Lagertha Skrevet 26. november 2023 #76 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Og der er vi veldig uenige. Det punktet du snakker om er å stagnere, og dermed glemmer du å være nysgjerrig, vitebegjærlig og oppdatert, Fordi du har stoppet ved det *punktet* Det er jo helt greit om du trives med det, men da må du også innse dine begrensninger på å skjønne at du blir oppfattet annerlede av andre uten å gå i forsvar, og også innse at din verden er mer snever enn andre som opplever mer og speiler seg i flere. Anonymkode: efe76...dd4 Hva mener du? Jeg forstår deg ikke. ❤️ Kollegaer kan være gode venner, man tilbringer mye tid på jobben og med kollegaer. Begrenser meg? Fordi jeg sjeldent er med venninner? Ja jo, når jeg er på konsert med ei venninne så gir det meg jo mye. Men jeg utvikler meg veldig på egenhånd. Jeg trenger ingen andre for å klare det. Jeg er mye syk etter trafikkulykke. Jeg har bare man og barn. Opplevd flere traumer, som jeg har klart å komme meg gjennom på egen hånd. Jeg er trygg i meg selv, og det viktigste, er at jeg er min aller beste venn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #77 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kanskje det er for min egen skyld, og handler om akkurat dette tema? 🙂 At jeg må jobbe med toleransen min og visse fordommer? Og, at jeg må lære å formulere meg på en litt annen måte? Anonymkode: efe76...dd4 Og ikke minst, lære deg å ta mot konstruktive innspill. Anonymkode: ebb98...8d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #78 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg opplever nok veldig ofte at det er to ting brukere her ikke akkurat setter pris på, og det er ærlige/ tydelige nnspill og kritiske spørsmål 🙂 Anonymkode: efe76...dd4 Kan du gi eksempel på "ærlige/tydelige innspill"? Jeg ser f eks for meg at et ærlig og tydelig innspill vil være noe sånt som "Det er umulig å diskutere med deg når du ikke tar til deg fakta. Samme hva folk viser deg som belegger deres argument, later du som om du ikke har sett det. Så snakker du videre som om det du trodde på fra før, er sannheten. Det gjør du i denne tråden, og det har du gjort tidligere også." Det ville glede meg stort om et slikt ærlig og tydelig innspill førte til handling og endring hos mottakeren. Men de innspillene jeg stort sett har sett fra deg, og som du sikkert føler er kjempeærlig fordi du mener det selv, er hastige generaliseringer av typen "er det ikke ekkelt å se slik som folk laster i seg mat på hotellfrokost?" eller "hvorfor er nordmenn så talentløse" eller "mange har mer sympati med dem som kjører for fort enn med dem som har kognitive vansker". Alt i alt bare generelle betraktninger, basert på overflatiske data. Denne tråden er intet unntak. "Flertallet sier" brukes som belegg, når dette "flertallet" er 12-14 damer som på en gitt dag på et gitt forum svarte på et bestemt spørsmål. Ingen ting er "tydelig" med dine innspill da, annet enn at du selv engasjerer deg i det, og beskriver verden ut fra et inntrykk du har valgt å ha. Kritiske spørsmål vet du ikke hva er, så det lar jeg ligge. Anonymkode: c42aa...0bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #79 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Kanskje det er for min egen skyld, og handler om akkurat en side av dette tema? 🙂 At jeg må jobbe med toleransen min og visse fordommer? Og, at jeg må lære å formulere meg på en litt annen måte? Anonymkode: efe76...dd4 Anonymkode: efe76...dd4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #80 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kanskje det er for min egen skyld, og handler om akkurat dette tema? 🙂 At jeg må jobbe med toleransen min og visse fordommer? Og, at jeg må lære å formulere meg på en litt annen måte? Anonymkode: efe76...dd4 Du må i alle fall jobbe litt med trangen til å oppdra andre på områder der du mangler oppdragelse selv. Den dagen du viser deg å bli en lyttende og ydmyk person, som korrigerer din egen atferd etter andres innspill, kan du trygt etterlyse den samme atferden fra dem. Men til nå er du uten mottaksapparat og bør dermed sile litt mer i hva du sender ut. Anonymkode: c42aa...0bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #81 Del Skrevet 26. november 2023 Lagertha skrev (8 minutter siden): Hva mener du? Jeg forstår deg ikke. ❤️ Kollegaer kan være gode venner, man tilbringer mye tid på jobben og med kollegaer. Begrenser meg? Fordi jeg sjeldent er med venninner? Ja jo, når jeg er på konsert med ei venninne så gir det meg jo mye. Men jeg utvikler meg veldig på egenhånd. Jeg trenger ingen andre for å klare det. Jeg er mye syk etter trafikkulykke. Jeg har bare man og barn. Opplevd flere traumer, som jeg har klart å komme meg gjennom på egen hånd. Jeg er trygg i meg selv, og det viktigste, er at jeg er min aller beste venn. Ja, men som sagt så gjelder jo ikke dette alle. Anonymkode: efe76...dd4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #82 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): På en måte er det bra. Det er mye ensomhet i verden, så å få ut litt gruff og få oppmerksomhet kan kanskje gjøre hn godt. Anonymkode: ebb98...8d5 Hvis du mener å spamme ned forumet og alle tråder er godt så.... Anonymkode: ddcac...b52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #83 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, men som sagt så gjelder jo ikke dette alle. Anonymkode: efe76...dd4 Kanskje det gjelder "flertallet". Mens du har bestemt deg for hva som er flertallet allerede, for du leste en tråd i september som handlet om venner. Anonymkode: c42aa...0bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #84 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Kan du gi eksempel på "ærlige/tydelige innspill"? Jeg ser f eks for meg at et ærlig og tydelig innspill vil være noe sånt som "Det er umulig å diskutere med deg når du ikke tar til deg fakta. Samme hva folk viser deg som belegger deres argument, later du som om du ikke har sett det. Så snakker du videre som om det du trodde på fra før, er sannheten. Det gjør du i denne tråden, og det har du gjort tidligere også." Det ville glede meg stort om et slikt ærlig og tydelig innspill førte til handling og endring hos mottakeren. Men de innspillene jeg stort sett har sett fra deg, og som du sikkert føler er kjempeærlig fordi du mener det selv, er hastige generaliseringer av typen "er det ikke ekkelt å se slik som folk laster i seg mat på hotellfrokost?" eller "hvorfor er nordmenn så talentløse" eller "mange har mer sympati med dem som kjører for fort enn med dem som har kognitive vansker". Alt i alt bare generelle betraktninger, basert på overflatiske data. Denne tråden er intet unntak. "Flertallet sier" brukes som belegg, når dette "flertallet" er 12-14 damer som på en gitt dag på et gitt forum svarte på et bestemt spørsmål. Ingen ting er "tydelig" med dine innspill da, annet enn at du selv engasjerer deg i det, og beskriver verden ut fra et inntrykk du har valgt å ha. Kritiske spørsmål vet du ikke hva er, så det lar jeg ligge. Anonymkode: c42aa...0bd Ærlige tydelige innspill hvor man ikke er overordagogisk. Men høflig. Anonymkode: efe76...dd4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #85 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ærlige tydelige innspill hvor man ikke er overordagogisk. Men høflig. Anonymkode: efe76...dd4 Men da vet du ikke om de vil falle i god jord her. Dette er upløyd mark for deg. Anonymkode: c42aa...0bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #86 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men da vet du ikke om de vil falle i god jord her. Dette er upløyd mark for deg. Anonymkode: c42aa...0bd Jeg syns du skal lese denne tråden. Kun denne. Jeg uttrykker meg som at " jeg oppfatter", "jeg