Gå til innhold

Strømbrudd og oppvarming uten peis????

Anbefalte innlegg

Hva er det beste (helst enkleste!) alternativet til oppvarming av bolig ved strømbrudd. 

Blir fort kaldt om vinteren, og vi greier å kle på oss. Men når det blir fare for at vannet fryser, hva er beste løsning? 

Holder det med en varmekilde på kjøkkenet og på badet? Mtp vann/rør. 

Anonymkode: f0662...bf4

Fortsetter under...

Når strømmen har vært borte så lenge at det begynner å bli kaldt har jeg satt middagstallerkener fulle av telys rundt på kjøkkenbenk, bord, og diverse steder rundt i huset. 50 telys varmer mer enn man skulle tro. 

Da strømmen var borte i over et døgn dro vi på hytta, der vi hadde strøm OG vedfyring, og ble der til strømmen var tilbake.

Anonymkode: 083b4...cd4

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan fungerer gass? Jeg kjøper en gassovn går jeg ut ifra, men er disse slik at man kobler på en gassbeholder slik man gjør med en gassgrill? Må dessverre ha dette med teskje 😐

Anonymkode: f0662...bf4

Ja, du kobler de til gass og tenner dem

Vanlig å ha på hytta o.l., det finnes små utgaver som du kan ha på campingtur, i telt og sånn, og større utgaver som du kan ha inne

Bare google gassovn, står gjerne en del på nettsiden til butikkene

De selges overalt, Jernia, Jula, Power, Biltema osv 

Anonymkode: fc983...f1e

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når strømmen har vært borte så lenge at det begynner å bli kaldt har jeg satt middagstallerkener fulle av telys rundt på kjøkkenbenk, bord, og diverse steder rundt i huset. 50 telys varmer mer enn man skulle tro. 

Da strømmen var borte i over et døgn dro vi på hytta, der vi hadde strøm OG vedfyring, og ble der til strømmen var tilbake.

Anonymkode: 083b4...cd4

Om du setter sånne keramikkpotter med hull i bunnen på hodet over et telys blir hele potta varm, liten ovn 🙂

https://www.plantasjen.no/potte-leire-o11-cm-terrakotta-513630.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiApOyqBhDlARIsAGfnyMpyCl_dm9AHBCdmMPIbusp9y8ZI9zMYQ-kX8kwBeIZZKnmSNh0u3OUaAkmSEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da jeg bodde på hybel og kom tilbake dit etter noen uker borte på vinteren, satte jeg på stekeovnen på 250 kr og hadde døra åpen. Funka godt som nødløsning.

Anonymkode: 50727...db1

Ved strømbrudd?😅

Anonymkode: 497f4...265

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da jeg bodde på hybel og kom tilbake dit etter noen uker borte på vinteren, satte jeg på stekeovnen på 250 kr og hadde døra åpen. Funka godt som nødløsning.

Litt vanskelig hvis det er strømbrudd... Som var det HI lurte på...

Anonymkode: 36ea0...f7b

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nyere ovner med elektrisk panel over skal du ikke gjøre det med, du kan ødelegge elektronikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...