Gå til innhold

Kommentarer på kroppen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Da kan man ikke kommentere hårfrisyrer eller klær eller noe heller da. Man skal slutte å gi komplimenter som kan vises tilbake til kropp og utseende. Altså som i alt ingen legger merke til om du farger håret, får ny sveis, har på en ny kjole osv. Fordi noen synes det er ubehagelig med de komplimentene.

Anonymkode: 36e73...668

Hårfrisyrer og klær endrer man etter eget valg.

Du ville vel ikke sagt: jøss, nå har du fått mye tynnere hår enn før, hva er hemmeligheten?

Anonymkode: 890e7...502

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Komplimenter ja. Kommentarer som er upassende , nei. Og det er ikke nødvendigvis et kompliment å si til noen at de er mindre feite enn de pleier å være. Men man kan si «så flott du er i dag, jeg liker frisyren din». Men ikke legg til «mye bedre enn sånn du hadde håret før». Jeg tror du trenger å øve deg. 

Anonymkode: 718dd...c37

Hvis man da sier man liker frisyren i dag og personen tar det i verste mening, så kan personen tolke det som at frisyren er stygg ellers. Man trenger da heller ikke si «så mindre feit du er». Det er det da ingen som sier man skal gjøre? Når er det upassende å gi kompliment for vektnedgang da? Og når er det passende? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hårfrisyrer og klær endrer man etter eget valg.

Du ville vel ikke sagt: jøss, nå har du fått mye tynnere hår enn før, hva er hemmeligheten?

Nei. Og hvis man sier at frisyren eller klærne en dag er fine, betyr det at de var stygge før da? Tenk om de tolker det sånn. Derfor kan man ikke gi komplimenter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man da sier man liker frisyren i dag og personen tar det i verste mening, så kan personen tolke det som at frisyren er stygg ellers. Man trenger da heller ikke si «så mindre feit du er». Det er det da ingen som sier man skal gjøre? Når er det upassende å gi kompliment for vektnedgang da? Og når er det passende? 

Det er stort sett alltid upassende å gi kommentarer om vekt, enten det er opp eller ned. Det fins ett unntak, og det er når en person selv har fortalt at hun/han jobber hardt for å gå ned i vekt og selv ønsker det. Da kan man en sjelden gang si at man ser det, for å heie dem fram. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Og hvis man sier at frisyren eller klærne en dag er fine, betyr det at de var stygge før da? Tenk om de tolker det sånn. Derfor kan man ikke gi komplimenter. 

Eh. Du greier liksom ikke glidende overganger, du? Det MÅ være enten ja eller nei, og deretter skal du overføre samme regelsett på ting som ikke er relatert eller ligner i det hele tatt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er stort sett alltid upassende å gi kommentarer om vekt, enten det er opp eller ned. Det fins ett unntak, og det er når en person selv har fortalt at hun/han jobber hardt for å gå ned i vekt og selv ønsker det. Da kan man en sjelden gang si at man ser det, for å heie dem fram. 

Og de som ikle sier noe, men likevel ønsker komplimenter da? Skal man overse dem?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Eh. Du greier liksom ikke glidende overganger, du? Det MÅ være enten ja eller nei, og deretter skal du overføre samme regelsett på ting som ikke er relatert eller ligner i det hele tatt? 

Det er jo enten ja eller nei med vekt. For noen kan ta det i verste mening. Og da blir det nei da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Og de som ikle sier noe, men likevel ønsker komplimenter da? Skal man overse dem?

Det er jo enten ja eller nei med vekt. For noen kan ta det i verste mening. Og da blir det nei da. 

Med VEKT blir det nei. Alltid nei. Det stemmer. Med unntak av det jeg beskrev over -  den som har offentliggjort at hun/han veldig gjerne vil ned (eller opp, for den del) og strever med det. 
Og ikke bare VEKT, men KROPP. Som jo også HI sier i starten. KROPP er ikke KLESPLAGG. En KROPP er du stuck med, og den kan streike, bli syk, den er ikke selvvalgt, den kan ha mange særegenheter med seg som man ikke gjerne underholder med under lunsjen. Et KLESPLAGG er noe man selv velger å kjøpe, deretter velger man å ha det på seg i offentlighet. 

