Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #1 Del Skrevet 23. november 2023 Jeg vet at de forskjellige staten ikke har samme lover på dette men.. I noen stater er man kvinne/mann kun ved å si at man er det. Trenger ikke å ha gjennom hormonbehandling eller andre "ting", en biologisk mann kan si at han er kvinne så er han det, og det gir ham automatisk lov til å konkurrere i kvinnesport osv. Han er kvinne. Hvordan er det på stranden? Har en transkvinne/ biologisk mann som ikke har tatt brystopperasjon lov til å gå toppløs? Hun er jo kvinne i følge loven, og kvinner har ikke lov til å gå toppløs i statene Og motsatt, har en transmann lov til å gå toppløs selv om han ikke har fjernet brystene? Det er mye man skal lure på og dette er altså noe jeg lurer på😅 Anonymkode: c129a...ff4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444239-trans-pupper-bar-overkropp-usajeg-har-lurt-p%C3%A5-dette-en-stund/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #2 Del Skrevet 23. november 2023 Det er sånn ikke jeg orker å tenke på. Det eneste jeg kan si er at alt i det andre avsnittet ditt bare er piss, og totalt feil. Anonymkode: 54916...7ec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444239-trans-pupper-bar-overkropp-usajeg-har-lurt-p%C3%A5-dette-en-stund/#findComment-150034567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #3 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det er sånn ikke jeg orker å tenke på. Det eneste jeg kan si er at alt i det andre avsnittet ditt bare er piss, og totalt feil. Anonymkode: 54916...7ec Hva mener du med det? Anonymkode: c129a...ff4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444239-trans-pupper-bar-overkropp-usajeg-har-lurt-p%C3%A5-dette-en-stund/#findComment-150034579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #4 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du med det? Anonymkode: c129a...ff4 Altså, ikke at du ikke orker å tenke på sånt, for 'det skjønner jeg..Men hva er det jeg skriver som bare er "piss" Anonymkode: c129a...ff4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444239-trans-pupper-bar-overkropp-usajeg-har-lurt-p%C3%A5-dette-en-stund/#findComment-150034581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november 2023 #5 Del Skrevet 24. november 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Altså, ikke at du ikke orker å tenke på sånt, for 'det skjønner jeg..Men hva er det jeg skriver som bare er "piss" Anonymkode: c129a...ff4 Hun presiserer at hele det andre avsnittet ditt er piss. Da går du tilbake til hovedinnlegget, ser hvor avsnittet begynner og slutter, leser det; og tenker med deg selv "Å ja, det var DETTE som var bare piss". Og så slår du en strek over all den undringen som har sitt grunnlag i den vrangforestillingen. Anonymkode: 205ef...859 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444239-trans-pupper-bar-overkropp-usajeg-har-lurt-p%C3%A5-dette-en-stund/#findComment-150034683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november 2023 #6 Del Skrevet 24. november 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hun presiserer at hele det andre avsnittet ditt er piss. Da går du tilbake til hovedinnlegget, ser hvor avsnittet begynner og slutter, leser det; og tenker med deg selv "Å ja, det var DETTE som var bare piss". Og så slår du en strek over all den undringen som har sitt grunnlag i den vrangforestillingen. Anonymkode: 205ef...859 Men hvorfor mener hun at det er piss? Dette er jo en stor diskusjon i statene nå, at transkvinner som ikke har gjennomgått hormonbehandling eller kjønnskorrigerende operasjon før etter at de har vært i puberteten, eller ikke i det hele tatt får konkurrerer mot biologiske kvinner i kvinnesport. Svømmeren Leah Thompson feks, som har gruset alle de biologiske kvinnene i stort sett alle konkurranser. Hun forlanger, og har lov til å bruke samme garderobe som de biologiske kvinnene, selv om hun fortsatt har utstyret i behold. Det er jo fullstendig hull i hodet For å sette ett eksempel på hvor urettferdig dette er så meldte en biologisk mann seg på en markløftkonkurranse i kvinneligaen og fikk konkurrere mot biologiske kvinner, kun ved å si han var kvinne. En diger hårete mann. Han vant selvfølgelig fullstendig hele konkurransen. Grunnen til at han ville sette ett eksempel var fordi en transkvinne som ikke har gjennomgått noe som helst kjønnskorigerende før