Gå til innhold

Gi bort alkohol, dårlig stil eller ei?

Gi bort alkohol, dårlig stil eller ei?  

18 stemmer

1. 1. Gi bort alkohol, dårlig stil eller ei?

• Ja, det er dårlig stil, man vet aldri hva mennsker sliter med
      7
    • Nei, det er ikke dårlig stil, man skal bare være glad for at noen gir gaver
      11

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

For meg ville det vært det. Jeg kjenner så få som drikker at de få det gjelder, stort sett har noen litt problematiske årsaker til at de gjør det. Greit nok om det er en eller annen gammel tante på sykehjem liksom, som heller vil ha et lite glass likør enn en sovetablett. Men til mennesker på egen alder, så nei. Det ville føltes helt utdatert og feil.

Anonymkode: e4ebc...187

Så det at noen faktisk laget likør til deg, tenkte på deg, ga deg en gave ville oppleves som feil? Jesus du har et fælt liv. 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

For meg ville det vært det. Jeg kjenner så få som drikker at de få det gjelder, stort sett har noen litt problematiske årsaker til at de gjør det. Greit nok om det er en eller annen gammel tante på sykehjem liksom, som heller vil ha et lite glass likør enn en sovetablett. Men til mennesker på egen alder, så nei. Det ville føltes helt utdatert og feil.

Og da gir du jo ikke alkohol da, hva er egentlig problemet med det? Må alle følge din mal?

Anonymkode: 9011b...054

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg tenker det samme som deg :) 

Ble bare overrasket da jeg leste et sted om noen her inne som ga likør i gave. Jeg tenker at på samme måte som det å gi sigarer, er på vei ut, ikke bare fordi tobakk er skadelig, men også på grunn av konnotasjonene til lukkede gutteklubber, så ser også alkohol som gave og som premie på lotteri, sin glanstid i bakspeilet. 

Det er en ørliten forskjell på å gi hjemmelaget likør til noen man kjenner og å lodde ut alkohol. Men nyanser er kanskje for den eldre generasjon? 

Lektor Doppler med tillegg skrev (9 minutter siden):

Altså, med fare for krenkorama. En del av dere her inne er så anale og har kosteskaftet så langt opp i ræva at dere ikke ser skotuppene deres om dere prøver en gang. 

Så da er også dette ute

- Fine oljer til mat, fett, farlig
- Sjokolade, fett, søtt, farlig
- Hjemmebakte julekaker, fett, søtt, farlig
- Hudprodukter, unødvendig, parabener, ikke sikkert verten liker dem

Generelt så er gaver ute, fordi man kan komme til å treffe folk som dere som legger så utrolig mye vekt på folkehelse, mijø og korrekthet at man ikke kan lykkes om man prøver engang. 

Hva er innafor da? Hestemøkk? Lukter lite, gjødsler godt, ikke noe særlig skadelig påvist... 

Heldigvis så er ikke dere i min gavekrets!

Og av samme grunn er vi nok ikke de som svarer dere som skriver sånne innlegg heller ;) 

Kosteskaft og ræv, liksom, det blir litt som de som roper 

sug lut skrev (2 timer siden):

Hvor fikk du det fra?

*Miss Marple* skrev (1 time siden):

Og ønskelister driver vi ikke med blant de voksne. Ærlig talt. 

Dere lever deres liv, vi andre lever vårt. Tror neppe vi møtes utenfor dette forumet uansett :) 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og av samme grunn er vi nok ikke de som svarer dere som skriver sånne innlegg heller ;) 

Kosteskaft og ræv, liksom, det blir litt som de som roper 

Dere lever deres liv, vi andre lever vårt. Tror neppe vi møtes utenfor dette forumet uansett :) 

Nei, det er helt sikkert!

*Miss Marple* skrev (8 minutter siden):

Men nyanser er kanskje for den eldre generasjon? 

Ja, noen "nyanser" er nok det :) 

Det er litt som å kommentere når noen mennesket har gått ned i vekt, for det er snilt, men ikke når noen har gått opp i vekt, for det er slemt.

Jeg tror du vil slite med å finne unge urbane mennesker som går med på noe sånt.

Annonse

Ja, noen "nyanser" er nok det :) 

Det er litt som å kommentere når noen mennesket har gått ned i vekt, for det er snilt, men ikke når noen har gått opp i vekt, for det er slemt.

Jeg tror du vil slite med å finne unge urbane mennesker som går med på noe sånt.

Blir du ikke lei av den her unge mot gamle krigen her inne?

*Miss Marple* skrev (2 minutter siden):

Nei, det er helt sikkert!

🤣

Jeg er heldig, for jeg slipper normalt sett å lese det dere skriver. Omtrent alle som mener det motsatte av meg, skriver med brukeren sin og ikke som anonym, og dermed slipper jeg ergre meg. Gjorde et unntak her, siden det tross alt var jeg som laget tråden.

Men det er jo interessant å se hva som beveger seg på dette forumet da. Det er cirka 50/50 blant de ytterst få som har svart i pollen.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Blir du ikke lei av den her unge mot gamle krigen her inne?

Vet ikke. Tenkte du på denne kommentaren?

