Gå til innhold

Julegaveønsker og merkebevissthet

Anbefalte innlegg

Jeg skal handle til en god del nieser og nevøer. De er ulike både i væremåte og alder, men 7 åringen til min bror er blitt veldig bevisst på merker ettersom jeg har skjønt. Hun ønsker seg ikke leker eller bøker, hun ønsker seg ordentlig voksen sminke, klær i spesielle merker og veske i ett spesielt merke. Dette er ting som jeg egentlig hadde tenkt var aktuelt for en stor ungdom. Men mor bekrefter at det er dette jenta ønsker seg. 

Sånn i utgangspunktet har vi en prisgrense og det er klart at det jenta ønsker seg, vil være dyrere enn det vi har satt som en grense. Jeg kan jo bare kjøpe noe sminke på HM men det var spesielle ønsker der også fra mor, som f.eks rouge, pundder og foundation. Til en 7 åring??! Er jeg helt på villspor her, eller er det helt vanlige julegaveønsker nå til dags hos så små unger? 

Anonymkode: 5548b...7a3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal handle til en god del nieser og nevøer. De er ulike både i væremåte og alder, men 7 åringen til min bror er blitt veldig bevisst på merker ettersom jeg har skjønt. Hun ønsker seg ikke leker eller bøker, hun ønsker seg ordentlig voksen sminke, klær i spesielle merker og veske i ett spesielt merke. Dette er ting som jeg egentlig hadde tenkt var aktuelt for en stor ungdom. Men mor bekrefter at det er dette jenta ønsker seg. 

Sånn i utgangspunktet har vi en prisgrense og det er klart at det jenta ønsker seg, vil være dyrere enn det vi har satt som en grense. Jeg kan jo bare kjøpe noe sminke på HM men det var spesielle ønsker der også fra mor, som f.eks rouge, pundder og foundation. Til en 7 åring??! Er jeg helt på villspor her, eller er det helt vanlige julegaveønsker nå til dags hos så små unger? 

Anonymkode: 5548b...7a3

Nei, det er ikke vanlig.

Jeg hadde sluttet å be om ønsker og kjøpt noe mer uskyldig. 

Anonymkode: 797d9...4b1

Absolutt ikke vanlig! Jeg har en 14-åring som kanskje de to siste årene har blitt mer og mer obs på merker, trender på TikTok og lignende. Før den tid var ikke merker noe hun eller hennes venninner brydde seg om. Og hva i alle dager skal en 7-åring med sminke fra et spesifikt og dyrt merke? Bortkastet penger. Kjøp et gavekort på Normal eller noe, der har de mange forskjellige merker og hun kan velge selv.

Anonymkode: 89ad0...8b2

Ikke vanlig. Voksensminke er greit nok  fordi barnesminke er bare klissete guffe. Jenta mi har vært veldig opptatt av sminke fra skolestart, men kjøpte billig sminke på normal(var bare til sminkelek, ikke for å faktisk sminke seg pga utseende). Hun er nå 12 år og bruker ikke sminke fast, men begynner å bli litt interessert i merker. Men ikke nok til at ingenting duger hvis det ikke er riktig merke. 

Anonymkode: 51ed7...4ac

Annonse

Min niese på 7 er helt lik. Bortsett fra merkeklær da, det holder at det er masse glitter, paljetter eller rosa. Men hun er ei "sminkedukke". Både hun og søstera på 11 bruker jevnlig ansiktsmasker og sminker seg. Mor kjøper ordentlige produkter pga de er renere. 

Jeg velger å kjøpe ansiktsmasker (og klær) til eldste, yngste får klær. Sminke får ingen av dem av meg og 7-åringen får heller ikke ha på sminke når hun er ute med meg. 

Anonymkode: b3b1b...a94

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...