Gå til innhold

Du som skriver som anonym her inne, blir du presset av andre brukere/nickbrukere til å skrive som anonym?

Du som skriver som anonym her inne, blir du presset av andre brukere/nickbrukere til å skrive som anonym?  

23 stemmer

1. 1. Blir du presset av andre brukere til å skrive som anonym her inne?

• Ja, jeg blir presset til det
      2
    • Nei, jeg skriver som anonym av egen fri vilje
      21

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Det er nok noen som er mye mer drevne på når de bruker Nick og ikke, som bla hun som skrev at hun alltid skrev under anonym når hun ville uttrykke mer negativ respons til andre. De gjør nok dette mer på autopilot enn fks meg som er vant til å bruke Nick. Jeg har hele tiden ville stå for det jeg skriver på godt og vondt, og syntes også at det var enklest. 

Nå har jeg blitt bedre på å huske å bruke anonym, men det skjer fremdeles glipper. Jeg håper du kan være litt tolerant og tenke at alle ikke kommer inn i dette like fort og at feil skjer. 

Jeg skulle gjerne fortsette å skrive under Nick jeg, men det blir umulig når tråd etter tråd blir ødelagt, og også at det går ut over trådstartere. Ha litt tålmodighet med at folk må komme inn i rutinene dere som har vært her lenge og blitt vant til det, gjør litt feil nå og da før det går mer av seg selv. 

Ærlig talt, nå må du pokker meg gi deg. Å huke av for anonym burde være den minst vanskelige ting å holde seg til. Det er ikke lov å skrive med anonym og nick I samme tråd.  

Anonymkode: f6981...f22

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ærlig talt, nå må du pokker meg gi deg. Å huke av for anonym burde være den minst vanskelige ting å holde seg til. Det er ikke lov å skrive med anonym og nick I samme tråd.  

Ja, som sagt, for de som er vant til det. Vi er nok vanedyr ser du, så når vi skal endre på ting så kan det ta litt tid, og også at det skjer glipper. Du burde jo vite at noe du er godt vant til, ikke blir en vane over natten når du endrer på den 🙂 men som sagt, det går bedre og bedre, og jeg har husket å skrive oftest  som anonym en god stund. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (59 minutter siden):

Det er nok noen som er mye mer drevne på når de bruker Nick og ikke, som bla hun som skrev at hun alltid skrev under anonym når hun ville uttrykke mer negativ respons til andre. De gjør nok dette mer på autopilot enn fks meg som er vant til å bruke Nick. Jeg har hele tiden ville stå for det jeg skriver på godt og vondt, og syntes også at det var enklest. 

Nå har jeg blitt bedre på å huske å bruke anonym, men det skjer fremdeles glipper. Jeg håper du kan være litt tolerant og tenke at alle ikke kommer inn i dette like fort og at feil skjer. 

Jeg skulle gjerne fortsette å skrive under Nick jeg, men det blir umulig når tråd etter tråd blir ødelagt, og også at det går ut over trådstartere. Ha litt tålmodighet med at folk må komme inn i rutinene dere som har vært her lenge og blitt vant til det, gjør litt feil nå og da før det går mer av seg selv. 

Nåja… det var da ikke i går du begynte å svitsje mellom anonym og brukernavn…

Det viktigste er uansett at når det glipper så bør man mene det samme med og uten Nick i samme tråd. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (14 minutter siden):

Nåja… det var da ikke i går du begynte å svitsje mellom anonym og brukernavn…

Det viktigste er uansett at når det glipper så bør man mene det samme med og uten Nick i samme tråd. 

Ja, jeg skifter ikke mening fra under anonym til under Nick altså! 

Og jeg har tidligere prøvd å holde meg til anonym. Det har blitt vanskelig, fordi jeg skriver under Nick overalt og har aldri hatt behov eller ønske om å skjule meg under anonym. Noe sted 

Nå har jeg forklart detaljert tre ganger her. Holder nå kanskje? 

For akkurat dette er det som er kverulering. Å ikke godta svar og forklaring man får etter påstander. Jeg skjønner ikke problemet med å forstå det jeg skriver, så da går det mer på viljen til å godta forklaring. 

Uansett så har jeg kommet mer og mer inn i å skrive som anonym her, så sett heller pris på det, istedenfor å henge deg opp i glipper. 

ReneRene skrev (1 time siden):

Ja, jeg skifter ikke mening fra under anonym til under Nick altså! 

Og jeg har tidligere prøvd å holde meg til anonym. Det har blitt vanskelig, fordi jeg skriver under Nick overalt og har aldri hatt behov eller ønske om å skjule meg under anonym. Noe sted 

Nå har jeg forklart detaljert tre ganger her. Holder nå kanskje? 

