Gå til innhold

Raymond Johansen i harnisk over å fått spørsmål om etterlønnen han får.

Anbefalte innlegg

NRK melder mandag at nylig avgått byrådsleder i Oslo, Raymond Johansen (Ap), får innvilget full etterlønn på tre måneder.

Det betyr 395.000 kroner over tre måneder for Johansen.

https://www.nettavisen.no/okonomi/raymond-johansen-i-harnisk-fy-faen-fy-faen/s/5-95-1465746

Han har fått ny jobb i Norsk Folkehjelp, men velger å ta 3 måneders pause før han begynner der, for han mener at det er naturlig at han trenger noe tid mellom oppdragene., med andre ord 3 måneders betalt ferie, med et snitt på over 130 000 i måneden. Politikere er så ute av takt med vanlige folk at det er helt utrolig, de er rause med sine egne. Og dette mens mange av kommunens innbyggere må stå i matkø for å kunne sette mat på bordet.

Anonymkode: 20339...e3d

Fortsetter under...

Det er en fæl holdning han viser der, det må jeg si. Han har jobb å gå til, men han må ha en pause etter å ha ledet Oslo i 8 år. Jeg blir litt sånn.... hæ? Han kunne fint avslått pengene. Men, mye vil ha mer. Mister respekten for folk med en slik holdning.  

Anonymkode: ffd64...fd0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er en fæl holdning han viser der, det må jeg si. Han har jobb å gå til, men han må ha en pause etter å ha ledet Oslo i 8 år. Jeg blir litt sånn.... hæ? Han kunne fint avslått pengene. Men, mye vil ha mer. Mister respekten for folk med en slik holdning.  

Anonymkode: ffd64...fd0

Avslått pengene?

Kjenner du seriøst mennesker som ville gjort det? Jeg ville ikke gjort det ihvertfall 🙈

Man kan diskutere om etterlønnsordning til politikere burde fjernes, hvorfor i alle dager skal de ha det? Men når den først finnes så skjønner jeg at de tar den imot, de er da bare mennesker de også.

Anonymkode: 912c9...776

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Avslått pengene?

Kjenner du seriøst mennesker som ville gjort det? Jeg ville ikke gjort det ihvertfall 🙈

Man kan diskutere om etterlønnsordning til politikere burde fjernes, hvorfor i alle dager skal de ha det? Men når den først finnes så skjønner jeg at de tar den imot, de er da bare mennesker de også.

Anonymkode: 912c9...776

Han har søkt om å få pengene. Den etterlønnsordningen er hvis de ikke får ny jobb med en gang, ikke for at folk skal ha gratis ferie. Det er ren utnyttelse det han driver med.

Anonymkode: 20339...e3d

Tja….. 

vanlige folk har en oppsigelsestid på tre måneder når de må gå fra en jobb. Du hsr krav på lønn i oppsigelsestiden selv om du ikke har arbeidsplikt og selv om du får en ny jobb som du i praksis kan starte opp i umiddelbart.

Politikere har tilsvarende tre mnd etterlønn. Hva er forskjellen egentlig?

Anonymkode: e5c28...97a

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Tja….. 

vanlige folk har en oppsigelsestid på tre måneder når de må gå fra en jobb. Du hsr krav på lønn i oppsigelsestiden selv om du ikke har arbeidsplikt og selv om du får en ny jobb som du i praksis kan starte opp i umiddelbart.

Politikere har tilsvarende tre mnd etterlønn. Hva er forskjellen egentlig?

Anonymkode: e5c28...97a

Dette skulle jeg også nevne. Politikere sitter i en usikker posisjon, og vet ikke hvor lenge de har sin nåværende stilling. Det er helt ok at de har lønn i «oppsigelsestid» på lik linje med andre arbeidstakere. 
Han tjener nøyaktig det samme som mannen min. Jeg vet at vi ikke hadde takket nei til tre av hans månedslønner om han skulle gå over i en ny stilling. Det tror jeg ikke mange andre heller hadde valgt å avstå fra. 

Anonymkode: 49bc7...ba6

Annonse

Sikker på at han har nok ekstratimer fra de årene han har stått i jobben som Byrådsleder til å kunne forsvare en lengre pause.

Uansett.. han har handlet i tråd med regelverket. Da får de heller endre det til neste som går av

Anonymkode: 68b41...fd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...