Gå til innhold

Hvor lenge venter dere på svar?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk melding fra ei venninne om vi kan møtes for en kaffe på Fredag formiddag før vi skal på jobb. Jeg leste melding men så ble jeg opptatt og fikk ikke svart. Etter en time sender hun ny melding: ???

Er det ikke vanlig å gi folk litt tid på å svare? 

Anonymkode: f1d19...4ed

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444210-hvor-lenge-venter-dere-p%C3%A5-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det er vanlig.

Men det kan jo også hende at hun trengte svar fordi noe annet har dukket opp som hun ikke kan svare på før hun har avklart med deg...

Når folk "maser" er det gjerne en grunn til det.

Anonymkode: 43f07...714

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg fikk melding fra ei venninne om vi kan møtes for en kaffe på Fredag formiddag før vi skal på jobb. Jeg leste melding men så ble jeg opptatt og fikk ikke svart. Etter en time sender hun ny melding: ???

Pleier hun å vente svar med en gang?

Anonymkode: bf2c1...b41

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da burde hun ha skrevet det. Må ha beskjed med en gang 

Joda, men hvorfor ta ting i verste mening?

Hun ville gjerne ta en kaffe med deg, og ville gjerne ha svar ganske fort av en eller annen grunn. Du kunne jo også svart at du ikke helt vet om du får det til enda, gir svar i morgen...

At hun var litt masete på dette er da ingen stor greie er det vel? Vi har alle våre ting, du er sikkert ikke perfekt du heller ;)

Hvis hun så at du hadde lest meldingen og du pleier å svare med en gang, så er det forståelig at hun purret. Selv kan det gå både en dag og to uten at jeg sjekker meldinger, så ingen venter svar fra meg raskt. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du lager en sak av dette da. Det er en bagatell. 

Anonymkode: f63ea...b17

Jesus.

Er det ikke det ene, så er det det andre, sa kjerringa, hun blødde neseblod... Noen kan ikke få svar fort nok, for da er de ignorert av vennene sine og vil kutte dem ut. Mens andre blir sure hvis de ikke får somle. 

Ikke omgås mennesker, så slipper du dette...

Anonymkode: 4f1a4...28e

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvis hun så at du hadde lest meldingen og du pleier å svare med en gang, så er det forståelig at hun purret. Selv kan det gå både en dag og to uten at jeg sjekker meldinger, så ingen venter svar fra meg raskt. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du lager en sak av dette da. Det er en bagatell. 

Anonymkode: f63ea...b17

Er det på iPhone man kan se om folk har lest meldingen?

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingen av oss har I phone 

Du kan se det på messenger og snapp på alle telefoner og på sms/direkte meldinger på Android også. Der sendes sms som direkte meldinger over wifi om dere er tilkoblet. Da kan man se om den andre har åpnet meldingene. Er dere ikke tilkoblet sendes meldingene som sms og da kan man ikke se om den er åpnet.  

Anonymkode: 2cd6a...0aa

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er uansett spesielt og bare purre med an haug med spørsmålstegn. Da kunne hun heller ha skrevet «Hei igjen! Beklager mas, men må ha svar med en gang pga noe som dukket opp her.»

Anonymkode: 86c76...fb7

Ja, det er spesielt, men spiller det egentlig noen rolle?

Skal vi ha venner så må vi av og til ha litt høy takhøyde for at de er litt annerledes enn oss selv, vi må til og med tåle at de irriterer oss av og til. Så lenge forholdet stort sett er ok, så kan vi være glad i dem med alle sine små uperfekte sider.

Det er alltid noen som ikke svarer på meldinger. Ved invitasjoner og sånn som nå, spørsmål om gaveønsker så sender jeg først en melding, og så en påminnelse rett før selskap eller innkjøp av gaver. Får jeg ikke svar da heller, så ringer enten jeg eller mannen til dem og spør om de kommer i selskap, med tanke på mat. Hvis jeg ikke får svar på gaveønsker til jul eller bursdag, så kjøper jeg bare noe. Det gidder jeg ikke å ringe om. 

Anonymkode: 6b96a...b92

Jeg kan fort glemme å svare hvis jeg er opptatt der og da.
Å kun sende ?? er bare irriterende mas spesielt etter bare en time. Det går fint an å formulere en melding eller ringe.
Bare det å sende spørsmålstegn er sånn som tenåringene driver med når de ikke får svar med en gang. 

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jo, det er vanlig.

Men det kan jo også hende at hun trengte svar fordi noe annet har dukket opp som hun ikke kan svare på før hun har avklart med deg...

Når folk "maser" er det gjerne en grunn til det.

Dette

Anonymkode: 59043...481

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Men du skriver jo selv at du ble opptatt og fikk ikke svart, ergo er jo den meldingen fra henne en påminnelse om å svare. Hvis ikke du evner å legge planer to-tre dager frem i tid, i løpet av fem minutter, så er svaret uansett nei.

Man svarer ja eller nei, og man gjør det så fort man ser meldingen. Eneste godkjent utsettelse er hvis du er usikker på om du rekker det - men da må du si fra om det.

Anonymkode: c3731...cca

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men du skriver jo selv at du ble opptatt og fikk ikke svart, ergo er jo den meldingen fra henne en påminnelse om å svare. Hvis ikke du evner å legge planer to-tre dager frem i tid, i løpet av fem minutter, så er svaret uansett nei.

Man svarer ja eller nei, og man gjør det så fort man ser meldingen. Eneste godkjent utsettelse er hvis du er usikker på om du rekker det - men da må du si fra om det.

For et enkelt liv du må ha. Så fint for deg!

For oss med hakket mer travle liv, er det ikke fullt så lett. Jeg kan f.eks. åpne en melding og bli avbrutt før jeg rekker å svare, både på jobb og hjemme. I tillegg har jeg ikke kalenderen i hodet og må gjerne sjekke den før jeg kan svare, eller forhøre meg med f.eks. mannen min først fordi en av oss nødvendigvis må være hjemme med barna. Det er helt normalt for voksne med litt travle liv å ikke kunne svare så raskt på en melding, midt i arbeidstiden i tillegg, at man kan forvente svar innen 1 time. 

Anonymkode: 0b616...764

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

For oss med hakket mer travle liv, er det ikke fullt så lett. Jeg kan f.eks. åpne en melding og bli avbrutt før jeg rekker å svare, både på jobb og hjemme. I tillegg har jeg ikke kalenderen i hodet og må gjerne sjekke den før jeg kan svare, eller forhøre meg med f.eks. mannen min først fordi en av oss nødvendigvis må være hjemme med barna. Det er helt normalt for voksne med litt travle liv å ikke kunne svare så raskt på en melding, midt i arbeidstiden i tillegg, at man kan forvente svar innen 1 time. 

Takk for det :) 

Det er ikke verre enn at jeg tar noen overordnede avgjørelser og prioriteringer. Hadde jeg f.eks. hatt det like kaotisk som det du beskriver her, så hadde jeg tatt avgjørelsen om at jeg ikke har tid til å treffe noen på kafé før jobb. Jeg har uansett ingen venner som setter pris på at jeg bruker de som søplebøtte for hvor travel og opptatt jeg er, eller som ønsker spydigheter om hvor enkle liv de har. Så da ville jeg svart ‘nei dessverre, det går litt i ett for tiden, jeg tar kontakt når jeg har bedre tid’ og sendt det, innen fem minutter. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

For et unødvendig nedlatende innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...