Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg ikke klarer å puste skikkelig.Synes det er vanskelig å trekke pusten helt inn og ut.Nesten som man er andpusten.

Jeg tenker stress/muskler/mangel på vitaminer🤷🏼‍♀️Men selvsagt redd det er noe annet. Noen som har hatt det slik før?Hva gjorde dere med det?

Anonymkode: 30129...23c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja er stress her. Prøver å ha fokus på å slappe av og senke kravene. Men kjenner skuldrene trekker seg opp og bli kort pust.

Anonymkode: 53a14...fec

Føler du det slik hele dagen?Jeg føler det er slik hele tiden nå😬Føler ikke jeg puster med magen..

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Høres ut som stress. Mange blir hjulpet av hard trening.  Det går jo an å forsøke.

Anonymkode: a09bb...8b2

Hard fysisk trening?Godt mulig det må prøves, selv om det er slit bare det å gå opp og ned trappene….

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Føler du det slik hele dagen?Jeg føler det er slik hele tiden nå😬Føler ikke jeg puster med magen..

Dessverre så er det storsett igjennom hele dagen. Jeg er ikke i noe tilstand for å trene hardt. Prøver å ta pauser og fokusere på pusten . Ta noen ordentlig magadrag. Men er ubehagelig og slitsomt ja. 

Annonse

Dessverre så er det storsett igjennom hele dagen. Jeg er ikke i noe tilstand for å trene hardt. Prøver å ta pauser og fokusere på pusten . Ta noen ordentlig magadrag. Men er ubehagelig og slitsomt ja. 

Har du vært til legen med dette?

Først må du ta en legesjekk, så du utelukker at det er noe som må behandles. Jeg anbefaler restoritativ yoga, yin eller liknende. Det er veldig forløsende, og ikke hardt. Har du et yogastudio der du bor? 

Anonymkode: bf5ce...831

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Først må du ta en legesjekk, så du utelukker at det er noe som må behandles. Jeg anbefaler restoritativ yoga, yin eller liknende. Det er veldig forløsende, og ikke hardt. Har du et yogastudio der du bor? 

Okei, har ikke noe yogastudio her.Mulig youtube kan være til hjelp?Eller?

Okei, har ikke noe yogastudio her.Mulig youtube kan være til hjelp?Eller?

Du kan jo prøve? Nå forutsetter jeg at det er stress, altså, og at andre ting er utelukket. God bedring! 

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg føler jeg ikke klarer å puste skikkelig.Synes det er vanskelig å trekke pusten helt inn og ut.Nesten som man er andpusten.

Jeg tenker stress/muskler/mangel på vitaminer🤷🏼‍♀️Men selvsagt redd det er noe annet. Noen som har hatt det slik før?Hva gjorde dere med det?

Det er en form for hyperventilering. Når jeg hadde det slik fikk jeg beskjed av lege om at jeg egentlig ikke hadde behov for så mye luft som jeg følte at jeg trengte. 

Da sjekket de oksygenmetningen min og den var helt fin. Det var en trygghet når det skjedde igjen. Kunne jo kanskje tatt en prat med legen? 

Anonymkode: 88685...75c

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er en form for hyperventilering. Når jeg hadde det slik fikk jeg beskjed av lege om at jeg egentlig ikke hadde behov for så mye luft som jeg følte at jeg trengte. 

Da sjekket de oksygenmetningen min og den var helt fin. Det var en trygghet når det skjedde igjen. Kunne jo kanskje tatt en prat med legen? 

Understreker at det var hyperventilering hos meg.

Enig med andre her at du må snakke med lege for å utelukke andre årsaker - og det kan som sagt hjelpe deg å ha det avklart fordi det å bli bekymret kan øke følelsen av å ikke få pustet skikkelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...