etter puberteten (og kun hormonbehandlig etter), fikk konkurrerte mot kvinner og vant alt av det som var mulig å vinne. Biologiske menn, får lov til å konkurrere mot biologiske kvinner i kampsport. En av de biologiske kvinnelige utøverne sa at hun aldri har vørt så redd før, at hun følte at det kunne være livsfarlig. Den biologiske forskjellen på kvinner og menn er udiskuterbar. Menn er høyere, har større muskler, er tyngre, mer bredskuldret, har større lungekapasitet osv enn kvinner. En mann som gjør det dårlig i herresport, vinner stort sett alt i konkurranse mot kvinner. Serena eller Venus Williams spilte en vennskapelig kamp mot en mann som er/var ranket 230, han vant kampen. Det australske kvinnelige landslaget i fotball spilte mot ett u15 lag (gutter) og guttene vant. Forskjellen på kvinner og menn er stor I tillegg til sportsituasjonen så har transpersoner lov til å bruke jentegarderoben og jentedoen osv. Det er nå fritt frem for menn, som identifiserer seg som menn, å invadere kvinnesoner og potensielt utnytte seg av dette, kun ved å si at han er kvinne. Jeg tror (min personlige mening som jeg selvfølgelig ikke vet om kommer til å stemme) at færre kvinner/jenter kommer til å ville drive med idrett om dette fortsetter, for de har ikke nubbsjans vinne mot en biologisk mann, Jeg tror at innenfor svømming så har reglene forandret seg nå, men jeg er usikker på hvordan eller om det gjelder alle stater/organisasjoner. Mulig reglene har forandret seg i noen andre sporter også. Akkurat nå er det umulig for meg å følge med på. De fleste "ekte" transpersoner uavhengig av operasjoner og hormoner, synes at denne nye utviklingen skader alt de har fått til de siste tiårene, at de endelig er blitt godtatt av samfunnet (til en viss grad). og de skjønner at dette ikke er riktig. Før i tiden ville jeg ikke ett sekund tenke over det om en transkvinne brukte kvinnedoen, for da var "transkvinner "ekte" transkvinner. Jenter født i feil kropp rett kropp rett og slett. Nå er det nødvendigvis ikke sånn lenger, en som kaller seg trans, er ikke alltid trans likevel, men en mann som vil utnytte systemet (Når det gjelder transmenn så er situasjonen en helt annen). Beklager om jeg skriver litt usammenhengende, jeg er dårlig akkurat nå. Og beklager om jeg bruker feil uttrykk i ft sport noen ganger Nå sporet jeg muligens av, men dette er noe som opptar meg. Pupper på stranden opptat eller bekymrer meg ikke i det hele tatt, det var bare noe jeg helt uten videre lurte på (men jeg synes det er blodig urettferdig at kvinner med pupper (store eller små) ikke har lov til å gå toppløs på stranden, men det er en helt annen situasjon. Jeg skriver ikke om Norge Jeg er ikke transfobisk, men jeg er redd menn som utnytter systemet både i sport, i do/garderobesituasjoner og andre arenaer hvor de kan utnytte kvinner/jenter. Biologiske menn, som identifiserer seg som menn har fått ett smutthull, som de garantert benytter seg av (ikke alle menn selvfølgelig, nå tenker jeg på overgripere) Jeg kan også finne frem dokumentasjon Anonymkode: c129a...ff4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444239-trans-pupper-bar-overkropp-usajeg-har-lurt-p%C3%A5-dette-en-stund/#findComment-150034774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november 2023 #7 Del Skrevet 24. november 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Det er nå fritt frem for menn, som identifiserer seg som menn, å invadere kvinnesoner og potensielt utnytte seg av dette, kun ved å si at han er kvinne. Så det du har problemer med er jo egentlig menn, da. Anonymkode: 205ef...859 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444239-trans-pupper-bar-overkropp-usajeg-har-lurt-p%C3%A5-dette-en-stund/#findComment-150034779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november 2023 #8 Del Skrevet 24. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så det du har problemer med er jo egentlig menn, da. Anonymkode: 205ef...859 Egenlig er det lovene (i statene) som nå gir menn ennå større mulighet til å utnytte både kvinner og barn. Overgripere har jeg selvfølgelig alltid store problemer med, uavhengig av om de later som om de er trans eller ei. Anonymkode: c129a...ff4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444239-trans-pupper-bar-overkropp-usajeg-har-lurt-p%C3%A5-dette-en-stund/#findComment-150034782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå