Gå til innhold

Er det veldig mye mer jobb med hund i forhold til katt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Flere timer?? Nå spøker du veldig her. 
De aller færreste hunder trenger flere timer med tur hver dag. Ei heller hver dag. Legger man opp det løpet når man kjøper hunden eller kjøper feks en border collie må man kanskje gjøre litt mer men da kan man takke seg selv. 

Anonymkode: 81c59...a1d

Flere timer var kanskje en overdrivelse, men med lek og tur x 3 blir det lett timer av det. Hunden vår er alene i 6-7 t hver dag, så da trenger den både å få beveget kroppen og utfordret hjernen når vi kommer hjem. I tillegg bæsjer den ikke hjemme, så han er nødt til å få seg flere turer pr dag. 

Anonymkode: 04c03...b60

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Flere timer?? Nå spøker du veldig her. 
De aller færreste hunder trenger flere timer med tur hver dag. Ei heller hver dag. Legger man opp det løpet når man kjøper hunden eller kjøper feks en border collie må man kanskje gjøre litt mer men da kan man takke seg selv. 

Hvis du ikke lufter hunden din hver da burde du virkelig skaffe deg en katt istedenfor! 

Har to hunder og såklart er det mer jobb enn katt, men det er fordi jeg selv ville det. Jeg ville komme meg ut på 3x tur daglig, litt kjipt når det regner sidelengst, men det er ett aktivt valg jeg tok og vi tar ikke de lengste turene da. Men det går fort 2-3 timer på tur om dagen. 15-20 min om morran, 15-20 min når jeg kommer hjem fra jobb, en litt lengre tur på kvelden, og så 15-20 min rett før leggetid. 

Anonymkode: 000b2...f11

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvis du ikke lufter hunden din hver da burde du virkelig skaffe deg en katt istedenfor! 

Har to hunder og såklart er det mer jobb enn katt, men det er fordi jeg selv ville det. Jeg ville komme meg ut på 3x tur daglig, litt kjipt når det regner sidelengst, men det er ett aktivt valg jeg tok og vi tar ikke de lengste turene da. Men det går fort 2-3 timer på tur om dagen. 15-20 min om morran, 15-20 min når jeg kommer hjem fra jobb, en litt lengre tur på kvelden, og så 15-20 min rett før leggetid. 

Anonymkode: 000b2...f11

Må du roe deg kraftig ned. Det er forskjell på å kutte seg i fingeren og skjære av seg hele armen. Min kommentar var til den som skrev at hund krever tur flere timer hver dag noe de aller færreste hunder gjør. Altså FLERE TIMER hver dag. 

Anonym bruker skrev (På 21.11.2023 den 9.52):

Har hatt begge deler. 
Uten tvil enklere med katt! 

Hunden krever sosial omgang og trening hver eneste dag, flere ganger om dagen. De fotfølger deg og er som et ekstra familiemedlem. Valpetiden er ekstremt krevende for å lage en trygg og god base, i tillegg kommer puberteten som et smell. Hunden jeg hadde var røytefri (men krever klipp og vask). Mye skitt kom inn dørene her med hunden. Hadde en perfekt hund etter 2 år, men måtte gi den fra meg grunnet skilsmisse og mindre tid til å holde hunden fornøyd. Trist, men lettet. Hunden krever for mye tid og stimulering, og trives ikke med at den er hjemme aleine i 8 timer hver dag. I tillegg må en ha hjelp til hundepass ved feks ferier, reiser til andre personer som ikke ønsker hund på besøk. Hunden ble et ekstra stresselement for meg, da det og var min ex som ville ha hunden i utgangspunktet men han ville ikke ha den med seg når han flyttet. Det var jeg som var på kurs og trente han opp, og hunden fulgte meg i alt. Savner hunden litt, men ikke alt rundt den.

Har en 4 år gammel korthåret katt nå, enkelt og veldig fint. Han har luke som åpnes med chippen i nakken og går ut og inn som han vil. Holder mus og rotter borte fra huset og er for det meste en fin fyr. Lite tull fra han var kattunge. Kastrert og glad i kos uten å mase.  Tålmodig med ungene, og tåler håndtering veldig fint. Røyter lite grunnet kort pels, steller seg selv. Han holder huset hjemme aleine i opptil 3 uker (Selvsagt med tilsyn og sjekk av matskål/vann hver 3dje dag, og naboer vet han er aleine så de koser litt med han når de møter på han ute) Er merket med halsbånd og telefonnummer til oss. Mindre utgifter med han her er det og.

Jeg velger glatt katt igjen!

Anonymkode: 51810...c29

Du kan ikke la en katt være alene i 3 uker. Selv om den har mat, tak over hodet og noen ser til den innimellom må den jo også ha selskap. Herregud. 

Anonymkode: d9152...532

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Han har naboer som hilser og koser med han når han er ute og rusler nesten hver eneste dag. Vi har folk som passer på med mat/drikke innendørs (han har foringstasjon) og vi har online kamera som gir melding til oss når han kommer og går og vi ser han oppfører seg helt likt som alltid. Er det noe som ikke stemmer helt, så sender vi melding til nabo/familie/matansvarlig om å ta en tur til huset. Så det er absolutt ikke ulovlig og dårlig dyrevelferd med denne katten. Det er enda verre for en katt å bli flyttet til et annet hjem og låst inne for kattepass eller satt på pensjonat med masse stressede katter. Det er min mening.  

Anonymkode: 51810...c29

Din mening har lite å si da du tudeligbkd ikke har snøring. De låses ikke på pensjonat, de har store bur, leker og koser med andre katter, om de vil, og går fritt i store rom eller innburet uteområde. Da tas de vare på, og har det fint. 

Anonymkode: d9152...532

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...