Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Jeg har en veldig god kompis som har fått seg en kjæreste som er veldig ok. Hun er inkluderende, snill og raus. Men etter hvert som jeg har blitt mer og mer kjent med henne, så ser jeg at hun er ekstremt opptatt av å få skryt. Hun kan gjerne fortelle samme historier igjen og igjen om noe hun har gjort eller fått skryt for. Hun snakker hele tiden om hvor mye hun jobber, og hvor mye hun trener. Fikk ny jobb og jeg spør henne hvordan hun trives selv om jeg vet svaret. For selvsagt trives hun og alle har jo bare ventet på at en som henne skulle begynne hos dem, for hun har glidd rett inn i miljøet. Avslutter spørsmålet med at kolleger har sagt at hun kom som en reddende engel og at de aldri har hatt en sånn som henne der før. Hun er altså helt unik i alt. Nå kjenner jeg at jeg ikke helt orker å høre på alt skrytet lenger, det overskygger liksom det andre positive hos henne. Hva gjør jeg? Orker ikke å sitte å høre på sånt i det vide og det brede. Anonymkode: 75e18...d53
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Du kan jo bare si «ja, den historien fortalte du sist gang» og så gå videre med noe annet. Men ellers: det finnes mange som har behov for å skryte av seg selv. Antakelig er det ingen andre som gjør det. Det eneste man kan gjøre når de gjentar seg er å fortelle dem at de gjør det. Anonymkode: ce9c4...4e3
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Hun trenger bekreftelse, og det syns jeg vi må ha sympati for. Det ligger en grunn bak. Kanskje du finner ut hvorfor ? Ellers enig med den over om at du kan si at ja, det husker jeg du fortalte. Enten litt entusiastisk eller med et smil, sånn at du ikke blir frekk. Anonymkode: dd6d2...9c5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva gjør jeg? Orker ikke å sitte å høre på sånt i det vide og det brede. Anonymkode: 75e18...d53 Men hvorfor skal du det, uansett? Det er kompisen din sin kjæreste, ikke din. Finn deg en dame som du liker, som du tåler å høre på i det vide og det brede. Anonymkode: 53c35...d5a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #5 Skrevet 23. november 2023 Jeg har en slik bekjent, og jeg nekter å tro at hun egentlig er usikker og søker bekreftelse. Hun er faktisk så overbevist om sin egen fortreffelighet og tror at alle rundt henne er nesegrus beundrende. Hun spilte håndball på laveste nivå som 16 åring, men snakker fremdeles om hvor stort talent hun var og hvor synd det var at hun fikk en kneskade som hindret proffspill og landslaget. Hun snakker som hun har samme erfaring som kjente toppidrettsutøvere som blir skadet. For eksempel. Jeg er faktisk ferdig med å være høflig, og avbryter eller snur meg bort når hun starter. Noen eier bare ikke grenser og selvinnsikt. Anonymkode: 4139e...d57
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #6 Skrevet 23. november 2023 Synes ikke det er din oppgave «å takle» henne, hun er jo ikke slem mot deg. Hun har bare en litt irriterende personlighet. Bare vær hyggelig, du, og begrens kontakten. Som en annen her oppe sier er det jo ikke du som skal være sammen med henne. Anonymkode: 45849...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå