Gå til innhold

Hva syns dere om Nytt på Nytt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Anne B. Ragde er morsom, men det var vel mer meninger og utsagn enn kritikk hun kom med. Jeg syns humoren er bra , og den skal være på og over kanten. Det er jo hele poenget med Nytt på Nytt. Det er godt å le av tragedier, det er medisin. 

Anonymkode: d9ccd...24e

Sier du mot bare for å gjøre det? Hun kom da absolutt med kritikk. 

Anonymkode: 8e210...594

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Sier du mot bare for å gjøre det? Hun kom da absolutt med kritikk. 

Nei. Det er mulig vi legger ulike betydninger i det. Eller det er mulig jeg ikke fikk det med med. Morsom er hun uansett. 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes fortsatt den originale gjengen var overlegen. Folk blir jo eldre, selvfølgelig, ingen kan bli ved for alltid. Men jeg syntes den originale gjengen var morsomst.

Anonymkode: 621fb...ebe

Takk!! Dette var skikkelig gøy å se! Jon Almaas virket kanskje mer nervøs, men han var etterhvert tryggere i rollen og helt fantastisk. Og Knut Nærum var veldig god. 
skulle gjerne sett flere gamle episoder! 
Godt skulderputene har dempet seg betraktelig siden 1999. 😃

Anonymkode: 030b8...3d7

Joda, noe av humoren er enkel og teit, men jeg liker programmet sånn generelt. Isalill er et godt tilskudd synes jeg. Hun er åpenbart veldig intelligent og kunnskapsrik, og jeg synes hun er imponerende flink til å tilpasse seg gjestene hun får på laget sitt slik at hun både klarer å redde inn mer kjipe gjester og være med på å løfte opp morsomme gjester. Selvfølgelig treffer hun ikke alltid blink, men hun er helt ny i jobben og må nok fortsatt kalibrere seg litt. Ellers er Johan Golden utrolig bra synes jeg, både med tanke på sarkasmen, at han kan tillate seg å bli en tanke flåsete innimellom, og ikke minst det veldig levende kroppsspråket der jeg nesten like ofte ler litt av ansiktsuttrykkene hans som det han sier. Og selv om de har manus og spiller inn på forhånd, så er det ikke absolutt alt de har manus på. Da ville det blitt fryktelig statisk. 

Anonymkode: a7110...5f7

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Kjedelig og utdatert. 

Anonymkode: 317fb...cc5

Enig. De burde hatt en kvinne til å erstatte Jon Almaas. Men patriarkatet lenge leve. Menn støtter opp om menn så det vil aldri skje.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Enig. De burde hatt en kvinne til å erstatte Jon Almaas. Men patriarkatet lenge leve. Menn støtter opp om menn så det vil aldri skje.

Hvem tror du hadde passet til å erstatte Almaas

Anonymkode: e8fe2...9f6

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er du en rødstrømpe? 

Anonymkode: 82be3...65d

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvem tror du hadde passet til å erstatte Almaas

Henriette Steenstrup, Maria Stavang, Kristine Ris er noen av de jeg kommer på i farta.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er du en rødstrømpe? 

Jeg er for like rettigheter.

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Henriette Steenstrup, Maria Stavang, Kristine Ris er noen av de jeg kommer på i farta.

Henriette Steensrup tror jeg hadde vært bra.

Det er noen ytterst få kvinnelige humorister som kunne vært programleder. Men hvis det hadde blitt slike endringer etter så lang tid,tror jeg de hadde mistet senere. Ikke fordi det var kvinner, men fordi konseptet er spikret.

Annonse

Anonym bruker skrev (På 25.11.2023 den 17.37):

Synes det har tapt seg veldig i det siste. Det er mindre av den intellektuelle humoren, mer dustehumor nå. Bård er ikke i nærheten av Jon Almaas når det gjelder formidlingsevne, og ingen kan måle seg med Knut Nærum. Men det har likevel vært ganske bra fram til Pernille sluttet.  Nå i høst er det blitt dårligere og dårligere. Synd, det var et supert program.

Anonymkode: 030b8...3d7

Enig !  Elendig erstatter for Pernille og  utgått på dato for lenge siden, eneste som kan være litt morsmot nå er "ukas viktigste saker".

Anonym bruker skrev (På 25.11.2023 den 14.01):

Jeg liker programmet, og jeg har likt alle som har vært i panelet. De får sin rolle fort og kler den. Nå syns jeg Isalill Kolpus skiller seg litt ut. Hun er så utrolig søt ( håper ikke at det er feil å si ) og hun ler så hjertelig. Det liker jeg godt. Og selvsagt er hun morsom også. Slapper mer og mer av.

Bård Tufte er helt suveren. Sånn ironisk på en egenartet måte. Han ser så uskyldig ut, og kommer med sarkasme på så påfallende samme måte. Han er fantastisk bra. 

Og Johan Golden. Han. Han er sånn litt løs kanon, og kan virke lite gjennomtenkt og unnskyld meg, litt dum. Men han er ikke det. Han er modig og veldig direkte. Og ikke dum i det hele tatt. Men løs kanon? Jo. 

Jeg har ingen favoritt blant dem. Har aldri hatt det. Syns de finner utmerkede programledere hver gang. 

Deres mening da? 

Har du virkelig INGEN å snakke med om hverdagslige små og store ting, HI?
Er det ikke tv-kjendiser, så er det influensere og kranglene deres du vil snakke om.

Jeg husker ikke sist jeg diskuterte med noen hva jeg "synes" om en kjendis. Jeg tror at i 14-årsalderen slutta vi med sånt, fordi vi innså at vi ikke kjente de kjendisene i det hele tatt og ikke kunne mene noe om hvordan de var.

Anonymkode: 6c520...6a5

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Da hadde programmet mistet seere som perler på en snor. Godt ikke du har ansvaret for castingen i NRK. 

mjøshild skrev (6 timer siden):

Enig !  Elendig erstatter for Pernille og  utgått på dato for lenge siden, eneste som kan være litt morsmot nå er "ukas viktigste saker".

Alt er bedre enn Pernille uansett. Forferdelig å høre henne snakke. I tillegg til den falske latteren hennes. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Alt er bedre enn Pernille uansett. Forferdelig å høre henne snakke. I tillegg til den falske latteren hennes. 

Stemmen sin kan hun ikke for, men jeg syns hun ble verre og verre med den falske latteren. Såå morsomt var det ikke hele tiden. Hun hadde gode kommentarer, da. 

Jeg har sett på Nytt på nytt i alle år, det har alltid vært mitt favorittprogram!

Jeg likte Jon Almaas som programleder (og da jeg var rundt 20, i 2005, syntes jeg han var veldig kjekk, hehe!), men jeg synes Bård Tufte Johansen er enda bedre. Det var fint med utskiftning.

Jeg er veldig glad i Johan Golden også. Jeg likte Knut Nærum, men liker Golden like godt. Damene har også vært ganske bra.

Pernille Sørensen var morsommere før, men jeg liker henne godt fortsatt og jeg gråt på den siste sendingen hennes!

Isalill Kolpus synes jeg er litt for vulgær, og jeg synes den tingen hun gjør med håret er litt teit. Men hun er skarp, for all del.

I høst synes jeg det har vært et par episoder der det gikk litt for langt, når de tulla med Israel og Gaza. Spesielt han unge-høyre-fyren som var gjest synes jeg var uspiselig, og de burde klippet bort en del av det.

Etter 22. juli var Jon Almaas og gjengen veldig forsiktige med å tøyse med det, men den samme forsiktigheten ble ikke utvist rett etter israelere var angrepet eller mens palestinere ble bombet og drept. Det synes jeg er synd.

Anonymkode: f77e2...b7b

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg er for like rettigheter.

Henriette Steenstrup var et veldig godt forslag! Hun hadde passet veldig bra! En av de få. 

Vi ser Nytt på Nytt av gammel vane og fordi det liksom hører med på en fredag. Men egentlig synes jeg at det blir dårligere og dårligere (eller mulig jeg har blitt for gammel).  Jeg synes at det er altfor tydelig at de har et manus å forhold seg til. Mulig de hadde det før også, men da hadde de enten pugget det bedre eller laget mer av det selv. Mye som blir sagt høres ut som replikker på et teater og noen ganger ser det ut som om de blir overrasket selv over hva de skal si. Og jeg reagerte også på noen av "vitsene" om Israel - Gaza konflikten. 

Anonymkode: 83a23...9ef

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Vi ser Nytt på Nytt av gammel vane og fordi det liksom hører med på en fredag. Men egentlig synes jeg at det blir dårligere og dårligere (eller mulig jeg har blitt for gammel).  Jeg synes at det er altfor tydelig at de har et manus å forhold seg til. Mulig de hadde det før også, men da hadde de enten pugget det bedre eller laget mer av det selv. Mye som blir sagt høres ut som replikker på et teater og noen ganger ser det ut som om de blir overrasket selv over hva de skal si. Og jeg reagerte også på noen av "vitsene" om Israel - Gaza konflikten. 

Anonymkode: 83a23...9ef

De som er i fast panel er vel 50+ ? Så "gamle"  de også.

Men hm. Nå lurer jeg på om ikkeen her hadde rett mht utfatering.

To eldre menn og en yngre dane?

Tja. Nå gikk jeg i tenkeboksen 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De som er i fast panel er vel 50+ ? Så "gamle"  de også.

Men hm. Nå lurer jeg på om ikkeen her hadde rett mht utfatering.

To eldre menn og en yngre dane?

Tja. Nå gikk jeg i tenkeboksen 

Det er ikke nødvendig å opplyse oss om alle tanker du får. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...