opplever" osv. Jeg har heller ikke ( som vanlig ) brukt uttrykk som "du er" og lignende. Jeg har heller ikke drevet med hverken brukerangrep eller brukerdebatt. Dette er veldig gjentagende i tråder. I mange tråder. Så din påstand her er igjen beviselig feil. Til de grader også. Anonymkode: efe76...dd4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 26. november 2023 #87 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Men det du skriver om her, er jo at man blir mer og mer seg selv, og tar i mot mindre og mindre tilbakemelding. Er ikke det ganske logisk at da ender man opp med å bli mer og mer ufordragelig i andres øyne? Og deretter ensom? Jeg har sett slektninger og kollegaer som blir eldre og mer sleske, slibrige, frekke, ufordragelige. Ungene deres trekker seg unna, barnebarna deres gidder ikke, naboene, kollegaene, alle sammen forsvinner, og tidvis ektefellen også. De eneste de klarer å bli enig med, er de på egen alder - men det er ofte de første som dør. Her inne leser man også historier om hvordan foreldrene blir mer og mer ufordragelige, samtidig som ungene deres blir mer kjent med seg selv og ikke tillater like mye lengre. Og så har man jo brukerne her inne som også oppfører seg mer og mer atalt, som demonstrert i denne tråden. Jeg har tatt en avgjørelse på at jeg skal ALDRI bli som de. Det krever innmari mye jobb, men jeg orker ikke tanken på å gå inn i historien som enda en av de som ikke evner å tilpasse meg. For hvorfor skulle jeg ikke det? Er jeg Gud, som virkelig burde sitte der på en trone? Anonymkode: e0136...19d Og jeg skal ALDRI bli som det du er her inne. Jeg har ingen ambisjon om å bli en som trekker generaliserte slutninger på tynt grunnlag. Jeg vil ikke være en som tror at utsagn fra én beskriver hele gruppa. Jeg vil ikke være en som tror at det lille glimtet på en arena beskriver personen på alle andre arenaer. Jeg vil ikke være en som tror at kategorier som alder, ekteskapsstatus eller tid på forum gjør at jeg kan vite hva folk mener og hvordan de fungerer. Og jeg vil i hvert fall ikke være en som gir folk råd uten at de har bedt om det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #88 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg syns du skal lese denne tråden. Kun denne. Jeg uttrykker meg som at " jeg oppfatter", "jeg opplever" osv. Jeg har heller ikke ( som vanlig ) brukt uttrykk som "du er" og lignende. Jeg har heller ikke drevet med hverken brukerangrep eller brukerdebatt. Dette er veldig gjentagende i tråder. I mange tråder. Så din påstand her er igjen beviselig feil. Til de grader også. Anonymkode: efe76...dd4 Hovedinnlegget ditt har ikke snev av "jeg oppfatter" eller "jeg opplever". Du fastslår at et flertall lever slik og sånn. Høflighet er ikke noe du vanligvis lar deg bremse av. Anonymkode: c42aa...0bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #89 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Men er det slik at eldre (kvinner) slutter å dra på kulturarrangementer? I min lille by går pensjonistene mann av huse for å gå på konserter, forstillinger, foredrag og basar. Min mor er 85 år og drar stadig ut med venninnene sine, og de er ikke alene. Så om du har dokumentasjon på at eldre folk slutter å dra ut hadde det vært interessant å se. Anonymkode: ebb98...8d5 Pensjonister ja, men man kan jo bli pensjonist bare man bikker 60 og da har man gjerne mange år igjen. Jeg har en venninne på rundt 85, hun er veldig sprek, vi springer avgårde i skogen sammen. Men de fleste på den alderen er jo ikke det - innad i Oslo by er der feks ekstremt stor forskjell på hvor bra helse man har som eldre - og som statistikken vi snakker om over her viser, så er de eldre og enslige og lavtlønnede (som pensjonister ofte er) som er mest ensom. Det var ikke jeg som kom med den statistikken, det var c42aa...0bd. (Jeg har bare ikke det samme behovet på å måtte se statistikk