Gå til innhold

Mange snakker om dagens ungdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange sier at dagens ungdom ikke er bra. Jeg må si meg uenig. Jeg var på julebord med jobben i går. Vi er mest godt voksne folk som jobber der, men har 3 gutter på 22-24 år som begynte å jobbe i år. På julebordet ble mange veldig fulle. Med de unge drakk lite. Jeg spurte hvorfor. De sa at de vil ikke bli full og kanskje gjøre noe dumt og så må de se sine kollegaer etterpå på jobb. Det er en fin tankegang 

Anonymkode: ffcb9...550

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Mange sier at dagens ungdom ikke er bra. Jeg må si meg uenig. Jeg var på julebord med jobben i går. Vi er mest godt voksne folk som jobber der, men har 3 gutter på 22-24 år som begynte å jobbe i år. På julebordet ble mange veldig fulle. Med de unge drakk lite. Jeg spurte hvorfor. De sa at de vil ikke bli full og kanskje gjøre noe dumt og så må de se sine kollegaer etterpå på jobb. Det er en fin tankegang 

Hvorfor spør du hvorfor folk drikker lite? Må de forklare det til andre? 

Skrevet

De fleste ungdom er fine folk. 

(Jeg forslår å ignorere tåpelige kommentarer som kun har som formål å skape uro i tråden som #2)

Anonymkode: 05c8d...1ce

Skrevet
ReneRene skrev (12 minutter siden):

Hvorfor spør du hvorfor folk drikker lite? Må de forklare det til andre? 

Spurte ikke sånn direkte. Jeg spurte om jeg skulle ta med noe fra baren og da sa de at de ikke skal drikke mer 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Spurte ikke sånn direkte. Jeg spurte om jeg skulle ta med noe fra baren og da sa de at de ikke skal drikke mer 

Okay, da så. Jeg tenkte bare at flere unge drikker jo mindre nå, og de vil gjerne slippe å måtte unnskylde og forklare. Jeg er forøvrig enig med deg i at unge oppfører seg mye bedre enn mange godt voksne. 

Skrevet

Jeg syns både unge og voksne stort sett oppfører seg bra jeg. Med enkelte uttak - i begge leire. På hvilke arbeidsplasser er det folk blir så snydens? Har vært på mange julebord i mitt liv, og kun en gang har jeg opplevd en som ble veldig full.

Anonymkode: 52972...909

Skrevet

22-24 er jo ikke ungdom

Anonymkode: 88ce1...4d3

Skrevet

Du snakker jo om voksne folk ..

Anonymkode: e36fb...d89

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.11.2023 den 19.24):

22-24 er jo ikke ungdom

Det syns de sikkert ikke selv, da. Men de ER ungdom. 

Anonymkode: 984c7...c8b

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det syns de sikkert ikke selv, da. Men de ER ungdom. 

Hvis man selv er eldre, ja. Men sett fra målgruppa til dette forumet sitt ståsted, så er de vel heller jevnaldrende?

Anonymkode: fd6f2...b9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.11.2023 den 17.46):

(Jeg forslår å ignorere tåpelige kommentarer som kun har som formål å skape uro i tråden som #2)

Kutt ut!

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kutt ut!

?

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.11.2023 den 1.19):

Hvis man selv er eldre, ja. Men sett fra målgruppa til dette forumet sitt ståsted, så er de vel heller jevnaldrende?

Øhh... mammaer på 22? Skulle ikke håpe det!

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Øhh... mammaer på 22? Skulle ikke håpe det!

Fordi?

Skrevet

Fødsler blant kvinner under 25 har blitt en sjeldenhet, i følge denne artikkelen https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/15aWkQ/hindrer-vi-foedsler-i-norge

(Tror det er betalingsmur, så her er en kort oppsummering: Grunnen til at fødselstallene, særlig blant de yngste, går ned, er at vi har fått sikrere prevensjonsmidler så færre blir uplanlagt gravide.)

Anonymkode: 78672...803

Skrevet

22-24 er unge voksne, men man kan bruke begrepet ungdom for å forklare et poeng. Om man ikke skjønner såpass bør man i det minste ha vett til å være stille. 

Intelligensnivået på forumet har rast nedover den siste tiden. Hva kan det komme av? Her skal det krangles og gnåles på hver minste ting. Man blir jo lei, man blir jo det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Intelligensnivået på forumet har rast nedover den siste tiden. Hva kan det komme av? Her skal det krangles og gnåles på hver minste ting. Man blir jo lei, man blir jo det. 

Sikkert fordi der er for mange unge som har meldt seg inn. 
Nei uff, sa jeg det høyt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...