MissSaigon Skrevet 28. november 2023 #26 Del Skrevet 28. november 2023 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Og nå må du slappe av. Anonymkode: ada07...8d2 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): For en gjeng med idioter. Anonymkode: ada07...8d2 Og her bekrefter du alle fordommer. Idiot bak rattet = idiot i verden. Jeg håper bare at lykken er bedre enn vettet, og at du ikke skader eller dreper andre med din idiotiske kjøring. "Bedre å føle at jeg sklir enn at biler skal komme opp i baken på meg". Er det mulig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444310-hvordan-kj%C3%B8rer-du-i-bratt-nedoverbakke-p%C3%A5-glatta/page/2/#findComment-150036419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. november 2023 #27 Del Skrevet 28. november 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Du synes virkelig folk er idioter fordi de blir bekymret over om du er skikket til å kjøre bil på vinterføre når du flere ganger forklarer at du kjører på en måte som faktisk ikke er forsvarlig etter de forholdene du beskriver? Jeg har i hvert fall ingen å miste i trafikken, og blir derfor alltid provosert når jeg ser, leser om eller hører om folk som ikke kjører på en trygg måte og derfor potensielt kan forårsake ulykker. Og for å svare på spørsmålet ditt, så kjører jeg etter forholdene. Jeg har en lang og bratt nedoverbakke som ikke blir prioritert å brøyte tidlig om morgenen, på vei til jobben min. Når det er vinterføre der kjører jeg alltid veldig sakte først, bremser lett for å sjekke veigrepet og justerer farten deretter. Er veigrepet dårlig, kan jeg kjøre så sakte som i 20-30 km i timen, er det godt prøvebremser jeg litt hardere, og er det fortsatt godt, øker jeg opp til fartsgrensen. Anonymkode: e199f...305 Ja, det synes jeg virkelig. Bekymret for om jeg er skikket til å kjøre bil? Folk et fot opptatt av å rakke ned på andre for å føle seg bedre, ser det ofte på dette forumet. Ja egentlig generelt på nett. Jeg kjører under fartsgrensen, og lager kø bak meg av aggressive sjåfører. Så er JEG uskikket til å kjøre bil på vinterføre fordi JEG ikke kjører SAKTERE? Som jeg sa, for noen idioter. Har aldri sklidd av veien, så tenker jeg avpasser farten fint nok jeg (sammenlignet med de bak som presser på, men klart det er meg det er problemer med). Anonymkode: ada07...8d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444310-hvordan-kj%C3%B8rer-du-i-bratt-nedoverbakke-p%C3%A5-glatta/page/2/#findComment-150036664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. november 2023 #28 Del Skrevet 28. november 2023 MissSaigon skrev (7 timer siden): Og her bekrefter du alle fordommer. Idiot bak rattet = idiot i verden. Jeg håper bare at lykken er bedre enn vettet, og at du ikke skader eller dreper andre med din idiotiske kjøring. "Bedre å føle at jeg sklir enn at biler skal komme opp i baken på meg". Er det mulig. Her bekrefter du at du er idiot. Hvordan skal jeg kunne drepe noen i trafikken med min idiotiske kjøring, når de bak meg kjører... ja... som idioter? Stakkars deg. Anonymkode: ada07...8d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444310-hvordan-kj%C3%B8rer-du-i-bratt-nedoverbakke-p%C3%A5-glatta/page/2/#findComment-150036665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. november 2023 #29 Del Skrevet 28. november 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Ja, det synes jeg virkelig. Bekymret for om jeg er skikket til å kjøre bil? Folk et fot opptatt av å rakke ned på andre for å føle seg bedre, ser det ofte på dette forumet. Ja egentlig generelt på nett. Jeg kjører under fartsgrensen, og lager kø bak meg av aggressive sjåfører. Så er JEG uskikket til å kjøre bil på vinterføre fordi JEG ikke kjører SAKTERE? Som jeg sa, for noen idioter. Har aldri sklidd av veien, så tenker jeg avpasser farten fint nok jeg (sammenlignet med de bak som presser på, men klart det er meg det er problemer med). Anonymkode: ada07...8d2 Du føler du glipper taket i svingene. Man trenger ikke si mer enn det. Anonymkode: 69470...4a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444310-hvordan-kj%C3%B8rer-du-i-bratt-nedoverbakke-p%C3%A5-glatta/page/2/#findComment-150036670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. november 2023 #30 Del Skrevet 28. november 2023 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Ved hard bremsing som du sier, men også om du bremser stadig mer og