for å tro på det opplagte ) Anonymkode: e0136...19d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 26. november 2023 #90 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er greit at du tenker at det er bedre å lytte mer enn du deler. Jeg er ikke helt enig, for å dele er akkurat like viktig i mitt syn. Vi kan fint være uenige i det. Anonymkode: efe76...dd4 I en interaksjon med to personer fungerer det fint at begge snakker like mye som de lytter, det er kanskje også ønskelig, sånn over tid. I en gruppe kan imidlertid ikke alle snakke like mye som de lytter. Hvis det skal være jevnt fordelt i en gruppe på f.eks fire personer, skal hver ha ca 25% taletid, og altså lytte (eller i hvert fall være stille) 75%. Sånn er det sjelden. Som student husker jeg at jeg leste om noen studier der gruppefungering ble målt. Gruppa snakka i en viss tidsperiode og ble etterpå spurt om hvordan de fordelte taletid. De som snakka mest underestimerte hvor mye plass de tok, og mente tiden var jevnt fordelt selv om de hadde brukt opp mot 60% av taletiden. Mange av dem tok like mye plass også i nye gruppesammensetninger. Jeg er ekstrovert og glad i å snakke, men vil virkelig ikke ha en sånn gruppefungering. Dermed er det en fin leveregel for meg å lytte mer enn jeg snakker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #91 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): (Jeg har bare ikke det samme behovet på å måtte se statistikk for å tro på det opplagte ) Anonymkode: e0136...19d Behovet har du jo, siden du fortsetter å påstå at dine egne oppfatninger er fakta. Men at du lar det være i stedet, det skjønner jeg godt. Det ville jo føre til at du måtte endre oppfatning. Gud forbyde. Anonymkode: c42aa...0bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #92 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Pensjonister ja, men man kan jo bli pensjonist bare man bikker 60 og da har man gjerne mange år igjen. Jeg har en venninne på rundt 85, hun er veldig sprek, vi springer avgårde i skogen sammen. Men de fleste på den alderen er jo ikke det - innad i Oslo by er der feks ekstremt stor forskjell på hvor bra helse man har som eldre - og som statistikken vi snakker om over her viser, så er de eldre og enslige og lavtlønnede (som pensjonister ofte er) som er mest ensom. Det var ikke jeg som kom med den statistikken, det var c42aa...0bd. (Jeg har bare ikke det samme behovet på å måtte se statistikk for å tro på det opplagte ) Anonymkode: e0136...19d Nå bor jo ikke de fleste i Oslo, og mange pensjonister har råd til å benytte seg av diverse kulturelle tilbud. Det er også mange ensomme, men å hevde at eldre slutter å benytte seg av slike tilbud på generelt grunnlag er feil. Anonymkode: ebb98...8d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #93 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Kanskje det er for min egen skyld, og handler om akkurat dette tema? 🙂 At jeg må jobbe med toleransen min og visse fordommer? Og, at jeg må lære å formulere meg på en litt annen måte? Anonymkode: efe76...dd4 Altså, jeg forstår ønsket om å hjelpe. Men man må rett og slett innse at mennesker ikke kan bli hjulpet, med mindre de har et ønske om dette selv. Og det å ønske å hjelpe noen kan faktisk handle om en selv, at man har vokst opp med at mennesker behover hjelp, og med et syn på seg selv som den stabile, den som kan hjelpe. Medavhengighet, heter det, det er noe jeg selv lider av. Men det også er et problem, og jeg har måttet hjelpe meg selv ut av det. Selv kan jeg bli nært sagt sprø av å se på mennesker som opplever ensomhet, utenforskap, mobbing, seksuelle overgrep, etc, og som enkelt kunne ha gjort noe med sin egen tilværelse, men som nekter å gjøre det, og som tilsynelatende trives i offerrollen. Likevel, det er altså ikke noe jeg kan bestemme. Jeg kan kun leve mitt liv og så er det tidvis noen som ser hva det er bra