Sånn, ble det lettere nå?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja, dersom de ikke sier noe skal man selv også unngå å si noe. 

For man er ikke synsk, og kan følgelig ikke gjette seg fram til at de egentlig ønsker at det blir kommentert. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Med VEKT blir det nei. Alltid nei. Det stemmer. Med unntak av det jeg beskrev over -  den som har offentliggjort at hun/han veldig gjerne vil ned (eller opp, for den del) og strever med det. 
Og ikke bare VEKT, men KROPP. Som jo også HI sier i starten. KROPP er ikke KLESPLAGG. En KROPP er du stuck med, og den kan streike, bli syk, den er ikke selvvalgt, den kan ha mange særegenheter med seg som man ikke gjerne underholder med under lunsjen. Et KLESPLAGG er noe man selv velger å kjøpe, deretter velger man å ha det på seg i offentlighet. 

Sånn, ble det lettere nå?

Jeg begynner å tro at hun troller, for det er ganske vanskelig å godta at noen ikke forstår forskjellen på å kommentere kroppen til andre og det å gi komplimenter generelt. Jeg synes det er veldig kjekt å få komplimenter rundt klær, frisyre, innsats, humør og generelt sett ting jeg selv har lagt en eller annen form for innsats eller valg i, og det vil jeg tro de fleste gjør. 

HI

Anonymkode: 014de...3a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg begynner å tro at hun troller, for det er ganske vanskelig å godta at noen ikke forstår forskjellen på å kommentere kroppen til andre og det å gi komplimenter generelt. Jeg synes det er veldig kjekt å få komplimenter rundt klær, frisyre, innsats, humør og generelt sett ting jeg selv har lagt en eller annen form for innsats eller valg i, og det vil jeg tro de fleste gjør. 

HI

Hun troller ikke. 
Hun hadde en egen, milelang tråd i fjor om akkurat det samme, der poenget (mangelen på poeng) var at voksne folk måtte skjønne forskjellen på om man snakket generelt om fedme og hvor fælt og usunt det var, selv om det sitter en overvektig person ved samme bordet. For vedkommende måtte jo lære seg å ikke ta det personlig!

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hun troller ikke. 
Hun hadde en egen, milelang tråd i fjor om akkurat det samme, der poenget (mangelen på poeng) var at voksne folk måtte skjønne forskjellen på om man snakket generelt om fedme og hvor fælt og usunt det var, selv om det sitter en overvektig person ved samme bordet. For vedkommende måtte jo lære seg å ikke ta det personlig!

Å, du milde ... 😅

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, tanta mi var feit. Så fikk hun kreft og ble tynn, det må jo være bra? Vektnedgang er alltid bra på overvektige folk?

Hun døde, da. Så nå veier hun mindre enn noensinne. Applaus til henne!

Så leit med tanta di, men det var vel ikke vektreduksjonen som var problemet? Og ja vektreduksjon er bra når man er overvektig. Kreft derimot suger. 

Skrevet
Lektor Doppler med tillegg skrev (7 timer siden):

Så leit med tanta di, men det var vel ikke vektreduksjonen som var problemet? Og ja vektreduksjon er bra når man er overvektig. Kreft derimot suger. 

Vektreduksjonen og kreften var ett og samme, ettersom kreft i magesekken hindrer kroppen i å ta opp næring. Så nei, da er ikke vektreduksjon bra. Kropper trenger næring. Faktisk også de overvektige kroppene. 

Dette var ellers bare tenkt som et eksempel på at det nettopp IKKE er sånn at all vektnedgang er bra bare personen er overvektig fra før. Nei, det er ikke bra å være syk. HI har ikke sagt hva hun feiler, det er sikkert ikke kreft, men hun tar medisiner. At hun hadde noen kilo å bli av med fra før var jo flaks, men sykdom  er likevel ikke noe å gratulere med. Heller ikke når den leder til et tiltrengt vekttap. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...