*Miss Marple* skrev (17 minutter siden):

Men nyanser er kanskje for den eldre generasjon? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

🤣

Jeg er heldig, for jeg slipper normalt sett å lese det dere skriver. Omtrent alle som mener det motsatte av meg, skriver med brukeren sin og ikke som anonym, og dermed slipper jeg ergre meg. Gjorde et unntak her, siden det tross alt var jeg som laget tråden.

Men det er jo interessant å se hva som beveger seg på dette forumet da. Det er cirka 50/50 blant de ytterst få som har svart i pollen.

Ja, det er viktig å filtrere bort det man ikke liker. 

Lektor Doppler med tillegg skrev (Akkurat nå):

Det er bare dumt at det blir så vanskelig når de skriver uten nick. Da har man plutselig lest vissvasset likevel. 

Lektor Doppler med tillegg skrev (1 minutt siden):

Bedre enn å fly i fistel, fordi man ergrer seg sånn over hvor teite alle andre er, tenker jeg. Er du ikke enig?

Hvis du og de andre som skriver med bruker, hadde blokkert anonymbruker, og vice versa, så hadde vi alle kunnet leve side om side i fred og fordragelighet :) 

Man er jo ikke nødt til å behandle forumet som et slags hellig Jerusalem. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

🤣

Så det du sier her, er at du er på et diskusjonsforum for å diskutere med folk som er enig med deg. 

Anonymkode: 94273...f6e

Annonse

*Miss Marple* skrev (4 minutter siden):

Det er bare dumt at det blir så vanskelig når de skriver uten nick. Da har man plutselig lest vissvasset likevel. 

Det går an å blokkere anonymbruker.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så det du sier her, er at du er på et diskusjonsforum for å diskutere med folk som er enig med deg. 

Anonymkode: 94273...f6e

Neida, enighet er ingen nødvendighet. Men det er selvfølgelig ønskelig at de snakker sivilisert, uten spydigheter, vulgariteter og banning i annenhvert ledd, jamfør de innleggene jeg har vist til, over her.

For å eksemplifisere; du finner debattprogrammer på tv, hvor mennesker er vilt uenige, men hvor likevel ingen slenger ut ord som kosteskaft og anal og ræv, herlighet eller ærlig talt. De bruker argumenter, hvis ikke mister de oppslutning.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Vet ikke. Tenkte du på denne kommentaren?

Nei, det vet du godt at jeg ikke gjorde. Så trøttendes med her rakke ned på andre trådene du stadig lager, det er sånt som det som ødelegger forumet.

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Men det var jo ikke du som skulle gi sen bort. Hun som ga det bort hadde vel ikke laget det om hun ikke hadde hatt noen å gi det til. Merkelig å henge seg opp i ting andre gjør fordi en ikke gjør det selv.

Anonymkode: 9edef...3ec

Nei, det vet du godt at jeg ikke gjorde. Så trøttendes med her rakke ned på andre trådene du stadig lager, det er sånt som det som ødelegger forumet.

Åja, du er en av de som føler deg smart når du tror vi er den og den. Nei, jeg er ikke den brukeren du sikter til. Har ikke laget tråd her inne på kanskje tre år. Er her bare innimellom.

Åja, du er en av de som føler deg smart når du tror vi er den og den. Nei, jeg er ikke den brukeren du sikter til. Har ikke laget tråd her inne på kanskje tre år. Er her bare innimellom.

Du lyver så du tror det selv.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men det var jo ikke du som skulle gi sen bort. Hun som ga det bort hadde vel ikke laget det om hun ikke hadde hatt noen å gi det til. Merkelig å henge seg opp i ting andre gjør fordi en ikke gjør det selv.

Anonymkode: 9edef...3ec

Du skrev "man" så da svarte jeg for meg selv. Jeg vet jo ikke hva andre gjør, derfor laget jeg denne tråden og denne pollen. 

Du lyver så du tror det selv.

Du får bare tro det, det er ikke som jeg gidder å få admin til å bekrefte at vi er ulike.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det går an å blokkere anonymbruker.

Jeg vil jo ikke blokkere alle. Det er mange gode, morsomme og kloke brukere som skriver anonymt. Men slapp helt av, jeg klarer meg fint. Gammel dame, vet du, som har vært ute en vinternatt før. 

Vi var på besøk på en flott gård i sommer. Jeg ville gi han som eier gården en liten takk for gjestfriheten. 

Jeg tenkte alkohol, men ombestemte meg, heldighvis. 

Fikk høre samme dagen jeg skulle gi gaven at han og familien var avholds. Faren til han på gården var alkoholiker. 

Glad jeg ikke tråkket i salaten. 

Han fikk sterk sennep, og noe mat greier,som ble satt pris på. 

Jeg kjøper øl til de jeg vet er opptatt av det. Kjøper aldri alkohol til folk jeg ikke kjenner historikken til. 

Jeg har fått endel vin når jeg har invitert på besøk. Drikker ikke vin, itillegg har jeg migrene. Så etter noen flasker fra div, sa jeg en stund etterpå at jeg ikke trenger vin. 

Anonymkode: 8b703...b1d

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er det egentlig det?

Ville du gitt sigaretter dersom det var en du visse at røkte?

Ville det være greit å motta sigaretter i standard gave, dersom du ikke røkte?

Og hvis ikke, hva er det sa som gjør at alkohol er innador som gave, mens andre ting, som sigaretter, er helt ute?

Enig med deg. 

Anonymkode: 8b703...b1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...