for, og som ber om råd og hjelp. Jeg leste en artikkel her en dag om en kvinne som mente seg utsatt for stalking. Hun hadde en tilbakestående nabo som en gang hadde prøvd seg på henne, og som av og til syklet eller passerte henne på gaten, eller som tente stearinlys på samme tid som henne(!). Denne kvinnen gjorde alt hun kunne for å forlate huset uten å bli sett av naboen, hun gikk med høye skuldre, ble sykmeldt, men nektet å flytte. Å, det var så ille, tenk at politiet ikke ville arrestere denne mannen. For meg som leste denne artikkelen, var det åpenbart at det var denne dama som hadde problemet, og ikke den tilbakestående naboen hennes. Jeg har en sånn nabo selv, og det er virkelig ingenting sammenlignet med de som opplever farlig stalking. Jeg kan godt irritere meg over nrk som skrev artikkelen om denne dama. Det å ta hennes lag i denne saken, er bare feil feil feil, både overfor mannen, leserne, og særlig de som opplever stalking. Men kunne det nytte å si noe til denne dama? Nei, hun ville bare opplevd at alle som ikke er enig med henne, er del av problemet. I hennes verden kan ikke en nabo tenne stearinlys eller vise seg i vinduet uten at hun tror det er på grunn av henne. Anonymkode: e0136...19d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #94 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Behovet har du jo, siden du fortsetter å påstå at dine egne oppfatninger er fakta. Men at du lar det være i stedet, det skjønner jeg godt. Det ville jo føre til at du måtte endre oppfatning. Gud forbyde. Anonymkode: c42aa...0bd Nei, det var du som la frem dette med eldre og enslige, og jeg som trodde på dette uten å kreve å se statistikken. Her tror jeg du enten blander brukere eller ikke følger godt nok med. Anonymkode: e0136...19d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #95 Del Skrevet 26. november 2023 Lagertha skrev (1 time siden): Hva mener du? Jeg forstår deg ikke. ❤️ Kollegaer kan være gode venner, man tilbringer mye tid på jobben og med kollegaer. Begrenser meg? Fordi jeg sjeldent er med venninner? Ja jo, når jeg er på konsert med ei venninne så gir det meg jo mye. Men jeg utvikler meg veldig på egenhånd. Jeg trenger ingen andre for å klare det. Jeg er mye syk etter trafikkulykke. Jeg har bare man og barn. Opplevd flere traumer, som jeg har klart å komme meg gjennom på egen hånd. Jeg er trygg i meg selv, og det viktigste, er at jeg er min aller beste venn. Jeg klarer liksom ikke helt tro at HI har ment å kritisere deg. Du er jo en av de virkelig gode her inne Men det du sier om at du utvikler deg på egenhånd er nok cluet her. Selvfølgelig, man klarer ikke å utvikle seg uten å ha noen å speile seg i, men det kan man få her inne og det kan man få på jobb. Men det viktigste er at man har motivasjonen til det - ikke hvem eller hvor mange man er omgitt. Anonymkode: e0136...19d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #96 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men det du skriver om her, er jo at man blir mer og mer seg selv, og tar i mot mindre og mindre tilbakemelding. Er ikke det ganske logisk at da ender man opp med å bli mer og mer ufordragelig i andres øyne? Og deretter ensom? Jeg har sett slektninger og kollegaer som blir eldre og mer sleske, slibrige, frekke, ufordragelige. Ungene deres trekker seg unna, barnebarna deres gidder ikke, naboene, kollegaene, alle sammen forsvinner, og tidvis ektefellen også. De eneste de klarer å bli enig med, er de på egen alder - men det er ofte de første som dør. Her inne leser man også historier om hvordan foreldrene blir mer og mer ufordragelige, samtidig som ungene deres blir mer kjent med seg selv og ikke tillater like mye lengre. Og så har man jo brukerne her inne som også oppfører seg mer og mer atalt, som demonstrert i denne tråden. Jeg har tatt en avgjørelse på at jeg skal ALDRI bli som de. Det krever innmari mye jobb, men jeg orker ikke tanken på å gå inn i historien som enda en av de som ikke evner å tilpasse meg. For hvorfor skulle jeg ikke det? Er jeg Gud, som virkelig burde sitte der på en trone? Anonymkode: e0136...19d Her har vi antagelig så avvikende menneskesyn eller erfaringer at det blir litt vanskelig å diskutere videre. Jeg kjenner veldig få mennesker som "når de blir mer og mer seg selv, blir mer og mer ufordragelig"? Jeg lurer litt på hvilke mennesker du omgås når de konstant må korrigeres av andre for å ikke bli ufordragelige. En og annen jeg kjenner er slitsom å ha med å gjøre når de blir eldre. En av de jeg kjenner har alltid vært slitsom og den andre har opplevd feil, svik og sviktende helse og har blitt bitter og litt frekk. De aller fleste andre har landet i seg selv for lenge siden og endrer ikke personlighet fordi de har mindre tid og energi til å være så mye med venner. Anonymkode: 626c8...3df Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #97 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Her har vi antagelig så avvikende menneskesyn eller erfaringer at det blir litt vanskelig å diskutere videre. Jeg kjenner veldig få mennesker som "når de blir mer og mer seg selv, blir mer og mer ufordragelig"? Jeg lurer litt på hvilke mennesker du omgås når de konstant må korrigeres av andre for å ikke bli ufordragelige. En og annen jeg kjenner er slitsom å ha med å gjøre når de blir eldre. En av de jeg kjenner har alltid vært slitsom og den andre har opplevd feil, svik og sviktende helse og har blitt bitter og litt frekk. De aller fleste andre har landet i seg selv for lenge siden og endrer ikke personlighet fordi de har mindre tid og energi til å være så mye med venner. Anonymkode: 626c8...3df Et godt eksempel er jo deg - her og nå - som siterer meg og skriver at du lurer på hva jeg mener, enda jeg har kommet med tre ulike eksempler i innlegget. Den type ‘jeg vil bare prate, ikke lytte’-oppførsel er ikke noe jeg hadde giddet å omgi meg med IRL. Anonymkode: e0136...19d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #98 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Et godt eksempel er jo deg - her og nå - som siterer meg og skriver at du lurer på hva jeg mener, enda jeg har kommet med tre ulike eksempler i innlegget. Den type ‘jeg vil bare prate, ikke lytte’-oppførsel er ikke noe jeg hadde giddet å omgi meg med IRL. Anonymkode: e0136...19d Dette svare var jo bare rart. Jeg lurer ikke på hva du mener. Det har du jo skrevet og var derfor jeg kommenterte at vi ikke har samme syn på mennesker. Jeg lurer litt på hvilke mennesker du omgås fordi det ikke stemmer med de menneskene jeg møter i mitt liv. Det er noe annet enn å lure på hva du mener. Kanskje du ikke lyttet så godt til det jeg skrev? Anonymkode: 626c8...3df Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2023 #99 Del Skrevet 26. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dette svare var jo bare rart. Jeg lurer ikke på hva du mener. Det har du jo skrevet og var derfor jeg kommenterte at vi ikke har samme syn på mennesker. Jeg lurer litt på hvilke mennesker du omgås fordi det ikke stemmer med de menneskene jeg møter i mitt liv. Det er noe annet enn å lure på hva du mener. Kanskje du ikke lyttet så godt til det jeg skrev? Anonymkode: 626c8...3df Sant det. Hvis jeg ikke liker deg, så gjelder det å svare tilbake og forsøke å skyve ansvaret over på meg. Late som det er jeg som er den rare. Men altså, hjelper det? Du underbygger i grunn bare mine argumenter for hver eneste setning du kommer med, og dine innlegg er gode eksempler på hva jeg daglig jobber med å unngå selv. Ikke nok med det, men jeg opplever også at du underbygger teorien til HI. Anonymkode: e0136...19d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444272-de-som-har-v%C3%A6rt-gift-i-mange-%C3%A5r/page/4/#findComment-150035839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå