Gå til innhold

Hater å bo i blokk!!!!

Anbefalte innlegg

Hadde hjemmekontor i dag og naboen under satte igang med en høylytt diskusjon/ krangel/ whatever - nesten umulig å høre teamsmøtet jeg var i. Skjønner ikke folk at de får ha litt folkeskikk når de bor i blokk, ikke gaule og rope som om de var alene i skogen?  Jeg plager aldri naboene mine med støy eller musikk, men vurderer sterkt å begynne med noe for å statuere ett poeng.

Anonymkode: 68089...fa8

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ok. 

Men lukter maten så vondt?  Jeg må spørre. For her lukter det veldig godt. Den eneste matosen jeg ikke takler er når de lager grønnsakssuppe fra østblokkland. Det SMAKER godt, men rødbeter lukter helt fortreffelig i mine stakkers kesebor. Da kan jeg ha lyst til å rømme huset. Vet ingenting annet enn fårikål som luktet vondt. Men i forhold er fårikål en bagatell ift rødbeter. Det lukter uhyggelig og metallisk. 

Anonymkode: bcbcc...bdb

Noe lukter godt, noe lukter ikke godt. Det er egentlig den voldsomt sterke matlukten som er problemet (uansett hvor godt det måtte lukte). Jeg liker parfyme, men hadde ikke klart det hvis leiligheten min ble fylt av sterk parfymelukt. 

Jeg liker taco, men synes ikke sterk intens tacolukt er godt når jeg skal drikke et glass vin og spise ost og kjeks med venninna mi. Osten smaker jo nesten taco pga lukta. 

Anonymkode: eb9fe...239

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Hadde hjemmekontor i dag og naboen under satte igang med en høylytt diskusjon/ krangel/ whatever - nesten umulig å høre teamsmøtet jeg var i. Skjønner ikke folk at de får ha litt folkeskikk når de bor i blokk, ikke gaule og rope som om de var alene i skogen?  Jeg plager aldri naboene mine med støy eller musikk, men vurderer sterkt å begynne med noe for å statuere ett poeng.

Anonymkode: 68089...fa8

🤯 skjønner deg godt. 

Har vurdert å steke mengder med krydder i stekepanna bare for å spre lukt jeg også 🤣

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Ok. 

Men lukter maten så vondt?  Jeg må spørre. For her lukter det veldig godt. Den eneste matosen jeg ikke takler er når de lager grønnsakssuppe fra østblokkland. Det SMAKER godt, men rødbeter lukter helt fortreffelig i mine stakkers kesebor. Da kan jeg ha lyst til å rømme huset. Vet ingenting annet enn fårikål som luktet vondt. Men i forhold er fårikål en bagatell ift rødbeter. Det lukter uhyggelig og metallisk. 

Fårikål lukter ikke godt, og det har jeg luktet i oppgangen, men ikke inne i leiligheten. Derfor tror jeg lufteanlegget må være dårlig, det er ikke sånn i alle blokker. 

Jeg hadde noen naboer som pleide å røyke ute på verandaen under min i timesvis på fine sommerkvelder. Det var heller ikke så stas, men de flyttet heldigvis. 

Anonymkode: 22bd7...1a5

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ok. 

Hun skriver jo at hun plages av lukta. Da er det irrelevant hva du liker. 

Anonymkode: e7d3b...884

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Noe lukter godt, noe lukter ikke godt. Det er egentlig den voldsomt sterke matlukten som er problemet (uansett hvor godt det måtte lukte). Jeg liker parfyme, men hadde ikke klart det hvis leiligheten min ble fylt av sterk parfymelukt. 

Jeg liker taco, men synes ikke sterk intens tacolukt er godt når jeg skal drikke et glass vin og spise ost og kjeks med venninna mi. Osten smaker jo nesten taco pga lukta. 

😀 Skjønner.

Men lite å få gjort. Skal sende deg fem mil den dagen jeg vinner det. Og jeg gjør det også. Tvinn fingre. For jeg unner deg tross alt et hus i huttiheita når du vil ha det 😃

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

😀 Skjønner.

Men lite å få gjort. Skal sende deg fem mil den dagen jeg vinner det. Og jeg gjør det også. Tvinn fingre. For jeg unner deg tross alt et hus i huttiheita når du vil ha det 😃

Fem mil? Hvor skal du ha det? Og tvinn fingre? Hva betyr det?

Anonymkode: e7d3b...884

Hvis matlukt fra andre sprer seg til leilighetene kan det være noe feil med lufteanlegget i blokka. Er det en eldre blokk fra for eksempel 70-tallet eller eldre er det trolig ikke lov å installere kjøkkenvifte tilkoblet byggets felles ventilasjonssjakt, da kan man kun bruke kjøkkenvifte med kullfilter. 

Anonymkode: 0138a...5cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...