Gå til innhold

Har dere noen gang betalt for andre kunder?

Anbefalte innlegg

Hvis de ikke husker koden, eller kort blir avvist? 

Hvordan reagerte den du betalte for i så fall? 

Jeg har gjort det to ganger. En mor med to barn som hadde kjøpt mat og lørdagsgodt. Hun ble blid og takknemlig. Så en ung gutt som hadde kjøpt alt first Price som nudler og skinke og sånt. Han takket veldig men så samtidig skeptisk ut 😀

Anonymkode: 569b4...d8b

Fortsetter under...

Ja, det har jeg gjort flere ganger. De fleste har betalt meg tilbake via bank da de bare har glemt kortet eller slått koden feil tre ganger, men to ganger har jeg ikke ønsket tilbakebetaling da det var tydelig at det virkelig var tomt på konto. 

Anonymkode: b2466...124

Ja, det gjør jeg om det skulle være en situasjon hvor det er aktuelt. Jeg tenker at jeg gjerne vil bli møtt av noen som gjør noe sånt for meg om det var jeg som hadde behovet. 
Det koster meg veldig mye mindre enn det betyr for den andre parten, og da er det verdt å strekke seg. 
Har aldri opplevd noe negativt i forbindelse med sånt.

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det har jeg gjort flere ganger. De fleste har betalt meg tilbake via bank da de bare har glemt kortet eller slått koden feil tre ganger, men to ganger har jeg ikke ønsket tilbakebetaling da det var tydelig at det virkelig var tomt på konto. 

Anonymkode: b2466...124

Ja, jeg mente at det ikke var dekning og ikke kort avvist 🙂

Annonse

Har opplevd å bli spurt om å betale for varene i kurven til en utenlandsk dame. Hun hadde bare dyre produkter i kurven. Da svarte jeg at jeg ikke unnet meg selv så dyre produkter og at hun burde finne rimeligere matvarer om hun ikke hadde råd. Hun ble sint.

Anonymkode: 98e62...65d

Nope.

Hadde lett gjort det dersom jeg selv så at noen behøvde det, men her i området gjør de stort sett ikke det, og de eneste som spør om hjelp, er noen ungdommer som bare er late og har glemt kortet sitt eller lignende.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har opplevd å bli spurt om å betale for varene i kurven til en utenlandsk dame. Hun hadde bare dyre produkter i kurven. Da svarte jeg at jeg ikke unnet meg selv så dyre produkter og at hun burde finne rimeligere matvarer om hun ikke hadde råd. Hun ble sint.

Ja, det er mitt inntrykk at de som spør, de er av denne typen.

Anonymkode: 68e07...c88

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ingen av de to spurte. De ble bare stressa og fortvilte. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

De som spør er som regel svindlere og/eller tiggere.

Har en kompis som jobber i matbutikk, og de har sett det flere ganger. F.eks en fortvilet mann som spør en annen kunde om hjelp til å kjøpe bleier, morsmelkerstatning o.l. fordi de ikke har penger, har små barn og han er helt fortvilet. Så betaler den andre kunden for kurven hans, han får kvittering, og 10 min senere, når kunden som betalte kurven har forlatt butikken kommer han tilbake og leverer inn varene og vil ha pengene tilbake...

På grunn av slike svindler pleier de å si ifra når det skjer, til kunden som betaler, at de råder denne til å ta kvitteringen selv, så tiggeren bare får varene uten kvittering. Da lyner det i øynene til noen av disse tiggerne, for da får de ikke svindet som de hadde tenkt.

Kompisen min har sett det mange ganger.

Anonymkode: 095d8...2c2

Jeg har gjort det for andre en gang og noen har gjort det for meg en gang. Jeg hadde tatt med feil bankkort, det var lørdag rett før stengetid. Jeg ble veldig takknemlig og Vippset der og da. Var varer for over 2000.

Anonymkode: 06769...720

Jeg ble spurt av en engelsktalende dame en gang om jeg kunne betale for henne, så skulle hun vipse meg tilbake. Jeg har ikke vipps, så jeg sa nei.

Utenom det så har jeg aldri opplevd at noen ikke får betalt varene sine, Har selv opplevd å både være tom på konto, ha for lite på konto og må legge enkelte varer tilbake og slå feil kode tre ganger, aldri noen som har tilbudt seg å betale for meg. Hadde egentlig syntes det hadde vært litt flaut hvis noen tilbudt seg å gjøre det.

Anonymkode: a74aa...18b

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, forrige uke betalte jeg for en gutt på 9-10 år som handlet med mammas kort og ikke visste koden. Ble 110 kroner fattigere, men han ble så glad. 

Anonymkode: db06d...b43

Uff, sikkert en del foreldre som sender kortet med ungene og tror at det alltid bare er å bipe kortet.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så en ung gutt som hadde kjøpt alt first Price som nudler og skinke og sånt. Han takket veldig men så samtidig skeptisk ut 😀

Altså, var det du som foreslo å betale, kun fordi han kjøpte first price, og ikke han som slet med å betale?

I så fall er det jo litt frekt av deg…

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Altså, var det du som foreslo å betale, kun fordi han kjøpte first price, og ikke han som slet med å betale?

I så fall er det jo litt frekt av deg…

Jo kortet hans hadde ikke dekning. Og han var ung og kjøpte kun first price, og jeg kan fint gjøre det jeg også, fordi det er lurt. Men alt var first price, og da tenkte jeg at han nok hadde lite penger. Det vil si, ha hadde jo ikke nok siden det ikke var dekning. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jo kortet hans hadde ikke dekning. Og han var ung og kjøpte kun first price, og jeg kan fint gjøre det jeg også, fordi det er lurt. Men alt var first price, og da tenkte jeg at han nok hadde lite penger. Det vil si, ha hadde jo ikke nok siden det ikke var dekning. 

Ok, skjønner :) 

Jeg har gjort dette flere ganger. Gjerne er det yngre eller eldre som skal betale kontant og mangler litt. Har også betalt alt for en litt sliten mann som stod der med en Nav-garanti som manglet signatur. Om det var en feil eller om han prøvde å bruke en garanti flere ganger vet jeg ikke. Det var uansett basisvarer (brød, melk, noen middager etc) og årsaken var ikke viktig for meg. Han ble positivt overtaket og takket mye. Han tilbød seg å prøve å få det ordnet senere og vipps tilbake, men virket lettet da jeg sa det var i orden. 

Anonymkode: 5da6e...13f

Jeg har gjort det et par ganger. En gang for en stressa småbarnsmamma der kortet ikke virket. Hun ville ha nummeret mitt og skulle vippse, men gjorde det aldri. En annen gang for en gammel dame som hadde reist fra lommeboka. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...