For akkurat dette er det som er kverulering. Å ikke godta svar og forklaring man får etter påstander. Jeg skjønner ikke problemet med å forstå det jeg skriver, så da går det mer på viljen til å godta forklaring. 

Uansett så har jeg kommet mer og mer inn i å skrive som anonym her, så sett heller pris på det, istedenfor å henge deg opp i glipper. 

Det er vel det at det er litt vanskelig å skjønne at det skal være så vanskelig å huske på å krysse av for anonym. 

Og så har man jo den tvisten at når man har gjort seg så bemerket på forumet som deg så vil det ikke hjelpe så mye å skrive som anonym. Men du vil nok ikke bli rapportert så mye, så det blir jo en fordel for deg. 

Anonymkode: b6814...61e

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er vel det at det er litt vanskelig å skjønne at det skal være så vanskelig å huske på å krysse av for anonym. 

Og så har man jo den tvisten at når man har gjort seg så bemerket på forumet som deg så vil det ikke hjelpe så mye å skrive som anonym. Men du vil nok ikke bli rapportert så mye, så det blir jo en fordel for deg. 

Det er mye som er vanskelig å skjønne her. Det er det ingen tvil om. Jeg syns bare at selv om man ikke begriper ting, så går det an å likevel akseptere at sånn er det faktisk når man får en forklaring. 

Ja, jeg slipper å bli rapportert så mye, og tråder blir sjeldnere ødelagt. Minuset er at andre blir beskyldt og antatt for å være meg. Det skjedde senest for et par timer siden her. Og har skjedd flere ganger tidligere når jeg ikke har skrevet i den tråden. Så må andre forsvare seg med at de ikke er meg, uten å bli trodd. Da har jeg skrevet i tråden bare for at vedkommende skal bli trodd.

Det viser hvor vanskelig det kan være her, når andre angriper person og ikke argument, og, at jeg faktisk ikke er alene om å ha så motstridende meninger. Folk går etter person og brukernavn her, så tema ofte blir av mindre betydning. Men det er egentlig ganske behagelig å være anonym her. Å kunne komme med en mening uten av fem brukere er på meg med en gang. Bare se i de trådene jeg skriver med Nick. Som her nå 🙃

Annonse

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Det er mye som er vanskelig å skjønne her. Det er det ingen tvil om. Jeg syns bare at selv om man ikke begriper ting, så går det an å likevel akseptere at sånn er det faktisk når man får en forklaring. 

Ja, jeg slipper å bli rapportert så mye, og tråder blir sjeldnere ødelagt. Minuset er at andre blir beskyldt og antatt for å være meg. Det skjedde senest for et par timer siden her. Og har skjedd flere ganger tidligere når jeg ikke har skrevet i den tråden. Så må andre forsvare seg med at de ikke er meg, uten å bli trodd. Da har jeg skrevet i tråden bare for at vedkommende skal bli trodd.

Det viser hvor vanskelig det kan være her, når andre angriper person og ikke argument, og, at jeg faktisk ikke er alene om å ha så motstridende meninger. Folk går etter person og brukernavn her, så tema ofte blir av mindre betydning. Men det er egentlig ganske behagelig å være anonym her. Å kunne komme med en mening uten av fem brukere er på meg med en gang. Bare se i de trådene jeg skriver med Nick. Som her nå 🙃

Men å gjøre noe med at du provoserer så mye, det er helt uaktuelt? Du løser det med å gjemme deg. Det sier egentlig alt. 

ReneRene skrev (11 minutter siden):

Jeg sier igjen :

Hadde dere sluttet å spamme ned andres tråder med sånt som dette og alt mulig annet tull, så hadde ikke folk her inne blitt så irriterte heller. At 2 - 3 brukere står for majoriteten av svarene i en tråd er bare irriterende, og når da 80% av de svarene igjen er tull så blir folk lei.

At dere ikke forstår det, er for meg ufattelig.

Hi

Anonymkode: e3753...162

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men å gjøre noe med at du provoserer så mye, det er helt uaktuelt? Du løser det med å gjemme deg. Det sier egentlig alt. 

Dette blir jo feil i og med at da skulle jeg provosert like mye som anonym, men merkelig nok så blir jo ikke noen provoserte da. Jeg har skrevet i mange tråder som anonym uten noen reaksjoner, og jeg har akkurat de samme meningene. 

Istedenfor ser jeg at noen blir angrepet fordi noen tror at det er meg. Kjipt for dem, men jeg gidder ikke alltid bry meg lenger. Jeg svarer i tråden her fordi jeg føler meg presset til å skrive som anonym. Og jeg forklarer hvorfor. 

