Gå til innhold

Underholdning på julebord?

Anbefalte innlegg

Vi skal ha julebord i helga, og jeg skal lage lapper med utfordringer til alle deltakerne. Har du noen forslag?
Eks: 
-Fortell fem groviser i løpet av måltidet.
-Benflørt med den som sitter ovenfor deg under måltidet.
-Ta hyppige selfies med kollegaene dine.

Har du noen gode eller morsomme forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444225-underholdning-p%C3%A5-julebord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

- snakk om fortreffeligheten ved bruk av enhjørningspulver mot forkjølelse 

- få de andre med på allsang av julesanger

- spør minst ti ganger om nissen kommer snart

Beinflørt og groviser ville jeg droppet. Det er dårlig smak. 

Anonymkode: 59612...21a

Jeg lurer på både yrkesgruppe og lokasjon her. Kan jeg gjette? 

Dette var ikke bra. Dessverre har jeg ingen forslag, men jeg syns det ville vært en bedre lek å bli fortalt små mer pussige hendelser fra alle, og at de ble lest opp høyt mens kollegene gjettet på hvem det handlet om. Det kunne ha potensiale til å bli mer morsomt ihvertfall. 

Anonymkode: 65952...e59

Annonse

Finn alle som er født i samme stjernetegn som deg. Deretter kan hver gruppe få jobbe litt sammen, før de til slutt skal framføre en sang/sketsj eller lignende, der de beskriver eller dramatiserer hvordan "Løven" eller "Skorpionen" er. 

ELLER

Finne alle som er født i samme tiår som deg. Gruppene skal ta utgangspunkt i en historisk hendelse det tiåret, og lage en sketsj ut av det, slik at de andre må gjette hvilken hendelse de framstiller. De som er fra 60-tallet kan mime månelandingen, de som er født på 2000-tallet kan bruke Twin Towers eller hva det nå måtte være.

Anonymkode: 8f639...3cf

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Finn alle som er født i samme stjernetegn som deg. Deretter kan hver gruppe få jobbe litt sammen, før de til slutt skal framføre en sang/sketsj eller lignende, der de beskriver eller dramatiserer hvordan "Løven" eller "Skorpionen" er. 

ELLER

Finne alle som er født i samme tiår som deg. Gruppene skal ta utgangspunkt i en historisk hendelse det tiåret, og lage en sketsj ut av det, slik at de andre må gjette hvilken hendelse de framstiller. De som er fra 60-tallet kan mime månelandingen, de som er født på 2000-tallet kan bruke Twin Towers eller hva det nå måtte være.

Det der er verre enn noe annet, rene torturen.

Anonymkode: 1fb12...a95

Jeg hater sånne leker! 
har vært med på en som var kjekk… alle skille skrive ned en ting ingen vet om dem. Så skulle vi gjette hvem som hadde gjort hva. Feks ridd på kamel, blitt fengslet i Frankrike ol. 
lærte mye nytt om kollegaene mine den kvelden😂

Anonymkode: 3fdfe...de0

Hvis det er julebord for venninner, så kjenner du dem vel godt nok til at du vet at dette slår an, så da er det bare å kjøre på

- pling i glasset, og la vær å holde tale 

- let etter gaffelen din «hele tiden»

- reis deg for å rette på kjolen mange ganger

Anonymkode: 8840d...8f9

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

ELLER

Da hadde jeg gått hjem. 

Anonymkode: 3ee95...a97

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Beinflørt og groviser ville jeg droppet. Det er dårlig smak

Ikke nødvendigvis, men noen kan bli krenket vet du. Er jo ikke grenser for hva man blir krenket av i dag. 

Anonymkode: 52e89...38c

For en gjeng kjipinger her! Som noen andre påpeker, så kjenner du sikkert venninnene dine godt nok til at du vet om slikt slår an eller ikke. Har vært med på det der en gang, og det var kjempegøy. Man MÅ heller ikke gjøre det som står på lappen om man ikke vil.

Forslag:
- Utbring en skål så ofte du kan
- Snakk ustanselig om skoene dine
- Plystre på julemelodier

Anonymkode: dcc41...bfc

Jeg hadde ikke gjort oppgaven min. Synes sånne leker er utrolig pinlige. Viss du skal ha noe gøy så lag en Kahoot.

evt se serien «sistemann ut» på tv, der var det mange oppgaver alle kan bli med på uten å synes det er flaut å påtatt rolle.

Anonymkode: 4f927...936

Jeg var på en fest en gang der de hadde en slik party-lek. Alle fikk en lapp under tallerkenen sin, med oppgaver de måtte utføre innen kvelden var omme. Det var endel alkohol på festen, og noen glemte det mens andre ikke fikk med seg disse "morsomhetene". Selv synes jeg det var helt ok, ikke så veldig morsomt men om vertskapet synes det var kult, så var det sikkert verdt det 😄 

Anonymkode: 79237...797

De fleste ønsker vel bli underholdt,- ikke være en del av underholdningen.

Det beste forslaget her dynes jeg var at alle sender vert/vertinne en historie/fakta om seg selv som leses opp og de andre skal gjette hvem er hvem. Jeg hater all form for underholdning der jeg må "stå frem", dumme meg ut eller annet,- men denne ser jeg potensiale i!

Ellers liker jeg quiz og kahoot (til tross for at jeg ALDRI vinner), men samtidig så kjenner jeg folk som hater slike leker derfor så jeg synes heller ikke det er lurt å legge opp til dette om man ikke VET at alle finner det greit. Tar fort lang tid og for de som finner det kjedelig kan store deler av kvelden bli ødelagt på å vente på at quizen er over....

Anonymkode: e7de3...9a4

Ikke nødvendigvis, men noen kan bli krenket vet du. Er jo ikke grenser for hva man blir krenket av i dag. 

Nei, ingen blir krenket.Men det er bare utrolig pinlig av et voksent menneske å foreslå  noe sånt. Det er blodharry.

Anonymkode: 8beee...15e

At man syns noe er idiotisk betyr ikke at man er krenket. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, ingen blir krenket.Men det er bare utrolig pinlig av et voksent menneske å foreslå  noe sånt. Det er blodharry.

Anonymkode: 8beee...15e

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

At man syns noe er idiotisk betyr ikke at man er krenket. 

Julebord er i seg selv blodharry og idiotisk, så da må det jo finnes et nytt ord for det å ikke like groviser og beinflørt.

Jeg synes krenket høres passende ut, selv om de som er typen til å dra på julebord sikkert synes det er…krenkende å bli kalt krenket.

Anonymkode: 985a7...e13

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Julebord er i seg selv blodharry og idiotisk, så da må det jo finnes et nytt ord for det å ikke like groviser og beinflørt.

Jeg synes krenket høres passende ut, selv om de som er typen til å dra på julebord sikkert synes det er…krenkende å bli kalt krenket.

Kanskje du burde slå opp ordet krenket.

Anonymkode: 1fb12...a95

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Julebord kan da være både hyggelig og stilig. Det spørs hvem du omgås, vet du. Vis meg ditt julebord og jeg skal si hvem du er. 

Forøvrig er krenket et av de mest misbrukte ordet som finnes. Barn som blir voldtatt og banket er krenket, folk som er uenige er det ikke! Når man (du) først snakker om harry så er det å misbruke begrep for å sette et eksempel høyt på listen. Ups, har du sett, der ble du en av de harry. Fort gjort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...