Gå til innhold

Vet dere hvilke farger dere kler og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har alltid fått høre at jeg kler rødt, men det er en farge jeg skjeldent bruker, har også hørt flere ganger at jeg kler okergult, men det er også en farge jeg skjeldent bruker . Har brunt hår og grønne øye. Bruker mest svart, brunt,  grønt, og marineblå, for det er de  fargene jeg finner klær i. 

Anonymkode: 5110b...640

Annonse

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Jeg vet at jeg kler blå fordi jeg har blå øyne. Tror de fleste kler farger som passer til øyefargen. 

Anonymkode: 5a244...586

Det er sagt at hudtonen egentlig bestemmer 🙂

Jeg tar ikke hensyn til det fordi jeg har en brun tone i huden ( ikke sånn veldig brun )

Og jeg elsker jordfarger og svart. 

Jeg skulle da heller brukt rødt og oker, gult og andre såkalte sterke farger. 

Rødt har jeg kun kledd meg i en gang, og ja, jeg fikk en haug med komplimenter. Jeg syns også rødt kan være vakkert! 

Men det er ikke meg! Jeg kler meg i farger til høytider da. Ikke svart og duse farger da. 

Anonymkode: 32dd1...508

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kler visst høstfarger. Rød, gul, oransje, brun og beige. Jeg liker de fargene godt, men bruker mest sort på bukser og blå, brun, grå og hvit på topper/gensere

Anonymkode: ee8ae...941

Da har du kanskje varm hudtone? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da har du kanskje varm hudtone? 

Ved analyse er jeg høst. Har egentlig ganske blek hud, men gylden tone ja. De fleste kan analyseres etter årstider.

Anonymkode: ee8ae...941

Hvis dette stemmer, så kan du sjekke hudtone på innsiden av håndleddet. Er blodårene blå har du kald hudtone. Mot mer grønn har du varm.

Jeg har utvilsomt mot grønn, men liker ikke så godt de fargene som da passer til meg. På meg. På andre et de veldig fine. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Velger bare kler jeg synes er fine. Men har hørt av mange forskjellige at jeg kler rødt så det er jo hyggelig å høre :) Har en del røde klær ettersom jeg liker den fargen.

Anonymkode: 4b26a...46d

Jeg tror farger man velger sier mer om personligheten. At du da er sånn selvsikker og energisk? 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Har alltid fått høre at jeg kler rødt, men det er en farge jeg skjeldent bruker, har også hørt flere ganger at jeg kler okergult, men det er også en farge jeg skjeldent bruker . Har brunt hår og grønne øye. Bruker mest svart, brunt,  grønt, og marineblå, for det er de  fargene jeg finner klær i. 

Anonymkode: 5110b...640

(Sjelden)

Anonymkode: c9cbc...950

Annonse

Hudtonen bestemmer, men å velge klær som står til øyenfargen kalles "flørtefargen".

Jeg er blitt fargeanalysert, og det er kjølige, lyse farger som passer meg. (Har blek hud, blondt hår og grønnlige øyne). Jeg er finest i hvitt, turkis, lyseblått og mørkeblått, visse lyse grønnfarger, syrin og rosa. Jeg er ikke fin i lilla, burgunder og oker, noe som er synd, for dette er farger jeg elsker! 

Anonymkode: b5a39...70f

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hudtonen bestemmer, men å velge klær som står til øyenfargen kalles "flørtefargen".

Jeg er blitt fargeanalysert, og det er kjølige, lyse farger som passer meg. (Har blek hud, blondt hår og grønnlige øyne). Jeg er finest i hvitt, turkis, lyseblått og mørkeblått, visse lyse grønnfarger, syrin og rosa. Jeg er ikke fin i lilla, burgunder og oker, noe som er synd, for dette er farger jeg elsker! 

Anonymkode: b5a39...70f

Jeg har grøne øyne og mer brun enn hvit hud. Jeg vet at rødt og rødtoner absolutt kler meg. Men jeg klarer det ikke selv om det er vakkert på andre.

Jeg foretrekker "kamuflerte" farger. Du kan sikkert ikle deg farger du liker og se bra ut uansett. Tror jeg? 

Om du ikke blir sånn wow, så likevel? 

Ja, jeg har har nøytral-kald undertone, kler både kalde og varme farger, men mest kalde, kler juvelfarger veldig godt, dvs dyp blå, grønn, lilla, vinrød osv og sølvsmykker fremfor gull 

Mange videoer om dette på youtube, både gøy og nyttig.

Anonymkode: abbcf...178

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Ja, jeg har har nøytral-kald undertone, kler både kalde og varme farger, men mest kalde, kler juvelfarger veldig godt, dvs dyp blå, grønn, lilla, vinrød osv og sølvsmykker fremfor gull 

Mange videoer om dette på youtube, både gøy og nyttig.

Anonymkode: abbcf...178

Ja, det er gøy. Det er jeg enig i. Og man kan jo få nyttige tips når det gjelder hvordan man vil fremstå når. 

Jeg vet at jeg ser ut som om jeg har ligget død i en uke hvis jeg har på meg beige eller lysegult fra september til mai. Dette vet fordi jeg har speil. Ellers går det meste fint. Hudtone mot oliven og mellomblondt hår. 

Anonymkode: 49532...020

Jeg kler jordfarger og sterke farger. Alt av duse farger og pastell gjør meg blass og blek. Svart tar bort alt liv i ansiktet, så bruker kun sorte underdeler. Er veldig glad i farger og å kombinere dem, så klesskapet mitt ser ut som en regnbue. 

Har blå øyne, lys hud med en del fregner og føflekker, mellomblondt hår. 

Anonymkode: 10268...04d

Jeg tror jeg kler kalde farger best, men er generelt ikke så glad i sterke eller mye farger og oppleves sannsynligvis som veldig kjedelig på det området. Fordi jeg fort blir brun, men likevel har kjølige undertoner i huden med blå øyne og mørk blondt hår, bruker jeg veldig ofte hvitt på overkroppen og vet at jeg kler dette svært godt. Jeg har fått høre at jeg kler blått veldig godt, og turkis (har turkis øyefarge), men jeg trives ikke så godt med de fargene på plagg.

Anonymkode: 37e99...a0b

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg vet at jeg ser ut som om jeg har ligget død i en uke hvis jeg har på meg beige eller lysegult fra september til mai. Dette vet fordi jeg har speil. Ellers går det meste fint. Hudtone mot oliven og mellomblondt hår. 

Anonymkode: 49532...020

Det er kanskje ikke så mange som kler beige og lys gult med mindre de er mørke i både hud og hår? 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hva kler jeg best når jeg har blå øyne, rødblondt hår (nesten gullfarge), masse fregner, helt lys hud som aldri blir har antydning til brun, men fort litt rød eller solbrent?

Anonymkode: e4f47...a72

Det ser lett ut som at du kler grønne nyanser?  Jordfarger i det store og hele? 

Datteren min er blek, har mørkerødt hår og blå øyne. Hun kler ikke rødt, gult og oransje, men ellers kler hun alt. Jeg ville ikke trodd hun var fin i lyserosa, men det er hun helt nydelig i.

Anonymkode: 565e4...c04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...