekk som jeg bruker når jeg går i fjellet 🤣

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvor langt tror du folk går når de bærer på pc-en?? Tror det går helt fint med kroppene til de som har pc i veske eller sekk, altså!!

Hilsen en som IKKE er fra det øvre sosiale sjiktet, men som likevel har en fungerende hjerne. 😅

Anonymkode: 2dd0a...b9f

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke meg du behøver å berolige, er det vel?

Det er jo du som er bekymret. Vi andre forstår at hvordan man frakter tunge ting vil avhenge av avstanden gjenstanden skal fraktes over.

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo du som er bekymret. Vi andre forstår at hvordan man frakter tunge ting vil avhenge av avstanden gjenstanden skal fraktes over.

Da tror jeg vi har snakket forbi hverandre.

Jo, jeg synes det er trist at kvinner fremdeles behandler kroppene sine dårlig, i Norge, i 2023, for å ta seg bra ut. Det gjelder alt fra bekledning til spisevaner. Det at kvinner lar seg påvirke mer av moten enn av kroppens behov, er et tegn på at man er langt fra likestilt med menn.

Men det er en bekymring jeg ikke diskuterer på individuelt plan. I denne tråden var spørsmålet hva jeg synes om vesken, og det har jeg nå svart på. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jo, jeg synes det er trist at kvinner fremdeles behandler kroppene sine dårlig, i Norge, i 2023, for å ta seg bra ut. Det gjelder alt fra bekledning til spisevaner. Det at kvinner lar seg påvirke mer av moten enn av kroppens behov, er et tegn på at man er langt fra likestilt med menn.

Men det er en bekymring jeg ikke diskuterer på individuelt plan. I denne tråden var spørsmålet hva jeg synes om vesken, og det har jeg nå svart på. 

Jeg spør deg helt konkret:

1. Behandler man kroppen dårlig ved å bære en pc til èn kilo fra garasjen til bilen og fra bilen til kontoret?

2. Bruker ikke menn pc-vesker?

3. Hvilket belegg har du for å mene at det handler om sosial status hvorvidt man bærer pc i veske eller sekk?

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Så at jeg bærer min laptop i en Bayswater i 2023 er altså ikke bra, da behandler jeg kroppen min dårlig? 
Denne ranten er det på tide at du skrinlegger. Det får være måte på!

Du vet det blir  sagt at at om du tråkker i salaten er det av og til best å stå helt stille? Stå stille i salaten nå! Helt stille. Du graver dypere og dypere. 

MissSaigon skrev (På 28.11.2023 den 8.44):

Jeg lurer litt på hvordan folk som svarer slik som dette føler seg når de har trykket send... Føler de seg modige som sier meningen sin på en slik måte, er de misunnelige på at noen faktisk har råd til en slik veske eller er dette måten de faktisk kommenterer på når det er noe de ikke liker?

Det er selvsagt helt greit å ikke like vesken, men å svare på måten de over gjør er ikke noe jeg opplever at normale, voksne folk gjør. 

At et produkt ikke er verdt pengene er da ikke noe uvanlig at folk sier.

Anonymkode: f42a8...7e8

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Jeg har en gammel Mulberry-veske. I den bærer jeg noen ganger PC-en hjem fra jobb. Hvorfor? Fordi jeg av og til må jobbe hjemmefra på kvelden.

Anonymkode: 4e93d...ea8

sug lut skrev (4 timer siden):

Hvorfor det? Det er ikke engang ei dyr veske. 

Det er smått underlig hvor provosert noen blir av kvinners dyre vesker, men når den mannlige naboen kjøper en dyr sportsbil lees det ikke på et øyelokk.

Anonymkode: 4e93d...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...