Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #51 Del Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det vises ikke mye forståelse for de som er mot spleisen her. Jeg forstår at mennesker som er blitt utsatt for overgrep eller har barn og andre nære som har blitt det, ikke har lyst eller evne til å forstå. Det har jeg forståelse for, men andre ser ikke ut til å skjønne omstendighetene her og hvilken person vi har med å gjøre. At han ikke forstår at det han gjør er straffbart før saken blir rullet opp, er formildende. Han får straff og det er nå mer enn 30 år tilbake i tid. Vi lever i en rettsstat som vi alle må være takknemlige for, og det betyr også at har du gjort en kriminell handling og sonet for den, så skal du ha en ny sjanse til å få en ny tilværelse. Siden han ikke har ressurser og kunnskap de fleste har, og ikke har blitt fulgt opp av noen, så har han ikke klart å handle hverken klokt eller rasjonelt. Det brukere her kommer med som argument er at det er gratis skoler på Filippinene og dermed kan sønnen gå på skole. De bor i slummen hvor du lever i potensiell livsfare hver dag da kriminalitet er hverdagskost. Det er også et land hvor du ikke kan stole på noen, og hvor korrupsjon er helt vanlig. Du kan ikke leve trygt det med mindre du har muligheter til å leve i trygt område, og det koster. Som sagt er korrupsjon helt vanlig, og du må betale om du har penger. I en sånn situasjon med en forferdelig fortid bak deg, så ønsker jeg at familien får hjelp til å komme seg i trygghet. Om flere gir familien penger, så er det fint, og da spesielt for sønnen. Dette betyr på ingen måte at jeg ikke har forståelse for ofrene, hvilket jeg skrev i begynnelsen på kommentaren. Anonymkode: 00758...769 Tenker denne kom i feil tråd. Anonymkode: b9571...15d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #52 Del Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tenker denne kom i feil tråd. Anonymkode: b9571...15d Det gjorde ikke det, for dette ble nevnt i HI og har vært diskutert i tråden. Jeg kan godt legge til at jeg ikke skjønner hvorfor andre skal bry seg med hva det blir opprettet spleis om siden det er helt frivillig å gi. Jeg unner alle hva det enn måtte være så lenge andre gir dem penger frivillig og av medfølelse. Anonymkode: 00758...769 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #53 Del Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Denne spleisen har jeg større sans for: https://www.spleis.no/project/352264 Men dette handler ikke bare om den siste saken men flere spleiser som dukker opp i media ender opp med enorme summer. Husker den hunden som måtte reddes fra en fjellhylle hvor det kom inn en halv mill. Her var de redelige og refunderte alt over det helikopter kostet, men hva om det hadde vært rimelige tak på spleiser? Ber man om en flybillett trenger man max 15000-20000 pr billett. Depositum på en leilighet kan ligge på 60000 ikke 1,6 mill. Ved et tak så hadde kanskje folk sett seg rundt etter andre mer fornuftige spleiser også. Anonymkode: b9571...15d Jeg har problemer med å skjønne at noen forsvarer tanken på å begrense menneskers rett til å selv bestemme hvem og hva man skal støtte. Det står helt klart hvor stor summen på spleisen er, og da kan man jo ikke ha et overformynderi som sier at nei, her får du ikke gi mer. Hvem skulle satt de forskjellige grensene? Anonymkode: dc8a8...a70 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #54 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Det gjorde ikke det, for dette ble nevnt i HI og har vært diskutert i tråden. Jeg kan godt legge til at jeg ikke skjønner hvorfor andre skal bry seg med hva det blir opprettet spleis om siden det er helt frivillig å gi. Jeg unner alle hva det enn måtte være så lenge andre gir dem penger frivillig og av medfølelse. Anonymkode: 00758...769 Vel, du tillegger folk en masse antatte meninger du tror de har. Det er ikke noen som er imot at man har en rettsstat. 30 år gamle forbrytelser er opp og avgjort nå, ingen nekter for det. Men det er lang vei derfra til å synes at menigmann skal trø til og rydde opp i alt vettlaust tull folk utsetter seg for, bare fordi de har fått publisitet. Og noen - de som bl a har utsatt andre for nedverdigende og dårlig behandling, som seksuelle overgrep, bør kanskje la være å gå høyt ut med at samfunnet har vært urettferdig mot DEM og at livet DERES bør få en restart. Da har de virkelig ikke anstrengt seg for å forstå hvordan det oppfattes av andre, og når kanskje Granfoss selv ikke har bedre vett, så bør journalisten og statskanalen klare å se det, og gjøre et større redigeringsarbeid før de sender et slikt portrett. Anonymkode: ab055...e5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #55 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Selvsagt rammer det han. Har du forresten gitt han en diagnose for dagen? Det rammer han, kona og ikke minst sønnen. Diagnose? Det er ikke JEG som har gitt den. Den er grunnen til at straffen ble gjort soningsfri. Anonymkode: ab055...e5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #56 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke fått med meg at det antas de rareste ting mot de kritiske. Er det derfor du stiller spørsmål ved empatien? Anonymkode: 00758...769 Her 👇antas det veldig rare ting om de som er kritiske. Anonym bruker skrev (1 time siden): Det vises ikke mye forståelse for de som er mot spleisen her. Jeg forstår at mennesker som er blitt utsatt for overgrep eller har barn og andre nære som har blitt det, ikke har lyst eller evne til å forstå. Det har jeg forståelse for, men andre ser ikke ut til å skjønne omstendighetene her og hvilken person vi har med å gjøre. At han ikke forstår at det han gjør er straffbart før saken blir rullet opp, er formildende. Han får straff og det er nå mer enn 30 år tilbake i tid. Vi lever i en rettsstat som vi alle må være takknemlige for, og det betyr også at har du gjort en kriminell handling og sonet for den, så skal du ha en ny sjanse til å få en ny tilværelse. Siden han ikke har ressurser og kunnskap de fleste har, og ikke har blitt fulgt opp av noen, så har han ikke klart å handle hverken klokt eller rasjonelt. Det brukere her kommer med som argument er at det er gratis skoler på Filippinene og dermed kan sønnen gå på skole. De bor i slummen hvor du lever i potensiell livsfare hver dag da kriminalitet er hverdagskost. Det er også et land hvor du ikke kan stole på noen, og hvor korrupsjon er helt vanlig. Du kan ikke leve trygt det med mindre du har muligheter til å leve i trygt område, og det koster. Som sagt er korrupsjon helt vanlig, og du må betale om du har penger. I en sånn situasjon med en forferdelig fortid bak deg, så ønsker jeg at familien får hjelp til å komme seg i trygghet. Om flere gir familien penger, så er det fint, og da spesielt for sønnen. Dette betyr på ingen måte at jeg ikke har forståelse for ofrene, hvilket jeg skrev i begynnelsen på kommentaren. Anonymkode: 00758...769 Anonymkode: ab055...e5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #57 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Vel, du tillegger folk en masse antatte meninger du tror de har. Det er ikke noen som er imot at man har en rettsstat. 30 år gamle forbrytelser er opp og avgjort nå, ingen nekter for det. Men det er lang vei derfra til å synes at menigmann skal trø til og rydde opp i alt vettlaust tull folk utsetter seg for, bare fordi de har fått publisitet. Og noen - de som bl a har utsatt andre for nedverdigende og dårlig behandling, som seksuelle overgrep, bør kanskje la være å gå høyt ut med at samfunnet har vært urettferdig mot DEM og at livet DERES bør få en restart. Da har de virkelig ikke anstrengt seg for å forstå hvordan det oppfattes av andre, og når kanskje Granfoss selv ikke har bedre vett, så bør journalisten og statskanalen klare å se det, og gjøre et større redigeringsarbeid før de sender et slikt portrett. Anonymkode: ab055...e5f Du har ikke skjønt noe av det jeg prøvde å formidle. Anonymkode: 00758...769 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #58 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du har ikke skjønt noe av det jeg prøvde å formidle. Anonymkode: 00758...769 Jo. Jeg har lest en masse av dine innlegg i denne tråden. Og de koker alle sammen ned til at DU vet hva som foregår i hodet på alle andre, mens ingen vet hva som foregår i DITT. Du tar feil i de antakelsene du gjør deg om andre. Det er ikke sånn at man er imot en spleis fordi man er imot rettsstaten. Jeg, for eksempel, er imot at spleising og kampanjer skal ta ansvaret vekk fra myndighetene, og at den som er dyktigst til å lage sippe-fjernsyn eller søte hundebilder, er den som skal krafse til seg penger fra private givere. DETTE er grunnen til at vi i Norge betaler skatt, i stedet for å la rikinger etablere veldedige stiftelser: ikke all veldedighet fortjener forstavelsen "vel". Ikke alt som blir gjort er velgjort. Den formen for tigging som slike spleiser legger opp til, handler mer om å presentere en karikatur av en skjebne, og få folk til å kjøpe stemningen i