Gå til innhold

I morgen kommer jeg ikke til å presse sønnen min på skolen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Han får tilrettelegging osv osv men likevel er det ikke nok. Jeg er utslitt av å kjempe !

Han gråter mye på skolen, i skjul. Stakkars gutten min. Får vondt av han!

Anonymkode: afe06...7dd

Hvor gammel er han?
Jeg skjønner deg godt i at du ikke vil presse ham. Det fører ikke noe godt med seg.

Anonymkode: ce1ab...f93

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er han?
Jeg skjønner deg godt i at du ikke vil presse ham. Det fører ikke noe godt med seg.

Han er 12.. og jeg har kjempet og kjempet - alene i årevis !

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han er 12.. og jeg har kjempet og kjempet - alene i årevis !

Sender en klem🥰. Vet så godt hvordan dette er for mammahjertet og hvor sliten man blir av å kjempe. 

Anonymkode: 5f039...0ae

Kan du søke ham inn på spesialskole? Sønnen til en venninne av meg ble søkt inn på spesialskole da han var 13 år og fikk et helt nytt liv etter at han begynte der 

Anonymkode: c98b8...36b

Hvem har du kontaktet? Teamleder? rektor? Gå til statsforvaltern, da blir det endelig gjort noe. ❤️

Meld deg inn i grupper på Facebook, feks ufrivillig skolefravær. 

Anonymkode: 8ba76...166

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hva har dere gjort for å hjelpe han? 

Anonymkode: 8c376...7bc

Jeg er alene med han. Har i flere år fått helsesykepleier på skolen til å prate med han. Har gått til kommunepsykolog. Deretter bup. Avsluttet hos bup. Tilbake til bare helsesykepleier. 

Nå har vi igjen vært hos bup, i et år. Ingen skikkelig diagnose. 

Jeg har møte med skolen 1 gang i mnd. Da er det lærer, ledelsen, helsesykepleier, barnevernet. Bup og ppt stiller ikke opp på møtene.

Gutten får tilrettelegging. Men ikke godt nok. Tydeligvis. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er alene med han. Har i flere år fått helsesykepleier på skolen til å prate med han. Har gått til kommunepsykolog. Deretter bup. Avsluttet hos bup. Tilbake til bare helsesykepleier. 

Nå har vi igjen vært hos bup, i et år. Ingen skikkelig diagnose. 

Jeg har møte med skolen 1 gang i mnd. Da er det lærer, ledelsen, helsesykepleier, barnevernet. Bup og ppt stiller ikke opp på møtene.

Gutten får tilrettelegging. Men ikke godt nok. Tydeligvis. 

Bup og ppt stiller ikke på møtene faktisk.  Hva er begrunnelsen for det? Spesielt ppt har en viktig rolle, tenker jeg.

Blop skrev (1 time siden):

Bup og ppt stiller ikke på møtene faktisk.  Hva er begrunnelsen for det? Spesielt ppt har en viktig rolle, tenker jeg.

Ja. Jeg er helt enig ! Virker som om de ikke tar dette alvorlig 😔 er så sinnsykt sliten av å kjempe og kjempe !

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Aldri. Alle liker han godt ❤️

Det er i alle fall en god ting. 
Hva består tilretteleggingen i? Og ser du for deg noen andre tiltak skolen kunne ha gjort for at han fikk til å gå der?

Min datter fikk nylig en adhd diagnose i voksen alder (hun er 20 nå). Endelig fikk hun en forklaring på hvorfor skolen var blitt vanskeligere og vanskeligere for hvert år som gikk. Hun har slitt med skolen siden 8.klasse. 

Anonymkode: 570f2...e55

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Min datter fikk nylig en adhd diagnose i voksen alder (hun er 20 nå). Endelig fikk hun en forklaring på hvorfor skolen var blitt vanskeligere og vanskeligere for hvert år som gikk. Hun har slitt med skolen siden 8.klasse. 

Gutten min har slitt siden 2.klasse og det blir verre og verre her også. Jeg er sikker på at han har tourettes.

Men når du ser tilbake på det nå? Hva hadde du gjort anderledes? 

