Gå til innhold

Hvor lenge venter dere på svar?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Takk for det :) 

Det er ikke verre enn at jeg tar noen overordnede avgjørelser og prioriteringer. Hadde jeg f.eks. hatt det like kaotisk som det du beskriver her, så hadde jeg tatt avgjørelsen om at jeg ikke har tid til å treffe noen på kafé før jobb. Jeg har uansett ingen venner som setter pris på at jeg bruker de som søplebøtte for hvor travel og opptatt jeg er, eller som ønsker spydigheter om hvor enkle liv de har. Så da ville jeg svart ‘nei dessverre, det går litt i ett for tiden, jeg tar kontakt når jeg har bedre tid’ og sendt det, innen fem minutter. 

Anonymkode: c3731...cca

Poenget mitt var at man har gjerne ikke tid til å svare noe som helst innen 5 minutter, og det forundrer meg litt at noen aldri har opplevd dette. Har du aldri hørt lyden av en melding på mobilen, åpnet den og begynt å lese, for så blitt avbrutt av en kollega og bokstavelig talt må løpe og stå i en situasjon som gjerne tar lang tid å ordne, eller i det minste avbrutt av barna fordi noe skjer, som at en faller og slår seg og trenger trøst osv. Det er jo ikke unormalt at man ikke har mulighet til å svare noen med én gang, i tillegg kan en del ønske å ikke være tilgjengelig 24/7 og både leser og svarer på meldinger på et tidspunkt på dagen det passer dem.

Jeg ønsker gjerne å møte venner, men jeg kan faktisk ikke slippe alt jeg har i hendene og si ja uten å sjekke litt først, og jeg ønsker jo helst å kunne svare ja så sant jeg faktisk kan og vil jo da ikke svare nei kun fordi man skal måtte svare innen 5 minutter. 

Det er godt mulig du synes svaret mitt var nedlatende, men det var en direkte respons på din ganske overlegne og ufine kommentar.

Anonymkode: 0b616...764

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

For et unødvendig nedlatende innlegg.

Anonymkode: bf2c1...b41

Ja, og det bare fortsetter…

Anonymkode: 0b616...764 finn deg noen andre å krangle med.

Anonym bruker skrev (På 22.11.2023 den 15.47):

Jeg fikk melding fra ei venninne om vi kan møtes for en kaffe på Fredag formiddag før vi skal på jobb. Jeg leste melding men så ble jeg opptatt og fikk ikke svart. Etter en time sender hun ny melding: ???

Er det ikke vanlig å gi folk litt tid på å svare? 

Anonymkode: f1d19...4ed

Hadde gjort det samme som venninnen din. Krever svar relativt kjapt. Man har alltid tid til å svare. Men sitter klistret til telefonen 90% av dagen. 

Anonymkode: b8737...edc

Jeg purrer ikke på svar. Ikke svar er lik nei eller glemt. Sannsynligvis det siste. Det kan ta tid før jeg svarer på sms, stort sett aner jeg ikke hvor telefonen min er😅 men så har jeg bevisst ikke lenger snap osv. og går ikke med mobilen klistret på meg. Det eneste jeg har er messenger, men ikke varsler, og jeg kikker bare innom der i helgene. Men dette vet mine nære så om det brenner en plass, ringer de. 

Å spamringe eller purre på melding etter en time er så uhøflig at bare det hadde fått meg til å si nei.

Anonymkode: 7bd35...ae8

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg purrer ikke på svar. Ikke svar er lik nei eller glemt. Sannsynligvis det siste. Det kan ta tid før jeg svarer på sms, stort sett aner jeg ikke hvor telefonen min er😅 men så har jeg bevisst ikke lenger snap osv. og går ikke med mobilen klistret på meg. Det eneste jeg har er messenger, men ikke varsler, og jeg kikker bare innom der i helgene. Men dette vet mine nære så om det brenner en plass, ringer de. 

Å spamringe eller purre på melding etter en time er så uhøflig at bare det hadde fått meg til å si nei.

Jøss, du var helt i andre enden av skalaen da. Har du ikke en jobb der du trenger å kontakte/ bli kontaktet på telefon i løpet av en hel dag? Eller unger etc som kanskje trenger kontakt med deg? Du hadde irritert meg, hvis du alltid svarte på melding en uke etter, hadde kuttet ut å sende deg noe iallfall.

Anonymkode: e4c36...6b0

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jøss, du var helt i andre enden av skalaen da. Har du ikke en jobb der du trenger å kontakte/ bli kontaktet på telefon i løpet av en hel dag? Eller unger etc som kanskje trenger kontakt med deg? Du hadde irritert meg, hvis du alltid svarte på melding en uke etter, hadde kuttet ut å sende deg noe iallfall.

Hun sier jo at de som trenger å nå henne kan ringe. Antakelig gjelder det ungene hennes, da. Hvis hun har noen. Ikke alle har jobber der man blir ringt opp i øst og vest. Hun kan jo være småbruker, husmor eller arbeidsledig for alt du vet.

Anonymkode: 4f1a4...28e

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Takk for det :) 

Det er ikke verre enn at jeg tar noen overordnede avgjørelser og prioriteringer. Hadde jeg f.eks. hatt det like kaotisk som det du beskriver her, så hadde jeg tatt avgjørelsen om at jeg ikke har tid til å treffe noen på kafé før jobb. Jeg har uansett ingen venner som setter pris på at jeg bruker de som søplebøtte for hvor travel og opptatt jeg er, eller som ønsker spydigheter om hvor enkle liv de har. Så da ville jeg svart ‘nei dessverre, det går litt i ett for tiden, jeg tar kontakt når jeg har bedre tid’ og sendt det, innen fem minutter. 

Jøss. Tydeligvis ikke bare neseblod, altså?

Anonymkode: 4f1a4...28e

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hadde gjort det samme som venninnen din. Krever svar relativt kjapt. Man har alltid tid til å svare. Men sitter klistret til telefonen 90% av dagen. 

Morsom du 😊

Anonymkode: 0b616...764

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ikke hvis man har en jobb, og forhåpentligvis heller ikke hvis man har barn, partner, omgangskrets og generelt liv.

Anonym bruker skrev (På 23.11.2023 den 19.27):

Anonym bruker skrev (På 23.11.2023 den 23.27):

Høyt henger de, og sure er de? ;) 

Alltid litt morsomt med dere som glemmer at HI er den eneste som har spurt om deres mening, og som er den vi svarer, og som i stedet går til angrep på andre brukere med at de er teit, eller dere ikke ville vært venn/kjæreste/sendt meldinger til disse.

Har noen ikke vist dere interesse, så er det heller ingenting å avvise. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Høyt henger de, og sure er de? ;) 

Alltid litt morsomt med dere som glemmer at HI er den eneste som har spurt om deres mening, og som er den vi svarer, og som i stedet går til angrep på andre brukere med at de er teit, eller dere ikke ville vært venn/kjæreste/sendt meldinger til disse.

Har noen ikke vist dere interesse, så er det heller ingenting å avvise. 

Dette er et diskusjonsforum, man kan svare hvem man vil.

Anonymkode: bf2c1...b41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...