den fortellingen. Få dem til å tørke en tåre, sende noen penger, føle seg "god" og verdig. Folk ønsker ikke å gjøre det langvarige, kjedelige og usynlige. De vil ikke være hjelpere, de vil være helter. De stiller opp når noe er akutt, for det framstår som en større sak enn de glemte krisene eller de langvarige sultkatastrofene, krigene og urettferdigheten. Hangen til å føle seg viktig er det mange som har, og kan man få av gårde en konkret sum til et konkret tiltak, da opplever man seg som en verdifull bidragsyter. Å bare betale sin skatt, år for år, det føles ikke som en heltegjerning, og man får heller ikke skille mellom hvilke trygdemottakere man selv syns er passe trengende. Da er en spleis mer tilfredsstillende, det skjønner jo enhver.... Anonymkode: ab055...e5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #59 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg reagerer på st en som har blitt utsatt for så mange overgrep selv, som er sviktet av stat og system ikke unnes penger, fordi han for 30år siden gjorde noe kriminelt. En som er blitt gjort overgrep mot, gjør oftere overgrep tilbake. I dommen sto det tydelig at de ikke trodde han visste det var feil, men at han nå med veiledning var blitt klar over det og ikke kom til å gjøre det igjen. For meg er ikke alt svart hvitt, det finnes nyanser. Anonymkode: 9cc96...9fa Hadde det vært et engangstilfelle, så kunne jeg vært tilbøyelig til å være enig med deg. Men her snakker vi altså om 6 stykker. 6 ødlagte liv, hvem taler deres sak ? Nei sorry, 0 medfølelse med den karen der. Anonymkode: eab1e...8fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #60 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hadde det vært et engangstilfelle, så kunne jeg vært tilbøyelig til å være enig med deg. Men her snakker vi altså om 6 stykker. 6 ødlagte liv, hvem taler deres sak ? Nei sorry, 0 medfølelse med den karen der. Anonymkode: eab1e...8fe Retten talte deres sak. De ble trodd og det ble avsagt dom. De trenger ikke en haug med godhetstyranner som liksom skal kjempe deres sak. En haug med folk som vet bedre enn retten og som lager sin egen domstol. Ingen er hjelpt med støtte fra folk som dere. Anonymkode: dc8a8...a70 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #61 Del Skrevet 23. november 2023 Jaja blir artig når han Julio-fyren er ferdig sonet og det skal opprettes en tåredryppende spleis i millionklassen for han. Anonymkode: b9571...15d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #62 Del Skrevet 23. november 2023 Nå har spleiser sunket med 100k på en halvtime, så noen har i alle fall ombestemt seg.. Anonymkode: b7ee2...cdd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #63 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det vises ikke mye forståelse for de som er mot spleisen her. Jeg forstår at mennesker som er blitt utsatt for overgrep eller har barn og andre nære som har blitt det, ikke har lyst eller evne til å forstå. Det har jeg forståelse for, men andre ser ikke ut til å skjønne omstendighetene her og hvilken person vi har med å gjøre. At han ikke forstår at det han gjør er straffbart før saken blir rullet opp, er formildende. Han får straff og det er nå mer enn 30 år tilbake i tid. Vi lever i en rettsstat som vi alle må være takknemlige for, og det betyr også at har du gjort en kriminell handling og sonet for den, så skal du ha en ny sjanse til å få en ny tilværelse. Siden han ikke har ressurser og kunnskap de fleste har, og ikke har blitt fulgt opp av noen, så har han ikke klart å handle hverken klokt eller rasjonelt. Det brukere her kommer med som argument er at det er gratis skoler på Filippinene og dermed kan sønnen gå på skole. De bor i slummen hvor du lever i potensiell livsfare hver dag da kriminalitet er hverdagskost. Det er også et land hvor du ikke kan stole på noen, og hvor korrupsjon er helt vanlig. Du kan ikke leve trygt det med mindre du har muligheter til å leve i trygt område, og det koster. Som sagt er korrupsjon helt vanlig, og du må betale om du har penger. I en sånn situasjon med en forferdelig fortid bak deg, så ønsker jeg at familien får hjelp til å komme seg i trygghet. Om flere gir familien penger, så er det fint, og da spesielt for sønnen. Dette betyr på ingen måte at jeg ikke har forståelse for ofrene, hvilket jeg skrev i begynnelsen på kommentaren. Anonymkode: 00758...769 At han ikke forstår hva som er rett og galt er ikke formildende, men motsatt. Hva annet vet han ikke om at ikke er greit? Dette er en person som forstår så lite at han er til