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Dette blir jo feil i og med at da skulle jeg provosert like mye som anonym, men merkelig nok så blir jo ikke noen provoserte da. Jeg har skrevet i mange tråder som anonym uten noen reaksjoner, og jeg har akkurat de samme meningene. 

Istedenfor ser jeg at noen blir angrepet fordi noen tror at det er meg. Kjipt for dem, men jeg gidder ikke alltid bry meg lenger. Jeg svarer i tråden her fordi jeg føler meg presset til å skrive som anonym. Og jeg forklarer hvorfor. 

Hvis du ikke engang gidder å verdige meg et svar, så kan du i det minste slutte å spamme tråden min. Ikke det at du bryr deg om det da.

Hi

ReneRene skrev (2 timer siden):

Ja, som sagt, for de som er vant til det. Vi er nok vanedyr ser du, så når vi skal endre på ting så kan det ta litt tid, og også at det skjer glipper. Du burde jo vite at noe du er godt vant til, ikke blir en vane over natten når du endrer på den 🙂 men som sagt, det går bedre og bedre, og jeg har husket å skrive oftest  som anonym en god stund. 

Du har deltatt på dette forumet med mange tusen innlegg de siste ca 2 årene, så det er jo merkelig å snakke som om du er en novise her.

Anonymkode: a31e7...e0a

ReneRene skrev (33 minutter siden):

Da har jeg skrevet i tråden bare for at vedkommende skal bli trodd.

Da har du slått av anonymknappen for å se ut som to ulike, mener du. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Du spurte nettopp hva jeg snakket om, og siterte meg på et svar som var til en annen.

De to siste sidene her, har vært fylt med kverulering og vrangvilje fra tre personer, og kan forklare hvorfor mennesker skriver som anonym. Jeg ville f.eks. verken hatt deg, som kun forholder deg til 1 og 0 i en heller sært formulert poll, eller den andre brukeren over her som kaller mennesker sprøyte gal og går amok med siteringer, eller den som tror hun holder rede på utestengelser, inn på min profil. Jeg vil skjermes for kaninkokertendenser og kunne logge på i fred.

Jeg går ut fra at flere av dere ikke kommer til å forstå dette innlegget her, heller, men jeg har annet å gjøre enn å løpe på en betongvegg med hodet først, så jeg tenker det får bli det siste. 

Anonymkode: 4aa81...a82

Jeg holder ikke "rede" på utestengelser. Har aldri påstått det.  Har heller aldri "vært inne på" profilen til noen som helst annet enn ved uhell. 

Men når én bruker er til stede i omtrent alle tråder i en måneds tid, jobber seg opp i et raseri i løpet av noen lange kveruleringstråder; skjeller ut folk - og såplutselig er helt usynlig den neste måneden, så trenger man ikke ha doktorgrad for å legge sammen to og to, altså. Vi som er dagligbrukere og som kanskje leser mer enn vi svarer, legger merke til sånt. Ikke fordi vi ønsker å legge merke til det, men fordi det blir som å slå av kjøkkenvifta: en irriterende støy forsvinner og man puster letta ut. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du har deltatt på dette forumet med mange tusen innlegg de siste ca 2 årene, så det er jo merkelig å snakke som om du er en novise her.

Dette er også enda en god grunn til å være anonym. Man slipper slike hersketeknikker som "bemerkninger" hvor ofte man er her, hvor mange tråder man deltar i og hvor mange innlegg man har skrevet. 

Alle grunner til å ville være anonym er noe dere understreker i tråden her. Alt blir bevist her 🙂

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Dette er også enda en god grunn til å være anonym. Man slipper slike hersketeknikker som "bemerkninger" hvor ofte man er her, hvor mange tråder man deltar i og hvor mange innlegg man har skrevet. 

Alle grunner til å ville være anonym er noe dere understreker i tråden her. Alt blir bevist her 🙂

Hvem stopper deg fra å bruke anonymknappen? 
Og hvem tvinger deg egentlig til å bli her? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvem stopper deg fra å bruke anonymknappen? 
Og hvem tvinger deg egentlig til å bli her? 

Det er det ingen som gjør. Jeg svarer på hovedinnlegget. 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du ikke engang gidder å verdige meg et svar, så kan du i det minste slutte å spamme tråden min. Ikke det at du bryr deg om det da.

Hi

Du kan ikke klage på at folk svarer i tråden din, når det blir svart på det du spør om. Ikke kan du bli smurt fordi du ikke får svar på alle spørsmål heller, for jeg oppfattet det som påstander som ikke stemmer, og har ikke videre lyst til å forsvare at jeg svarer i tråder som om det er feil fordi det irriterer deg. Det problemet er det du som eier. 

ReneRene skrev (17 timer siden):

Tenkte akkurat det samme!

- skriver om hvem man tror er/har vært utestengt ✔️

- kommenterer at man har skrevet mange innlegg med brukernavn ✔️

- kommenterer hvor lenge man har vært her ✔️

- klager over at man "spammer ned tråden" og ber en slutte å skrive, når man skriver om noe vettugt med noen andre ✔️

- klager samtidig over at man ikke får svar på sine egne spørsmål som er lagt opp slik at de er egnet for drama ✔️

Ironisk nok gjør man alt dette her fra diverse anonyme innlegg…

Jeg kjenner ingen voksne i det virkelige liv som holder på sånn. Tråden i seg selv er et veldig godt eksempel på hvorfor man ikke ønsker å gi fra seg noe mer enn et anonymt innlegg her og der.

Anonymkode: 4aa81...a82

Anonym bruker skrev (På 18.11.2023 den 17.07):

Ja, det har jeg blitt. Jeg tok det også opp for flere måneder siden, og da svarte admin at hn oppfordret brukere til å bruke brukernavn. 

Det går faktisk ikke. Jeg skriver jo her for å komme med svar utfra problemstillingen. At tråd på tråd blir ødelagt fordi brukere heller vil ha konflikt er uholdbart i lengden. Det var tråder jeg ikke kunne svare i av hensyn til trådstarter, selv om jeg tenkte, trodde og iblant visste at mitt svar var viktig. Det ble for dumt og helt håpløst også.

Og jeg har jo erfart at å skrive som anonym da lønner seg. Uten minste tvil. 

Anonymkode: fe02f...b6d

Dette er meg, så det er sagt. Jeg glemte faktisk at jeg hadde startet som anonym her. Så slipper iallefall noen å bli anklaget for å være meg her 🙃

Jeg oppfatter også at det stilles mange spørsmål kun for å lage drama. Frekke spørsmål med noe angrep og hersketeknikker.

Jeg har mange ganger skrevet at nok er nok, og at jeg avslutter i en tråd. 

Og da kommer det : typisk det. Du gir deg når du ikke kan svare mer. Og flere kommenterer det som at de er enige. 

Manipulering i høy grad og på lavt nivå. Og som i tråden her: hvis du ikke svarer meg, kan du slutte å spamme. 

Det er så store ønsker om konflikt, og så oppfordringer om å rapportere fordi man "avsporer" 

Som en skriver her : det som er synd er at man ikke får rapportert "kverulantene" 

Eh. Det får man

Bare rapporter innlegg. Å ha ønske om at folk skriver under Nick, kun for at da kan man rapporter- det sier det meste om hensikten! 

Rart folk skriver som anonyme her... 😄

ReneRene skrev (14 minutter siden):

Dette er meg, så det er sagt. Jeg glemte faktisk at jeg hadde startet som anonym her. Så slipper iallefall noen å bli anklaget for å være meg her 🙃

Det der er ikke troverdig en plass. Du krangler deg over flere sider før du bytter over til å skrive med nick. Aldri verden om du glemte det.

Hi

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det der er ikke troverdig en plass. Du krangler deg over flere sider før du bytter over til å skrive med nick. Aldri verden om du glemte det.

Hi

Dette er også konfliktsøkende å påstå. Jeg burde ikke sagt noe som helst.

Jeg har heller ikke kranglet i tråden. 

Jeg har skrevet om tema som du så gjerne ville ha synspunkter på. 

Jeg oppfatter også at det stilles mange spørsmål kun for å lage drama. Frekke spørsmål med noe angrep og hersketeknikker.

Og da kommer det : typisk det. Du gir deg når du ikke kan svare mer. Og flere kommenterer det som at de er enige. 

Manipulering i høy grad og på lavt nivå. Og som i tråden her: hvis du ikke svarer meg, kan du slutte å spamme. 

Det er så store ønsker om konflikt, og så oppfordringer om å rapportere fordi man "avsporer" 

Som en skriver her : det som er synd er at man ikke får rapportert "kverulantene" 

Eh. Det får man

Bare rapporter innlegg. Å ha ønske om at folk skriver under Nick, kun for at da kan man rapporter- det sier det meste om hensikten! 

Det ble ikke skrevet at man ikke kan rapportere kverulantene, men at man ikke kan blokkere dem. Du er så uredelig i din væremåte at det er ganske imponerende. 

Eh. Det får man

Du vet at det er forskjell på å rapportere og blokkere? 

Denne tråden ender jo igjen med et overfokus på spesifikke bruker samt brukerdebatt mot enkelte. 

Jeg har svart og kommet med de synspunktene jeg har om hvorfor man blir presset til å skrive som anonyme her. Anser meg som ferdig med å delta i tråden, og er egentlig bare fed up av intriger her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...