Gå til innhold

Katt på 7 måneder som klorer meg når jeg sover

Anbefalte innlegg

Ja, noen vil nok reagere på at jeg har katten i sengen, men den ødelegger helt nye gardiner og eneste måten å gi den nærhet på er å ha den på soverommet med lukket dør om natta. Tiden utenom dette, må den være på badet. Den skal kastreres mandag (hannkatt), men jeg lurer nå på om vi skal avlive den istedenfor. 

Noen som vet hvorfor katter driver og klorer på mennesker som sover? Synes den er helt ufordragelig og den vil så gjerne være med meg. Det er ikke gjensidig lengre, for å si det slik 😌

Anonymkode: 50c2a...406

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, noen vil nok reagere på at jeg har katten i sengen, men den ødelegger helt nye gardiner og eneste måten å gi den nærhet på er å ha den på soverommet med lukket dør om natta. Tiden utenom dette, må den være på badet. Den skal kastreres mandag (hannkatt), men jeg lurer nå på om vi skal avlive den istedenfor. 

Noen som vet hvorfor katter driver og klorer på mennesker som sover? Synes den er helt ufordragelig og den vil så gjerne være med meg. Det er ikke gjensidig lengre, for å si det slik 😌

Herregud, du tenker på å avlive en kattunge fordi den oppfører seg som en kattunge. Enkelte skulle aldri hatt dyr.

Anonymkode: 9f587...66c

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Herregud, du tenker på å avlive en kattunge fordi den oppfører seg som en kattunge. Enkelte skulle aldri hatt dyr.

Enig, man kan lure på hva enkelte tenker med. 

Katten klorer deg ikke, HI, den liker å ligge inntil deg og i søvne krøller og strekker den labbene. Katten koser seg, rett og slett. 

Anonymkode: 1be93...f85

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kan nesten garantere deg det er jaktinstinktet i kattungen din som har våknet. Kastrer den og du vil merke bedring ganske raskt. I verste fall får du jeine (ikke voldelig, bare siden alt her inne må presiseres) den ned av sengen et par ganger så den forstår den ikke får lov. 

Anonymkode: 2cc2f...ecb

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Katten klorer deg ikke, HI, den liker å ligge inntil deg og i søvne krøller og strekker den labbene. Katten koser seg, rett og slett. 

Den klorer meg, ingen tvil om det. Den biter også. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt finnes det katter som klorer mennesker som sover? Unnskyld at jeg flirer, men noen katter jakter tær, selv om du later til å tro noe annet. Uansett hvor søt en katt er på dagtid når du har på sokker, om nettene er sånne katter onde demoniske skapninger. Finnes ikke søtt!

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt finnes det katter som klorer mennesker som sover? Unnskyld at jeg flirer, men noen katter jakter tær, selv om du later til å tro noe annet. Uansett hvor søt en katt er på dagtid når du har på sokker, om nettene er sånne katter onde demoniske skapninger. Finnes ikke søtt!

Jeg flirer jeg også, for denne katten er jo demon på dagtid men den er det jo på nettene også. Til og med barna som var veldig begeistret har begynt å si at vi ikke kan ha den om den holder på som den gjør. 

Han er stengt på et soverom om natten og på er bad om dagen?

Han er jo skikkelig understimulert og har masse energi, jaktinstinkt, hormoner, lekelyst osv osv og må få utløp et sted....

En kattunge er ganske vilter og leken altså, og må få herje litt. Lek med den, la den jakte på fjær og dusker, la den klatre og klore på klorestativ. Frem til han er kastrert og gammel nok til å løpe ute må dere investere litt tid i han. Katter kan være ganske slitsomme første leveår...

Anonymkode: e77ba...a0e

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg flirer jeg også, for denne katten er jo demon på dagtid men den er det jo på nettene også. Til og med barna som var veldig begeistret har begynt å si at vi ikke kan ha den om den holder på som den gjør. 

Usj, det er faktisk uholdbart. Om den har vært holdt inne hele livet og ikke fått brukt jaktinstinktet, og/eller ikke er kastrert (noe den ikke er), hadde jeg gitt den sjansen til og kastreres, samt runde året før jeg tok en avgjørelse. Noen trenger litt tid før alle kattungenykkene forsvinner. Om den derimot fortsetter hadde jeg nok vurdert avlivning av den selv. Det er ikke en trivelig katt å ha i hus. Ikke enkelt å omplassere en firbeint demon heller. Vi har en demon som lever på nåde selv. Den får slike nattenykk i perioder, 4 år gammel. I tillegg er den fæl til å gå fra "alt er kos i armkroken" til fullt angrep med biting og kloring på dagtid. Hver gang jeg begynner å true med sprøyta gir den seg for ei stund så klarer ikke helt få gjennomført. Aldri opplevd maken til bipolar adferd hos en katt.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Takk for svar her, vi kommer nok til å avlive den mandag/. Synd for katten men katter har egentlig ikke noe i den norske faunaen å gjøre/. Ei heller i vår seng/.

Du må jo være et troll.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du er for dum til å ha dyr. Gi den til noen som vet hvordan det er å ha dyr. 

Anonymkode: 682e5...c0f

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Kattungen er et barn. Du har ikke barn du da? Katten må fores, gis trygghet, ta vare på dens sikkerhet, oppdras og tas godt vare på. Det er litt ekstra jobb med kattunger. Les deg opp på det. 

Jeg håper virkelig at dette er trolling, men hvis ikke:

Katten din er understimulert, og trenger å aktiviseres. Er gardinene et problem, så ta dem bort. Det er et levende vesen, og et nattdyr. Voksne katter sover kanskje i senga om natta, men bare noen timer, en kattunge er i jaktmodus på det tidspunktet. Katten kan heller ikke være stengt inne på et bad hele dagen, den trenger å sosialiseres og aktiviseres. Du bør gi den bort til noen andre, og aldri skaffe deg andre dyr en f.eks. fisker.

Anonymkode: 2eeab...aee

Når den er inne må den være på badet. Den er ellers ute. Har også mulighet til å komme inn gjennom katteluke men pga oppførselen til katten, er den inne på badet. Eneste den vil er å klore på helt nye gardiner når den kommer inn i stua, så derfor tar vi og lukker den inne, enten på badet, på kjøkkenet der maten er, eller der kattetoalettet står (på badet). Katter skal egentlig ikke være ute før de er et år men denne er mye ute. Bare tull at den er understimulert. Jeg reagerer på at den plutselig klorer oss, også mens den ligger og får kos og maler. Helt uberegnelig katt. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Når den er inne må den være på badet. Den er ellers ute. Har også mulighet til å komme inn gjennom katteluke men pga oppførselen til katten, er den inne på badet. Eneste den vil er å klore på helt nye gardiner når den kommer inn i stua, så derfor tar vi og lukker den inne, enten på badet, på kjøkkenet der maten er, eller der kattetoalettet står (på badet). Katter skal egentlig ikke være ute før de er et år men denne er mye ute. Bare tull at den er understimulert. Jeg reagerer på at den plutselig klorer oss, også mens den ligger og får kos og maler. Helt uberegnelig katt. 

Du sender ut en kattunge? Som ikke er kastrert engang? Det er synd at det finnes så mange idioter der ute som anskaffer seg dyr. Ta bort de forbanna gardinene da!

Anonymkode: 818c0...f7e

Jeg er redd at det faktisk er til det beste for den stakkars lille pusen å få slippe å bo sammen med noen så inkompetente og slemme folk som deg, hi. Hva trodde du egentlig at du tok på deg da du skaffet deg katt? 

Anonymkode: 0df11...636

Du må omplassere han!

Katter er ofte uberegnelige, det er jo det som gjør de morsomme...

Det er slett ikke alle som passer til å ha katt, ihvertfall ikke en med mye og uberegnelig personlighet. Du er tydeligvis en av dem...

Anonymkode: e77ba...a0e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Omplasser den da, du avliver den jo ikke bare for at den ikke passer inn i fantasien din. Omplasser den og skaff deg aldri dyr igjen.

Det er en kattunge… når han er kastrert vil han roe seg… Ha døra oppe så han får rast fra seg på natta. Vår angrep bein/tær , klorte osv på samme alder. Nå er han en rolig kar og raser fra seg ute. 

Må regne med litt klor. 

Anonymkode: 78a0d...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...