Gå til innhold

Du som skriver som anonym her inne, blir du presset av andre brukere/nickbrukere til å skrive som anonym?

Du som skriver som anonym her inne, blir du presset av andre brukere/nickbrukere til å skrive som anonym?  

23 stemmer

1. 1. Blir du presset av andre brukere til å skrive som anonym her inne?

• Ja, jeg blir presset til det
      2
    • Nei, jeg skriver som anonym av egen fri vilje
      21

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil tro at de fleste som skriver som anonyme gjør det fordi forumet her er offentlig. De ønsker ikke å bli gjenkjent av venner og familie i den virkelige verden som enten er her inne eller som kan få treff på denne siden om de søker etter noe.  

Anonymkode: 01995...446

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men da må de jo nesten oppgi det selv, er du ikke enig?

Du kan jo oppgi dette som grunn for at du gjør det, f.eks. 

Anonymkode: 4aa81...a82

Eller, egentlig er det ikke så stor vits i å svare, for HI har visst bestemt seg uansett ;) 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Eller, egentlig er det ikke så stor vits i å svare, for HI har visst bestemt seg uansett ;) 

Avstemmingen har bestemt utfallet. Man kan jo bare forholde seg til dem som har svart, din spekulering i hvem som ikke svarer er jo helt irrelevant. Som du ser er det noen få brukere som dominerer denne diskusjonen. 

Anonymkode: b6814...61e

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Som du ser er det noen få brukere som dominerer denne diskusjonen. 

Ikke min feil at nye brukere svarer meg/oss, fremfor deg og HI. Gå heller i deg/dere selv og spør hvorfor.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ikke min feil at nye brukere svarer meg/oss, fremfor deg og HI. Gå heller i deg/dere selv og spør hvorfor.

Nye brukere? Hva vet du om det er nye brukere som svarer dere? 

Anonymkode: f6981...f22

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nye brukere? Hva vet du om det er nye brukere som svarer dere? 

Den diskusjonen tok vi i går kveld. Det at mange tror dere er anonyme og hemmelige og usynlige her inne, betyr ikke at dere er det.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hva er det du snakker om? Jeg har ikke klaget på at ikke folk svarer meg. Jeg har fått svar på det jeg lurte på.

Hi

Anonymkode: e3753...162

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva er det du snakker om? Jeg har ikke klaget på at ikke folk svarer meg. Jeg har fått svar på det jeg lurte på.

Hi

Du gjør jo det nå, når du spør meg om hva jeg skriver til en annen.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det gjør jeg ikke. Kjære vene.

Hi

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke spurt deg om det.

Hi

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Den diskusjonen tok vi i går kveld. Det at mange tror dere er anonyme og hemmelige og usynlige her inne, betyr ikke at dere er det.

Herlighet, dette blir bare gåter for meg. Men jeg skjønner ikke hvor "nye brukere" kommer fra. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke spurt deg om det.

Hi

Du spurte nettopp hva jeg snakket om, og siterte meg på et svar som var til en annen.

De to siste sidene her, har vært fylt med kverulering og vrangvilje fra tre personer, og kan forklare hvorfor mennesker skriver som anonym. Jeg ville f.eks. verken hatt deg, som kun forholder deg til 1 og 0 i en heller sært formulert poll, eller den andre brukeren over her som kaller mennesker sprøyte gal og går amok med siteringer, eller den som tror hun holder rede på utestengelser, inn på min profil. Jeg vil skjermes for kaninkokertendenser og kunne logge på i fred.

Jeg går ut fra at flere av dere ikke kommer til å forstå dette innlegget her, heller, men jeg har annet å gjøre enn å løpe på en betongvegg med hodet først, så jeg tenker det får bli det siste. 

Du spurte nettopp hva jeg snakket om, og siterte meg på et svar som var til en annen.

De to siste sidene her, har vært fylt med kverulering og vrangvilje fra tre personer, og kan forklare hvorfor mennesker skriver som anonym. Jeg ville f.eks. verken hatt deg, som kun forholder deg til 1 og 0 i en heller sært formulert poll, eller den andre brukeren over her som kaller mennesker sprøyte gal og går amok med siteringer, eller den som tror hun holder rede på utestengelser, inn på min profil. Jeg vil skjermes for kaninkokertendenser og kunne logge på i fred.

Jeg går ut fra at flere av dere ikke kommer til å forstå dette innlegget her, heller, men jeg har annet å gjøre enn å løpe på en betongvegg med hodet først, så jeg tenker det får bli det siste. 

