Gå til innhold

Hva savnet du etter samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Vi er ikke kjærester eller venner mer. Vi er bare foreldre som fortsatt bor sammen pga barn, økonomi og at det er praktisk.

Jeg vil få mulig økonomisk å gå fra ham om ett års tid, og er usikker på hva som blir rett. Barna vil jo helst ha familien samlet, bo på ett sted. Jeg vil også se barna hver dag. Men de ser jo også at vi ikke er kjærester, det har de aldri sett. 10 år til yngste er 18. Jeg er ikke ute etter ny mann.

Hva savnet dere etter brudd? Hva ble bra? Gikk det fint med barna? 

Han gjør jo litt i huset, og mesteparten ute. Kommer tik å savne den arbeidskraften, måtte klippe gress og bytte hjul og løfte tungt selv. Må nok ha hjelp til ting. Jeg var litt dårlig helse, så greier ikke alt selv. 

Økonomisk blir man jo også fattigere med en inntekt enn to. 

Anonymkode: 637e4...af5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444290-hva-savnet-du-etter-samlivsbrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savner ingen ting. 

Bor i leilighet, så plenklipping og vedlikehold er det lite av. Har lært meg å bytte dekk, snekre osv, men det er en sjelden oppgave de fleste mannfolk ofte tar, så det kan man sette av penger til. 

Gikk bra med barna. Jeg elsker å være alene. Har bedre økonomi alene enn med mannen (dyrt å handle med mannen, han har dyre vaner). Lavere matbudsjett, bruker ikke penger på snus og annen idioti. 

Jeg savner ingen ting❤️❤️❤️

Anonymkode: 2bf6b...590

Jeg savnet vel bare sex, tror jeg. 
Konfliktnivået var også veldig høyt, så jeg savnet ro og fred.

En robotgressklipper tar gresset, en bensinstasjon tar hjulskiftet. Så ikke fortsett å være gift bare av den grunn!

Anonymkode: a420c...d38

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Har bedre økonomi alene enn med mannen (dyrt å handle med mannen, han har dyre vaner). Lavere matbudsjett, bruker ikke penger på snus og annen idioti. 

Dette merket jeg også.
Og det han gjorde av husarbeid, monnet ikke mer enn det han selv bidro til av rot og skittentøy.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Savner ingen ting. 

Bor i leilighet, så plenklipping og vedlikehold er det lite av. Har lært meg å bytte dekk, snekre osv, men det er en sjelden oppgave de fleste mannfolk ofte tar, så det kan man sette av penger til. 

Gikk bra med barna. Jeg elsker å være alene. Har bedre økonomi alene enn med mannen (dyrt å handle med mannen, han har dyre vaner). Lavere matbudsjett, bruker ikke penger på snus og annen idioti. 

Jeg savner ingen ting❤️❤️❤️

Anonymkode: 2bf6b...590

Enig med deg, jeg har det bedre alene. Når den knuste drømmen om kjernefamilien fikk leget seg, fikk jeg det bra alene.

Anonymkode: f9445...408

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg savnet vel bare sex, tror jeg. 
Konfliktnivået var også veldig høyt, så jeg savnet ro og fred.

En robotgressklipper tar gresset, en bensinstasjon tar hjulskiftet. Så ikke fortsett å være gift bare av den grunn!

Om det er til noen trøst så går det over.

Anonymkode: 7f39a...fee

Jeg savnet følelsen av å være en familie, alle fire i bilen sammen på tur, alle fire rundt middagsbordet osv. Men alt det og sorgen over at kjernefamilien ikke holdt (sorgen over drømmen som brast, ikke over tapet av mannen) ble oppveid av hvor FANTASTISK det var å slippe sexpress og løgner. 

Fantastisk å kunne legge seg alene i rent sengetøy. Fantastisk å bestemme over min egen kropp igjen. Og ikke minst fantastisk den dagen flere år senere da jeg mødte en mann jeg faktisk hadde lyst til å ha sex med.

Så ikke det store savnet her. Min økonomi ble også bedre, siden eksmannen min spilte onlinespill, tok forbrukslån osv. (og løy for meg om det i årevis). 

Men savnet til barna må tas på alvor. En skilsmisse oppleves ofte som den helt store katastrofen for barn, selv om foreldrene har et lavt konfliktnivå. Men med tiden går det meste seg til. 

Anonymkode: e8ca3...7a2

Ingenting.

Vi fungerte dårlig som kjernefamilie, så de dagene vi gjorde noe som familie var bare slitsomme.

Vi hadde totalt forskjellig syn på hva som burde gjøres hjemme, og hvor ofte det burde gjøres. 

Da jeg ble alene ble livet harmonisk. Selv med et litt høyt konfliktnivå i starten (det gikk seg til), var det ingenting sammenlignet med sånn det var da vi bodde sammen. Et av punktene som førte til konflikter etter samlivsbrudd var barnebidrag. Siden jeg hadde økonomi nok til å la det være ordnet vi det heller sånn at vi delte på de større utgiftene. Regnet ikke på det, tror summen ble høyere av å gjøre det slik, men det var visst noe med å betale «meg» penger hver måned som føltes helt grusomt ut for ham..

Vært singel i 8 år nå, og jeg har ikke tenkt til å prøve meg på dating med det første. Trives altfor godt sånn det er nå.

Anonymkode: c9c1e...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...