Anonym bruker skrev (På 23.11.2023 den 1.49):

Det er i alle fall en god ting. 
Hva består tilretteleggingen i? Og ser du for deg noen andre tiltak skolen kunne ha gjort for at han fikk til å gå der?

Ja ❤️ 

At han kan ta pauser... uten mål og mening..i gangen. Han kan ha med seg fidget toys. Stort sett det. Gutten vil ha fri..

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja ❤️ 

At han kan ta pauser... uten mål og mening..i gangen. Han kan ha med seg fidget toys. Stort sett det. Gutten vil ha fri..

Har han noen interesser eller noe han er nysgjerrig på, da? Han er jo så ung at det fortsatt burde være igjen en del lærelyst i kroppen.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har han noen interesser eller noe han er nysgjerrig på, da? Han er jo så ung at det fortsatt burde være igjen en del lærelyst i kroppen.

Ja. Han har faktisk fått et prosjekt i særinteressen sin. Men likevel vil han ikke på skolen 💔

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Gutten min har slitt siden 2.klasse og det blir verre og verre her også. Jeg er sikker på at han har tourettes.

Jeg ville ha gått i gang med en utredning.  Ikke gi deg, still krav og våg å være «masete». Ville gått til fastlegen hans for å få en henvisning til bup.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ha gått i gang med en utredning.  Ikke gi deg, still krav og våg å være «masete». Ville gått til fastlegen hans for å få en henvisning til bup.

Glemte å skrive at vi også har holdt på lenge. Veldig kjennbart det du skriver for  vi fikk heller ikke skikkelig hjelp før hun fullstendig møtte veggen. Og da tok tålmodigheten min med systemet slutt og jeg ble et skikkelig gnål hos både lege og psykolog. Du må IKKE gi deg❤️

Min sønn sliter også med skolen. Han var 5,5 år da han begynte i 1. klasse og absolutt ikke skoleklar. Ble mobbet fra 2. klasse, tok ham ut av skolen halvveis i 3. klasse og byttet da skole. Da hadde han helt konkrete selvmordsplaner - 8,5 år gammel. Ble avvist på Bup fordi de mente et miljøskifte ville hjelpe. Jeg måtte sende ham til privat barnepsykolog for å behandle traumene. 

Nå går han i 5. klasse og strever med å trives på skolen. Han elsker å lære, så han går, men trives ikke. Så han får faktisk en fridag innimellom. Denne gangen dro han til pappaen sin i går og fikk skolefri i dag. Det er en avgjørelse jeg tar for mitt barn. 

Én fridag innimellom gjør faktisk at han klarer å gå på skolen. Han vet at det ikke er ham som bestemmer om han skal få fri, så det er ikke noe mas. Han blir bare veldig glad de gangene jeg spør om ham vil ha en fridag. 

Anonymkode: 3444c...8b6

Kva trenger han da? Korfor vil han ikkje på skulen? Har ei venninne med ein sønn på den alderen. Vil ikkje alltid på skulen, får vere heime om han er litt forkjølet. Gamer hele dagen. Når han er på skulen nekter han å opne bøkene, null respekt for lærer, ingen konsekvenser heime. Ingen diagnose. Trur han har fått gjort som han vil i altfor mangen år. Ingen krav heime, ingen.

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det er veldig merkelig at ikke BUP kan sette en Tourettes diagnose, det er jo på sett og vis en av de enkleste å stille fordi kravene er så tydelige. Jeg har selv to ungdommer med Tourettes, og den delen av utredningen var gjort på 1-2-3, det var liksom ikke noe å lure på så snart epilepsi var utelukket. Det som tok tid var utredningen for ADHD, noe begge to også har. Hvordan forklarer BUP at de ikke vil/kan sette den diagnosen? Selvfølgelig gitt at sønnen din har både enkle motoriske og verbale, samt sammensatte motoriske tics, og har hatt dette uten opphold i over 1 år.

Anonymkode: cc346...e50

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja. Han har faktisk fått et prosjekt i særinteressen sin. Men likevel vil han ikke på skolen 💔

Han kan jobbe med det hjemme? Det er ikke oppmøtet som avgjør om læringsmålene er nådd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...