Gå til innhold

Hvilke rettigheter?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt bilett på nattoget i hvilested. I dag fikk jeg beskjed om at den vognen jeg skulle sitte i hadde tekniske problemer og ikke ville kjøre. Det finnes ledige vanlige seter og sovekupeer. Jeg får mulighet til å få et vanlig sete eller pengene tilbake, ikke soveplass. Er det greit?

Anonymkode: e968c...2da

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444280-hvilke-rettigheter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Greit og greit…. Om det er alternativene dine så er det som det er. De kan ikke trylle heller da 

Anonymkode: 0e08b...ff6

De har ledige soveplasser, men velger å heller selge dem til andre (høyere pris).

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har kjøpt bilett på nattoget i hvilested. I dag fikk jeg beskjed om at den vognen jeg skulle sitte i hadde tekniske problemer og ikke ville kjøre. Det finnes ledige vanlige seter og sovekupeer. Jeg får mulighet til å få et vanlig sete eller pengene tilbake, ikke soveplass. Er det greit?

Hva er hvilested?

Anonymkode: 963fd...a29

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De har ledige soveplasser, men velger å heller selge dem til andre (høyere pris).

Selvfølgelig koster sovekupé mer enn hvilestol eller ordinært sete!

Du tenker du burde bli oppgradert gratis?

Anonymkode: c91ca...233

Hva mener du de skal kunne gjøre da? Trylle? Det er ikke det du tenkte, men noe kom i veien som ingen kunne forutsett. Sov i sete, det er ikke verre.

Anonymkode: 2f121...d82

Hva mener du de skal kunne gjøre da? Trylle? Det er ikke det du tenkte, men noe kom i veien som ingen kunne forutsett. Sov i sete, det er ikke verre.

Anonymkode: 2f121...d82

Oppgradere til soveplass.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Oppgradere til soveplass.

Det er ingen som nekter deg å oppgradere til sovekupe (regner med det er det du mener), men du må jo selvfølgelig ta kostnaden selv.

Anonymkode: cfd95...c71

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er ingen som nekter deg å oppgradere til sovekupe (regner med det er det du mener), men du må jo selvfølgelig ta kostnaden selv.

Ville du tenkt det samme om hotellrom? Hvis du hadde bestilt og betalt for enkeltrom på hotellet og du fikk beskjed to dager før turen om at de stengte den delen av hotellet men at du k7nne få ligge på sovesal eller betale 2000 kr ekstra for dobbeltrom?

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ville du tenkt det samme om hotellrom? Hvis du hadde bestilt og betalt for enkeltrom på hotellet og du fikk beskjed to dager før turen om at de stengte den delen av hotellet men at du k7nne få ligge på sovesal eller betale 2000 kr ekstra for dobbeltrom?

Ikke meg du spør, men det kommer jo an på hvor fullt det er. Hvis alle som skulle kjøre hvilevogn får plass i hver sin sovekupé, burde saken være grei. Men hvis ikke alle som skulle kjøre hvilevogn får plass i hver sin sovekupé, hvorfor skulle da akkurat du få en plass? 

Anonymkode: 99df5...542

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Ikke meg du spør, men det kommer jo an på hvor fullt det er. Hvis alle som skulle kjøre hvilevogn får plass i hver sin sovekupé, burde saken være grei. Men hvis ikke alle som skulle kjøre hvilevogn får plass i hver sin sovekupé, hvorfor skulle da akkurat du få en plass? 

Loddtrekning, sette inn ekstra vogn, prioritere dem som skulle lengst eller dem som hadde betalt mest.

Du bør også få mellomlegget mellom vanlig sete og hvilestol. Dersom du oppgraderer til sovekupé må du selvsagt betale mellomlegget. Regner ikke med det finnes like mange ledige sovekupeer som antall hvilestoler i vogner ute av drift, så det går jo ikke å oppgradere alle.

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Selvfølgelig hadde jeg forstått at jeg måtte betale hva ett dobbeltrom hadde kostet. Du har fått muligheten til å få hele summen refundert og ikke reise, men hvis du reiser så har du fått beskrevet de mulighetene du har. Enten å sittei vanlig sete eller å oppgradere til sovekupe og betale hva det koster. Når det er sagt så bør du få igjen det du har betalt mer i forhold til ett vanlig sete.

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Ja, bred stol som kan legges langt ned og fotstøtte som kommer opp slik at man "ligger" godt.

Du burde i det minste få tilbake mellomlegget hvis du velger et vanlig sete, noe annet er veldig dårlig kundeservice.

Anonymkode: 963fd...a29

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Selvfølgelig hadde jeg forstått at jeg måtte betale hva ett dobbeltrom hadde kostet.

Seriøst? Det skjer jo hele tiden at man bestiller enkeltrom, og betaler for enkeltrom, enda det man bor på er dobbeltrom. Tviler på du har bodd noe særlig på hotell, dersom dette er ukjent for deg. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Loddtrekning, sette inn ekstra vogn, prioritere dem som skulle lengst eller dem som hadde betalt mest.

Jeg kan være enig i det. Men du kan nok ikke kreve det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...