mer. Trikset med glatte bakker nedover er å sørge for at hjulene triller fortere enn de ville sklidd. Kjører du altfor sakte kan du også begynne å skli. Anonymkode: 873e3...2f8 ….og dersom enden av bakken er et kryss? Anonymkode: 2fb42...535 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444310-hvordan-kj%C3%B8rer-du-i-bratt-nedoverbakke-p%C3%A5-glatta/page/2/#findComment-150036673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. november 2023 #31 Del Skrevet 28. november 2023 Her jeg bor er det ikke bratte bakker, men kaldt og mye is og snø. Jeg har piggdekk. og elbil så ikke gir. Det viktigste å aldri kjøre fortere enn at du har kontroll Anonymkode: e77ca...0ca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444310-hvordan-kj%C3%B8rer-du-i-bratt-nedoverbakke-p%C3%A5-glatta/page/2/#findComment-150036706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. november 2023 #32 Del Skrevet 28. november 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, det synes jeg virkelig. Bekymret for om jeg er skikket til å kjøre bil? Folk et fot opptatt av å rakke ned på andre for å føle seg bedre, ser det ofte på dette forumet. Ja egentlig generelt på nett. Jeg kjører under fartsgrensen, og lager kø bak meg av aggressive sjåfører. Så er JEG uskikket til å kjøre bil på vinterføre fordi JEG ikke kjører SAKTERE? Som jeg sa, for noen idioter. Har aldri sklidd av veien, så tenker jeg avpasser farten fint nok jeg (sammenlignet med de bak som presser på, men klart det er meg det er problemer med). Anonymkode: ada07...8d2 Flere enn EN person kan være uskikket til å kjøre bil, så selv om de bak deg også oppfører seg dust, utelukker det ikke du fortsatt er uforsiktig dersom du ikke sakner farten hvis du merker at dekkene glipper på festet. Jeg har aldri vært i en kollisjon, likevel bruker jeg bilbeltet hver gang jeg kjører bil. På samme måte har jeg heller ikke sklidd av veien, men bremser likevel ned hvis veigrepet er dårlig. Sikkerhet først, sånn i tilfelle. Anonymkode: e199f...305 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444310-hvordan-kj%C3%B8rer-du-i-bratt-nedoverbakke-p%C3%A5-glatta/page/2/#findComment-150036714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. november 2023 #33 Del Skrevet 28. november 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du føler du glipper taket i svingene. Man trenger ikke si mer enn det. Anonymkode: 69470...4a9 Jeg føler, men du sitter med fasiten 😂 Å føle at man sklir er ikke det samme som å faktisk skli.. ikke ett sted har jeg skrevet at jeg sklir av veien i svingene 🤦♀️ Anonymkode: ada07...8d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444310-hvordan-kj%C3%B8rer-du-i-bratt-nedoverbakke-p%C3%A5-glatta/page/2/#findComment-150036726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. november 2023 #34 Del Skrevet 28. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Flere enn EN person kan være uskikket til å kjøre bil, så selv om de bak deg også oppfører seg dust, utelukker det ikke du fortsatt er uforsiktig dersom du ikke sakner farten hvis du merker at dekkene glipper på festet. Jeg har aldri vært i en kollisjon, likevel bruker jeg bilbeltet hver gang jeg kjører bil. På samme måte har jeg heller ikke sklidd av veien, men bremser likevel ned hvis veigrepet er dårlig. Sikkerhet først, sånn i tilfelle. Anonymkode: e199f...305 Jeg skriver jo at HVIS det er glatt og hvis jeg må bremse i svingen så kan jeg kjenne at jeg mister grepet. Hvis.. ikke hver eneste gang jeg kjører. Jeg kjører i 50, og det går bra skriver jeg.. men hvis det er glatt (sjelden, men det skjer) så går det fortsatt bra, så lenge jeg ikke bremser rett før svingen. Jeg sklir jo ikke av veien i svingen om jeg kjører i 50. Har kjørt denne bakken i 15 år nå. Det jeg spør om er hvis det er veldig glatt, er eneste løsning å kjøre saktere på lavere gir? Men nei, det er faktisk ikke eneste løsninga. Var ikke veldig glatt i dag, men å bremse litt før svingen holder i massevis. Det å pumpe på bremsen er jo idiotisk i dag, når jeg faktisk kan bremse ordentlig uten å skli/låse hjulene, med ABS. Så ja, er nok litt idiot som ikke har tenkt at pumpebremsing lært for 20 år siden er utdatert.. Anonymkode: ada07...8d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444310-hvordan-kj%C3%B8rer-du-i-bratt-nedoverbakke-p%C3%A5-glatta/page/2/#findComment-150036728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå