Gå til innhold

Årets black friday er en flopp!

Anbefalte innlegg

Med rabatter på 30%. Handelstanden i Norge har dratt ut hele greia med tilbud hele november, men tilbudene er jo helt ordinære tilbud, ikke noe spesielt i det hele tatt. Nå kan man jo mene hva man vil om konseptet, men kunne de ikke bare drite i å relatere det til black friday? Heller ta tydelig avstand og lage sin egen greie, enn denne halvveis løsningen? Jeg har ofte benyttet denne dagen på å kjøpe julegaver eller andre ting jeg trenger, men det er jo ingen grunn til det nå. Når man også tar med i beregningen at de fleste varer blir satt opp før denne dagen, så betaler man faktisk mer for varen på black friday.

Rett og slett litt skuffet jeg…

Anonymkode: 547a4...4a2

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444266-%C3%A5rets-black-friday-er-en-flopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næh, du kan jo spare en del penger på ting du allerede skal ha da.

Ungene her trengte undertøy, så jeg kjøpte i går når det var 40% på alle varer på cubus, i tillegg til at jeg hadde en bonussjekk på 50 kr. De satte ikke opp prisene på undertøy før Black friday.

Trengte en sort bukse nå før jul, 30% på alle bukser på kappahl. De satte ikke opp prisene før Black week så jeg sparte noen kroner.

Men julevarer irriterer meg at er på "salg". Når alle butikkene hat 30-50% på alle julevarene når de akkurat har kommet inn i butikken er førpris satt høyere enn de faktisk har tenkt å selge for. Først Black week, så førjulssalg, så romjulssalg og til slutt nyttårsalg. Da har de høyere avanse enn de trenger på førprisen 

Anonymkode: 20911...dcf

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Næh, du kan jo spare en del penger på ting du allerede skal ha da.

Ungene her trengte undertøy, så jeg kjøpte i går når det var 40% på alle varer på cubus, i tillegg til at jeg hadde en bonussjekk på 50 kr. De satte ikke opp prisene på undertøy før Black friday.

Trengte en sort bukse nå før jul, 30% på alle bukser på kappahl. De satte ikke opp prisene før Black week så jeg sparte noen kroner.

Men julevarer irriterer meg at er på "salg". Når alle butikkene hat 30-50% på alle julevarene når de akkurat har kommet inn i butikken er førpris satt høyere enn de faktisk har tenkt å selge for. Først Black week, så førjulssalg, så romjulssalg og til slutt nyttårsalg. Da har de høyere avanse enn de trenger på førprisen 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes apotekene har hatt veldig gode tilbud. 2 for 1 på de aller fleste kremer og fine gavepakninger hos Boots og Apotek1 og 40% hos Vitus.

Anonymkode: 31f9a...773

Men dette er jo helt vanlig salg? Den amerikanske skikken som det jo er, har jo tilbud som skiller seg vesentlig ut fra det ordinære.

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Men dette er jo helt vanlig salg? Den amerikanske skikken som det jo er, har jo tilbud som skiller seg vesentlig ut fra det ordinære.

Den amerikanske skikken er veldig annerledes enn i Norge, vi trenger vel ikke gjøre alt helt likt?

Der har de noen tilbud som er veldig gode, men resten av butikken er til fullpris, det vi i Norge kaller lokketilbud 

Der kjøper butikkene opp restopplag og utgående varer billig fra leverandør og selger veldig billig på Black friday, det er ikke lov i Norge. Her har man ikke lov å sette en førpris om varen ikke har blitt solgt til den prisen i minst en måned.

I USA står folk i lange køer den fredagen, her har handelsstanden valgt å ha tilbud hele uka og spre kundemassen ut litt for å slippe så mange i butikken på en gang.

Ja, det er mye vanlige tilbud, men det er greit å samle dem på en såpass kort periode så man akkurat da kan lete etter tilbud på det man trenger.

Jeg kjøpte ting jeg uansett måtte ha. Og har fulgt med på prisen på det i flere måneder, så vet jo at jeg fikk det billigere enn det pleier å være, selv om rabatten lå mellom 10-40%. Men jeg hadde kjøpt varene til fullpris og, siden det er noe jeg måtte ha.