Omg, du klarer jo ikke følge din egen tankerekke engang, og slenger ut beskyldninger i hytt og pine. Du synes tråden er basert på sært formulert poll, men alikevel så spammer du tråden ned....jaja

Hi

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke sagt at det er din skyld (du bruker samme argumentasjon som et barn, btw). Jeg får nok svar på mine kommentarer, jeg har ikke noe behov for å overta en tråd. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, der har du et godt eksempel på personforfølgelse her inne og at man skriver som anonym. Se ikke bort fra at vedkommende går inn på profilen din for å se om du er slettet eller utestengt, når hun ikke har hørt fra deg på en stund. Hvorfor ellers skulle hun påstå noe sånt? Mange har ikke noe eget liv, de bruker all tid på å analysere brukerne her inne.

Dette er grunnen til at man rett og slett ikke bør skrive med brukernavn her inne, det er for mye galskap. Selv har jeg vært her i en del år, skrevet en del innlegg, men alltid som anonym, og har dermed ikke et eneste besøk på min profil, verken av creepene eller tilfeldig forbipasserende. 

De ser vel ikke på profilen om noen er utestengt? 

sug lut skrev (4 minutter siden):

Nei. Vi merker bare at det blir ok å være her igjen.

Ja, du er nok en av dem som kommer med sympatiske og innsiktsfulle kommentarer du, ergo gjør dette forumet fryktelig trivelig👍

ReneRene skrev (25 minutter siden):

De ser vel ikke på profilen om noen er utestengt? 

Neida, men de kan se om det er lenge siden du har vært innlogget, om admin har vært innom deg, etc. og så gjør de seg tanker.

Eller de skriver om deg fordi de har et navn å feste ting til. Det kan de ikke med meg fordi de ikke vet hvem jeg er fordi jeg alltid skriver som anonym. De prøver å koble meg til en lysestake-person, men de er helt på viddene.

Du kan skjerme deg litt ved å lukke besøkslisten og ta bort at du er synlig pålogget. Men det at de nå har et navn å skrive om, gjør at de kan holde det gående i årevis, slik de stadig demonstrerer at de gjør med brukere de later som de ikke liker, men likevel er helt besatt av. Du blir en slags kjendis, nært sagt, som de forsøker å fylle sine små og monotone liv med. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Neida, men de kan se om det er lenge siden du har vært innlogget, om admin har vært innom deg, etc. og så gjør de seg tanker.

Eller de skriver om deg fordi de har et navn å feste ting til. Det kan de ikke med meg fordi de ikke vet hvem jeg er fordi jeg alltid skriver som anonym. De prøver å koble meg til en lysestake-person, men de er helt på viddene.

Du kan skjerme deg litt ved å lukke besøkslisten og ta bort at du er synlig pålogget. Men det at de nå har et navn å skrive om, gjør at de kan holde det gående i årevis, slik de stadig demonstrerer at de gjør med brukere de later som de ikke liker, men likevel er helt besatt av. Du blir en slags kjendis, nært sagt, som de forsøker å fylle sine små og monotone liv med. 

Jeg har skrevet en god stund som anonym nå. Det har ikke vært noen angrep og tull. Iblant bruker jeg Nick, og iblant glemmer jeg meg bort.

Jeg er alltid pålogget 🙂 logger meg ikke ut for hver gang, og bruker denne telefonen kun på fb og forum. 

Litt forfølgelsesvanvidd? Eller er det at på seg selv kjenner man andre? Jeg er sikker på at de fleste ikke kommer på å sjekk det som du beskriver her, så min konklusjon er at det er du som er stalkeren. Busted ;) 

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Jeg er alltid pålogget 🙂 logger meg ikke ut for hver gang, og bruker denne telefonen kun på fb og forum. 

Ja, men det er mulig å skjule at du er aktiv, husker ikke helt hvordan man gjør det, mulig det er når man logger inn. Man kan også skjule besøkslisten. Det å huke av for anonym, derimot, det må man gjøre hver gang. 

Det er litt kjipt å måtte det. På kvinneguiden er det litt samme tendensene, eller var det, men det er et mye større forum. Men hvis man sammenligner med diskusjon.no f.eks. som er litt mer samme størrelse(?) så er det ikke i nærheten av samme oppførsel. Dette lille forumet her er helt i en egen særklasse. Nært sagt uansett hva slags sak man forsøker å diskutere, så slår det over i å diskutere person, angripe person, angripe meninger, skrivemåte, krangle, mimre, etc.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men det er mulig å skjule at du er aktiv, husker ikke helt hvordan man gjør det, mulig det er når man logger inn. Man kan også skjule besøkslisten. Det å huke av for anonym, derimot, det må man gjøre hver gang. 

Det er litt kjipt å måtte det. På kvinneguiden er det litt samme tendensene, eller var det, men det er et mye større forum. Men hvis man sammenligner med diskusjon.no f.eks. som er litt mer samme størrelse(?) så er det ikke i nærheten av samme oppførsel. Dette lille forumet her er helt i en egen særklasse. Nært sagt uansett hva slags sak man forsøker å diskutere, så slår det over i å diskutere person, angripe person, angripe meninger, skrivemåte, krangle, mimre, etc.

Ja. 

Diskusjon.no er mye mer ryddig og lite bråk der. Det er også der de har punkt for god debattskikk, som å blant annet ha et punkt om å ikke argumentere for at flertallet har rett. Det skjønner man jo, men noen tror tydeligvis at det liksom er sant 🙃 det blir brukt hele tiden her inne. 

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Ja. 

Diskusjon.no er mye mer ryddig og lite bråk der. Det er også der de har punkt for god debattskikk, som å blant annet ha et punkt om å ikke argumentere for at flertallet har rett. Det skjønner man jo, men noen tror tydeligvis at det liksom er sant 🙃 det blir brukt hele tiden her inne. 

Det er nok et visst element av kjønnsforskjeller. Menn tåler, dette er min erfaring i alle fall, at andre mener noe annet enn gruppen og de selv. De konkurrerer mot hverandre, slik at de ser på annerledeshet som motivasjon. Per kan mer enn meg, så nå må jeg lære meg noe nytt, slik at jeg er bedre enn Per. Mens kvinner i større grad forsøker å få alle til å være like. Det er synd på Anne, så hun må vi trøste, men Kari er kjepphøy, så hun må vi trøkke ned.

Jeg tror i alle fall at det er dette som gjør at flertallet er et argument her inne, mens de lett ser at det blir helt feil, inne på diskusjon.no. Flertallet er et hemmende argument, man blir ikke bedre av at alle skal være like. Man blir bedre av å tåle forskjeller og annerledeshet. Eller, enda bedre, at man lar seg inspirere av det :) 

ReneRene skrev (1 time siden):

Ja. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Det er nok et visst element av kjønnsforskjeller. Menn tåler, dette er min erfaring i alle fall, at andre mener noe annet enn gruppen og de selv. De konkurrerer mot hverandre, slik at de ser på annerledeshet som motivasjon. Per kan mer enn meg, så nå må jeg lære meg noe nytt, slik at jeg er bedre enn Per. Mens kvinner i større grad forsøker å få alle til å være like. Det er synd på Anne, så hun må vi trøste, men Kari er kjepphøy, så hun må vi trøkke ned.

Jeg tror i alle fall at det er dette som gjør at flertallet er et argument her inne, mens de lett ser at det blir helt feil, inne på diskusjon.no. Flertallet er et hemmende argument, man blir ikke bedre av at alle skal være like. Man blir bedre av å tåle forskjeller og annerledeshet. Eller, enda bedre, at man lar seg inspirere av det :) 

Hadde dere sluttet å spamme ned andres tråder med sånt som dette og alt mulig annet tull, så hadde ikke folk her inne blitt så irriterte heller. At 2 - 3 brukere står for majoriteten av svarene i en tråd er bare irriterende, og når da 80% av de svarene igjen er tull så blir folk lei.

Hi

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hadde dere sluttet å spamme ned andres tråder med sånt som dette og alt mulig annet tull, så hadde ikke folk her inne blitt så irriterte heller. At 2 - 3 brukere står for majoriteten av svarene i en tråd er bare irriterende, og når da 80% av de svarene igjen er tull så blir folk lei.

Hi

Det er også en klar fordel å holde seg enten til å skrive som anonym eller med Nick i en og samme tråd. Det hjelper mye.

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Det er også en klar fordel å holde seg enten til å skrive som anonym eller med Nick i en og samme tråd. Det hjelper mye.

Det er nok noen som er mye mer drevne på når de bruker Nick og ikke, som bla hun som skrev at hun alltid skrev under anonym når hun ville uttrykke mer negativ respons til andre. De gjør nok dette mer på autopilot enn fks meg som er vant til å bruke Nick. Jeg har hele tiden ville stå for det jeg skriver på godt og vondt, og syntes også at det var enklest. 

Nå har jeg blitt bedre på å huske å bruke anonym, men det skjer fremdeles glipper. Jeg håper du kan være litt tolerant og tenke at alle ikke kommer inn i dette like fort og at feil skjer. 

Jeg skulle gjerne fortsette å skrive under Nick jeg, men det blir umulig når tråd etter tråd blir ødelagt, og også at det går ut over trådstartere. Ha litt tålmodighet med at folk må komme inn i rutinene dere som har vært her lenge og blitt vant til det, gjør litt feil nå og da før det går mer av seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...