Gå til innhold

Når jeg ser slike ting tenker jeg, gud så mange dumme mennesker det er på denne planeten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Dagbladet får ikke klikk av meg. Vil du fortelle hva det gjelder?

Anonymkode: f6c6f...b91

Nei. Åpne link

Anonymkode: 68007...91b

Det er mange dumme mennesker men dette er ikke en slik sak. Her er det uvitenhet og tankeløst.
Å drikke antibac for å bli frisk av korona, eller argumentere for at jorda er flat er dumskap. Å insistere på at «alle har da 100,- å avse i dagens økonomiske pressede tider er dumskap. 

Anonymkode: 2b6d9...091

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Søk det opp på tiktok isteden 

Butter candle

Det er mange som dynes det er kult, Dagbladet skriver at det er giftig og frarådes.

Anonymkode: 6b3fc...b51

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Nei. Åpne link

Herre. Nei. Vil du ikke ha diskusjon så er jo det greit. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Herre. Nei. Vil du ikke ha diskusjon så er jo det greit. 

Er bare å åpne linken det. 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Butter candle

Det er mange som dynes det er kult, Dagbladet skriver at det er giftig og frarådes.

Det er langt fra kult. Det er ren dumskap. 

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det er mange dumme mennesker men dette er ikke en slik sak. Her er det uvitenhet og tankeløst.
Å drikke antibac for å bli frisk av korona, eller argumentere for at jorda er flat er dumskap. Å insistere på at «alle har da 100,- å avse i dagens økonomiske pressede tider er dumskap. 

Anonymkode: 2b6d9...091

Jo, det er det. 

"Mattilsynet kommenterer ikke trender" Var vel ikke akkurat så intelligent respons det heller? 

Men det skal sies at heller det svaret enn alle influensere og ernæringseksperter pluss barnematprodusenter som er livredde for å miste omsetning og inntekt, "raser" over diverse ufarlige trender. 

Det er ikke noe poeng med denne ideen. Ja, det er dumt. Som med så mye annet. 

Anonymkode: 7fcff...ca2

Dette er ikke en trend men har lange tradisjoner i USA. Det brukes da en spesiell type veike som er food grade og som er helt trygg og som ikke gir avgasser, disse er typisk laget av hemp/bie voks etc. Det er ikke en vanlig veike som e brukt men det er sikkert det folk kan tro spesielt i Norge for jeg tror ikke disse spiselige veikene selges her til lands. 

Mattilsynet i Norge har jo ikke noe forutsetninger for å konkludere noe her. 

Spiser du grillmat? Spiser du mat laget på bål? 

Endret av Elina
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Enig. Derfor laget jeg en internett-arkiv variant av nettsiden. Dette er som internettets bibliotek, her får dagbladet ingen klikk, men folk får likevel lest nettsiden.

https://archive.is/fMMa2

Anonymkode: 2323c...0a7

Annonse

Anonym bruker skrev (På 27.11.2023 den 8.27):

Har du tungt for det? 

Du har i hvert fall tungt for det. 

Anonym bruker skrev (På 27.11.2023 den 7.40):

Butter candle

Skriver Dagbladet det? Hvor? 

Anonymkode: f1658...993

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg omformulerer meg. Ja, Dagbladet skriver det. Men mener de det? Hvis du leser så er det ingen som mener at det er farlig..bortsett fra kommentarer på sosiale media .

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg omformulerer meg. Ja, Dagbladet skriver det. Men mener de det? Hvis du leser så er det ingen som mener at det er farlig..bortsett fra kommentarer på sosiale media .

Det kommer jo litt fram i artikkelen, tror  Dagbladet har gjort dårlig research i denne artikkelen og de kunne lett funnet ut at lyset ikke skal lages med vanlig veike men med en food safe/grade veike. På den måten kunne de laget en opplysende artikkel slik at folk som ville lage butter candle kunne gjøre det på rett måte. 

Endret av Elina
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Anonym bruker skrev (På 27.11.2023 den 9.50):

Enig. Derfor laget jeg en internett-arkiv variant av nettsiden. Dette er som internettets bibliotek, her får dagbladet ingen klikk, men folk får likevel lest nettsiden.

Elina skrev (5 timer siden):

Det kommer jo litt fram i artikkelen, tror  Dagbladet har gjort dårlig research i denne artikkelen og de kunne lett funnet ut at lyset ikke skal lages med vanlig veike men med en food safe/grade veike. På den måten kunne de laget en opplysende artikkel slik at folk som ville lage butter candle kunne gjøre det på rett måte. 

Men man får vel ikke kjøpt spiselig veke i Norge, så da er det jo på sin plass at de informerer ut i fra det folk får kjøpt her.

Anonymkode: 87803...6bf

Anonym bruker skrev (På 27.11.2023 den 8.27):

Har du tungt for det? 

«Er for fin til å åpne link til Dagbladet, men krangler anonymt på klikk.no sitt forum» 

Anonymkode: 432b1...3b2

Hva er problemet med at Dagbladet får klikk om du leser det likevel? 

Anonymkode: 0edbc...c5b

Tåpelig...

Anonymkode: 87803...6bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...