Anonymkode: f4262...306

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Den amerikanske skikken er veldig annerledes enn i Norge, vi trenger vel ikke gjøre alt helt likt?

Der har de noen tilbud som er veldig gode, men resten av butikken er til fullpris, det vi i Norge kaller lokketilbud 

Der kjøper butikkene opp restopplag og utgående varer billig fra leverandør og selger veldig billig på Black friday, det er ikke lov i Norge. Her har man ikke lov å sette en førpris om varen ikke har blitt solgt til den prisen i minst en måned.

I USA står folk i lange køer den fredagen, her har handelsstanden valgt å ha tilbud hele uka og spre kundemassen ut litt for å slippe så mange i butikken på en gang.

Ja, det er mye vanlige tilbud, men det er greit å samle dem på en såpass kort periode så man akkurat da kan lete etter tilbud på det man trenger.

Og nå viser det seg at veldig mange butikker skrudde opp prisene for litt over en måned siden, for å omgå den 30 dagers loven.

Anonymkode: 88827...3ae

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Og nå viser det seg at veldig mange butikker skrudde opp prisene for litt over en måned siden, for å omgå den 30 dagers loven.

Anonymkode: 88827...3ae

Ja, butikkene ønsker å tjene penger mens vi ønsker å spare penger.

Man må være våken og følge med.

Bestilte alle julepresangene i går, og har spart rundt 5000,- Strålende fornøyd! Har fulgt med på varene jeg skulle ha et par mnd. så vet at prisen var satt ned. Sikkert mye lureri også slik at det er sagt..

Anonymkode: 8eb39...e0b

Helt klart mye lureri. Jeg er syk men tenkte at jeg skulle benytte meg av rabatten på en parfymerikjede og kjøpe hudkremen jeg bruker. Bestilte på klikk og hent på det nærmeste parfymeriet. Det sto på sidene at de hadde varen på lager. Så fikk jeg pengene i retur med beskjed om at de var utsolgt. Så da bestilte jeg på et annet parfymer og det samme skjedde der. Så da jeg fikk vite at søstra mi var i byen ba jeg henne om å stikke innom og se, og jammen sto kremen jeg hadde fått beskjed om at var utsolgt pent i hylla. Hun fikk kjøpt den med rabatt, men jeg lurer på om de helt bevist avslo klikk og hent ordrer  med rabatt. 

Anonymkode: 10328...1a5

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjøpte ting jeg uansett måtte ha. Og har fulgt med på prisen på det i flere måneder, så vet jo at jeg fikk det billigere enn det pleier å være, selv om rabatten lå mellom 10-40%. Men jeg hadde kjøpt varene til fullpris og, siden det er noe jeg måtte ha.

Anonymkode: f4262...306

Nettopp, slik har jeg også gjort det. Sparte akkurat 1400 kroner på en klokke, jeg skulle ha den uansett, men den har aldri vært så lavt i pris.

Anonymkode: 7939c...0cf

Jeg er faktisk veldig god på Black friday. Jeg undersøker priser og hva jeg skal ha ganske mange mnd før.

Jeg sjekker både på nett og fysisk i butikker. Lager lister hvor jeg noterer priser og butikk/nettsted.

Årets Black friday var helt klart en stor flopp! 

Anonymkode: 9817a...b26

Fikk kjøpt noen julegaver på Princess. De hadde 50% på puter og dyner. Hadde jo lilevel kjøpt det om det var fullpris, men sparte over 1000 kr på tilbudet 🙂 Garnbutilken jeg bruker hadde også knalltilbud, så fikk garn i alpakkaull til en hel voksengenser for 350 kr, 70% spart der og. 

Anonymkode: 1783f...c92

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er faktisk veldig god på Black friday. Jeg undersøker priser og hva jeg skal ha ganske mange mnd før.

Jeg sjekker både på nett og fysisk i butikker. Lager lister hvor jeg noterer priser og butikk/nettsted.

Årets Black friday var helt klart en stor flopp! 

Anonymkode: 9817a...b26

Jeg er også veldig prisbevisst, og har god kontroll på prisene på det jeg skal ha. Vanligvis har jeg kunnet spare mye på black friday,  men i år var det så sparsomt at det rett og slett bare var småpenger å hente. Det var sikkert noen ordentlige tilbud, men ikke på ting jeg skulle ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...