skade for seg selv og andre, tydeligvis, og burde ikke ha omsorg for barn, eller kone. Han fikk masse penger, valgte å flykte fra Norge og bo i slummen. Men greier ikke kjøpe en flybillett hjem. Alt dette mens gan på dry groveste drapstruet folk hos NAV. Folk som sender ham penger burde skamme seg. Greit om de samlet inn penger til sønnen, men ikke ham. Anonymkode: e7b03...73e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 23. november 2023 #64 Del Skrevet 23. november 2023 Nå kommer det jo også frem at NRK bevisst har valgt å ikke vise at de faktisk bor i en ganske stor 2 etasjes villa, som IKKE ligger i det verste området. NRK har kun valgt å vise inngangsparti og noen rom, mens de faktisk lever i et ganske greit hus (i følge landets standard). En annen ting, er jo at han selv mener han ikke har gjort noe galt ovenfor disse ofrene, men at han ønsket at Tore skulle få tatt opp igjen saken, slik at han skulle bli frikjent. Er dette en angrende synder som har innsett hva han har gjort?Tror ikke det,nei. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #65 Del Skrevet 23. november 2023 Østerdølen skrev (3 minutter siden): Nå kommer det jo også frem at NRK bevisst har valgt å ikke vise at de faktisk bor i en ganske stor 2 etasjes villa, som IKKE ligger i det verste området. NRK har kun valgt å vise inngangsparti og noen rom, mens de faktisk lever i et ganske greit hus (i følge landets standard). En annen ting, er jo at han selv mener han ikke har gjort noe galt ovenfor disse ofrene, men at han ønsket at Tore skulle få tatt opp igjen saken, slik at han skulle bli frikjent. Er dette en angrende synder som har innsett hva han har gjort?Tror ikke det,nei. Men ærlig talt. På hvilket alderstrinn tror du mannen ligger på etter din vurdering? Anonymkode: 00758...769 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #66 Del Skrevet 23. november 2023 Østerdølen skrev (8 minutter siden): Nå kommer det jo også frem at NRK bevisst har valgt å ikke vise at de faktisk bor i en ganske stor 2 etasjes villa, som IKKE ligger i det verste området. NRK har kun valgt å vise inngangsparti og noen rom, mens de faktisk lever i et ganske greit hus (i følge landets standard). En annen ting, er jo at han selv mener han ikke har gjort noe galt ovenfor disse ofrene, men at han ønsket at Tore skulle få tatt opp igjen saken, slik at han skulle bli frikjent. Er dette en angrende synder som har innsett hva han har gjort?Tror ikke det,nei. Du snakker som det er en vanlig oppegående mann dette handler om. Har du ikke skjønt at han har kognitive utfordringer? Anonymkode: dc8a8...a70 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #67 Del Skrevet 23. november 2023 Og om spleiser til Kreftforeningen gir støtte til behandling og forkning på noen som er dømt fornovergrep? Hva om de som henter mat på gratisutdeling er fattige, men dømt for overgrep? Egentlig bør ingen få hjelp , og har man gjort noe galt en gang hjelper det ikke å sone straff, man skal aldri aldri bli ferdigsonet for gapestokken. Anonymkode: 4dcec...bda Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #68 Del Skrevet 23. november 2023 Østerdølen skrev (42 minutter siden): Nå kommer det jo også frem at NRK bevisst har valgt å ikke vise at de faktisk bor i en ganske stor 2 etasjes villa, som IKKE ligger i det verste området. NRK har kun valgt å vise inngangsparti og noen rom, mens de faktisk lever i et ganske greit hus (i følge landets standard). En annen ting, er jo at han selv mener han ikke har gjort noe galt ovenfor disse ofrene, men at han ønsket at Tore skulle få tatt opp igjen saken, slik at han skulle bli frikjent. Er dette en angrende synder som har innsett hva han har gjort?Tror ikke det,nei. Og nå har jeg sjekket Aftenposten, VG, Nrk og tv2 uten å finne noe av det du påstår om boligen deres? Uansett størrelse så så man jo at det regnet inn og at det var mugg og råte i huset. Anonymkode: dc8a8...a70 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 23. november 2023 #69 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Du snakker som det er en vanlig oppegående mann dette handler om. Har du ikke skjønt at han har kognitive utfordringer? Anonymkode: dc8a8...a70 Og da er det greit for ofrene?Fordi han ikke er helt med? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 23. november 2023 #70 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Og nå har jeg sjekket Aftenposten, VG, Nrk og tv2 uten å finne noe av det du påstår om boligen deres? Uansett størrelse så så man jo at det regnet inn og at det var mugg og råte i huset. Anonymkode: dc8a8...a70 Jeg fant ikke igjen akkurat den artikkelen, men her er i hvertfall en artikkel der kvaliteten på huset og området blir stilt spørsmålstegn ved, samt alle andre påstander om lite penger og ikke mulighet for å sende gutten på skole. «Bamsegutt»-serien: – Norsk trygd er middelklasselønn på Filippinene (aftenbladet.no) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 23. november 2023 #71 Del Skrevet 23. november 2023 Og her: Bamsegutt-saken, Vibeke Fürst Haugen | Nå kan vi få se hvordan «Bamsegutt» egentlig har det (nettavisen.no) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #72 Del Skrevet 23. november 2023 Østerdølen skrev (28 minutter siden): Og her: Bamsegutt-saken, Vibeke Fürst Haugen | Nå kan vi få se hvordan «Bamsegutt» egentlig har det (nettavisen.no) Det er jo bare uredelig av NRK som bruker en mann med begrensede midler som et kasus for å lage bra tv. Jeg har vært kritisk til serien helt siden jeg så den, før alt bråket startet, men kun for NRK og den måten de bruker et ressurssvakt menneske på. Det er horribelt, og ikke noe man kan laste Bamsegutt for. Anonymkode: dc8a8...a70 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 23. november 2023 #73 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er jo bare uredelig av NRK som bruker en mann med begrensede midler som et kasus for å lage bra tv. Jeg har vært kritisk til serien helt siden jeg så den, før alt bråket startet, men kun for NRK og den måten de bruker et ressurssvakt menneske på. Det er horribelt, og ikke noe man kan laste Bamsegutt for. Anonymkode: dc8a8...a70 Nei, jeg laster ikke Bamsegutt for dette. Jeg laster NRK først og fremst, som ikke viser det reelle bildet kun for å få seertall. Men jeg reagerer sterkt på at en mann (uansett grunn), som har rotet det så til for seg (og fortsatt kommer til å rote det til for seg) skal få så enorm sympati at folk går av hengslene for kaste penger etter han, en dømt seksualforbryter? Dette er penger han mest sannsynlig vil rote bort i løpet av noen måneder. Hvorfor får ikke spleisen for voldsofre slike summer? Eller "Stine Sofie Stiftelsen"? Hvorfor starter ikke noen av disse en innsamling til Bamsegutt sine ofre? Lar folk seg så blende at en serie der man kan stille store spørsmålstegn ved hele historien?Eies det ingen form for kritisk sans, men folk bare biter på "Fake news"? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2023 #74 Del Skrevet 23. november 2023 Østerdølen skrev (5 minutter siden): Nei, jeg laster ikke Bamsegutt for dette. Jeg laster NRK først og fremst, som ikke viser det reelle bildet kun for å få seertall. Men jeg reagerer sterkt på at en mann (uansett grunn), som har rotet det så til for seg (og fortsatt kommer til å rote det til for seg) skal få så enorm sympati at folk går av hengslene for kaste penger etter han, en dømt seksualforbryter? Dette er penger han mest sannsynlig vil rote bort i løpet av noen måneder. Hvorfor får ikke spleisen for voldsofre slike summer? Eller "Stine Sofie Stiftelsen"? Hvorfor starter ikke noen av disse en innsamling til Bamsegutt sine ofre? Lar folk seg så blende at en serie der man kan stille store spørsmålstegn ved hele historien?Eies det ingen form for kritisk sans, men folk bare biter på "Fake news"? "Pluselig ble det viktig å hjelpe desse,eller ble du fylt av sjalusi og hat ovenfor at en person som har hatt det elendig alltid skulle gå hjelp.Drittfolk i et drittland" Dette er en kommentar som er kommet på spleisen som skal gå til Landsforeningen for seksuelle overgrep. Helt forkastelig. Det ble opprettet en spleis til bamsegutt sine ofre, men den ble slettet. Anonymkode: 3613e...4d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 23. november 2023 #75 Del Skrevet 23. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): "Pluselig ble det viktig å hjelpe desse,eller ble du fylt av sjalusi og hat ovenfor at en person som har hatt det elendig alltid skulle gå hjelp.Drittfolk i et drittland" Dette er en kommentar som er kommet på spleisen som skal gå til Landsforeningen for seksuelle overgrep. Helt forkastelig. Det ble opprettet en spleis til bamsegutt sine ofre, men den ble slettet. Anonymkode: 3613e...4d2 Nettopp!Dette understreker galskapet i denne innsamlingen og hva slags mentalitet mange av disse "gode hjelpere" faktisk har. Sykt, er det, rett og slett helt sykt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444204-godhetens-tyrani/page/3/#findComment-150034534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå