Anonym bruker Skrevet 27. november 2023 #1 Skrevet 27. november 2023 Vet det er en del voksne damer her, noen av dere som er i overgangsalder og som har valgt å starte på hormoner? Noen bivirkninger? Legen min mener dette er et av de reneste produktene man kan ta og dermed lite bivirkninger, men pakningsvedlegget er jo egnet til å skremme vettet av noen og enhver.... Anonymkode: d0801...65c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2023 #2 Skrevet 27. november 2023 Jeg skal til gynekolog neste uke og be om hormoner (henvist av legen). Mye småting som samlet er plagsomt, hvis hormoner kan hjelpe vil jeg i hvert fall prøve. Er 47, og man bør vel starte ganske tidlig for å få god effekt. Moren min fikk hormoner husker jeg, hun nevnte ikke bivirkninger. Anonymkode: f8bf4...c51
Anonym bruker Skrevet 27. november 2023 #3 Skrevet 27. november 2023 Det vanlige er å få hormonplaster, og det er lite bivirkninger på det. Hjelper masse. Anonymkode: 26581...386
Anonym bruker Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 Har du kommer i overgangsalderen? Når fikk du tilbud om østrogen? Jeg er 47, har begynt med nattesvette, litt hetetokter innimellom, og humørsvingninger fra h... Legen vil ikke at jeg skal ha østrogen siden jeg har ganske regelmessig mens. Har startet på p-piller og lykkepiller istedet 🤔. Anonymkode: aedd1...629
Anonym bruker Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du kommer i overgangsalderen? Når fikk du tilbud om østrogen? Jeg er 47, har begynt med nattesvette, litt hetetokter innimellom, og humørsvingninger fra h... Legen vil ikke at jeg skal ha østrogen siden jeg har ganske regelmessig mens. Har startet på p-piller og lykkepiller istedet 🤔. Anonymkode: aedd1...629 Jeg er også 47. Har fjernet livmora for flere år siden, så ikke noe mens. Men han var sikker på sin konklusjon pga symptomene allikevel. Fikk østrogen og progesteron Anonymkode: d0801...65c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2023 #6 Skrevet 27. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du kommer i overgangsalderen? Når fikk du tilbud om østrogen? Jeg er 47, har begynt med nattesvette, litt hetetokter innimellom, og humørsvingninger fra h... Legen vil ikke at jeg skal ha østrogen siden jeg har ganske regelmessig mens. Har startet på p-piller og lykkepiller istedet 🤔. Anonymkode: aedd1...629 Høres sykt ut h*n heller vil gi deg lykkepiller enn østrogen? Jeg begynte selv på østrogen for 2, 5 uker siden pga søvnproblemer. Har ingen andre problemer så aner ikke om det vil hjelpe. Legen min hadde ikke den minste betenkning ang å la meg prøve. Er jo bare å slutte igjen om dermt ikke har effekt? Anonymkode: ad931...8a2
Anonym bruker Skrevet 27. november 2023 #7 Skrevet 27. november 2023 Ingen grunn til å medisinere om du ikke har spesifikke behov for det. Overgangen er normal. Utover litt svettetokter har jeg ikke hatt plager hverken før eller etter. Anonymkode: 0e289...e8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå