Gå til innhold

Du som skriver som anonym her inne, blir du presset av andre brukere/nickbrukere til å skrive som anonym?

Du som skriver som anonym her inne, blir du presset av andre brukere/nickbrukere til å skrive som anonym?  

23 stemmer

1. 1. Blir du presset av andre brukere til å skrive som anonym her inne?

• Ja, jeg blir presset til det
      2
    • Nei, jeg skriver som anonym av egen fri vilje
      21

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det ser ut som noe man må skjule! 

Anonymkode: fe02f...b6d

Ja vel? Man har muligens ikke lyst å bli husket for den med 30 sexpartnere og den som ikke liker svigermor.  Man har ikke lyst å gi fra seg opplysninger som identifiserer hvis man legger sammen alle opplysninger man har gitt med nick. Er det vanskelig å skjønne? Man trenger ikke å ha noe å skjule for å ville skrive med ab.  

Dette er ikke en lukket gruppe som ingen andre enn de som skriver her kan lese i. Vi må kunne skrive som ab uten å bli mistenkeliggjort fordi vi noen ganger eller hver gang vil skrive som ab. Dette er et anonymforum, at admin har ytret at det ville vært best om alle skrev med nick, har ingenting å si. 

Anonymkode: f6981...f22

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eller annet du ikke ønsker å avsløre 🙂 ja

Selvsagt skriver jeg anonymt om ting jeg ikke ønsker å avsløre uten at det er noe du har noe med.

Iiiiik skrev (10 minutter siden):

Synes du at når du trekker konklusjoner om meg, og tillegger meg intensjoner, at du svarer på en ordentlig måte? Det synes ikke jeg. Det er grunnen til at jeg har blokkert nicket ditt, og grunnen til at jeg ikke kommer til å svare deg mer. 

Det er ikke noe poeng engang. Finnes hverken vilje eller evne til å forstå.

Iiiiik skrev (18 minutter siden):

Synes du at når du trekker konklusjoner om meg, og tillegger meg intensjoner, at du svarer på en ordentlig måte? Det synes ikke jeg. Det er grunnen til at jeg har blokkert nicket ditt, og grunnen til at jeg ikke kommer til å svare deg mer. 

Ikke sant. 

Himmel og hav skrev (15 minutter siden):

Selvsagt skriver jeg anonymt om ting jeg ikke ønsker å avsløre uten at det er noe du har noe med.

Selvsagt.

For deg er det selvsagt. For meg er det ikke. Langt fra også. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt.

Hvorfor skriver du som anonym da, hva har du å skjule?

Anonymkode: e3753...162

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt.

Så du deler ukritisk på nett? Hvor smart tenker du at det er?

Altså, siden flere av dere diskuterer forskjellen mellom bruker og anonym;

Det er ikke sånn at man er anonym selv om man skriver med en bruker. Det er heller ikke sånn at man er anonym selv om man huker av for anonym. Vil noen vite hvem dere er, så kan de alltids finne det ut. Det blir for dumt å anta at det er den helt store forskjellen mellom bruker og anonymbruker, eller heve dere over de som skriver med brukeren sin.

Dersom dere vil være sikret at ting ikke kommer ut, så må dere la være å dele ting på nett. Så enkelt er det faktisk.

Anonymkode: 4aa81...a82

*Miss Marple* skrev (14 minutter siden):

Vi har jo eksempler fra denne siden på at det er skikkelig dumt. Det har jeg skrevet om før, men det virker ikke som at det er mottakelighet for det. 

Anonymkode: f6981...f22

*Miss Marple* skrev (22 minutter siden):

Hva har dette med saken å gjøre? "På nett*? 

Det handler nok heller HER om å dele det andre brukere ser, og hva man unngår kritikk for. Noe som er aktuelt for tråden. Feighet, redsel og ønsket om å fremstå på en viss måte.

Alle vet dette. Og de som hetser og blir forbanna og hetser har ikke den gutsen selv. 

Sånn er det nok. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Man har muligens ikke lyst å bli husket for den med 30 sexpartnere og den som ikke liker svigermor. 

Da må man rett og slett la være å skrive det på internett. Skriver du det, så kan du regne med at det før eller siden kommer ut. Aldri skriv noe på nett, som ikke tåler dagens lys.

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Det handler nok heller HER om å dele det andre brukere ser, og hva man unngår kritikk for. Noe som er aktuelt for tråden. Feighet, redsel og ønsket om å fremstå på en viss måte.

Alle vet dette. Og de som hetser og blir forbanna og hetser har ikke den gutsen selv. 

Sånn er det nok. 

Nettvett. 

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Sånn er det nok. 

Nettvett. Du har sikkert hørt om det. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Nettvett. 

Du innrømmer at du bryter regler selv. Dine kommentarer har blitt ryddet bort flere ganger. 

Så. 🙂

*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Nettvett. Du har sikkert hørt om det. 

Du tenker at du er en som viser godt nettvett? Eller misforstår jeg? Sånn at det også er selvkritikk i dette? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Nettvett. 

Men det å skrive som anonym er ikke nettvett. Det er heller mangel på nettvett.

Hvis man tror man kan skrive om 30 sexpartnere og kalle andre mennesker sprøyte gal, i all hemmelighet, bare fordi man har huket av for anonym, så tar man feil.

Man bør aldri skrive noe som helst på nett som ikke sjefen/kjæresten/venninnen/mor og far og barna kan lese. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Du tenker at du er en som viser godt nettvett? Eller misforstår jeg? Sånn at det også er selvkritikk i dette? 

Ja, jeg mener at jeg viser nettvett ja.  Jeg er nøye med hva jeg deler og trenger ikke å ta selvkritikk på det. 

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Du innrømmer at du bryter regler selv. Dine kommentarer har blitt ryddet bort flere ganger. 

Så. 🙂

Misforstod du her? Nettvett handler ikke om hvorvidt man bryter regler på forum her.

*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg mener at jeg viser nettvett ja.  Jeg er nøye med hva jeg deler og trenger ikke å ta selvkritikk på det. 

Hm. Hva du deler? Sånn personlig er det nok nøye vurdert under brukernavn ja.

Men du har kanskje muligens deltatt i brukerdattt noen ganger? 🙂

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Misforstod du her? Nettvett handler ikke om hvorvidt man bryter regler på forum her.

Ja det gjør det faktisk. Hva faen? 

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Hm. Hva du deler? Sånn personlig er det nok nøye vurdert under brukernavn ja.

Men du har kanskje muligens deltatt i brukerdattt noen ganger? 🙂

Nettvett gjelder jo i hovedsak personlig informasjon, ja. 

Om man bryter forumreglene mtp persondebatt osv har ikke så mye med nettvett å gjøre. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

Ikke?

Tror du de som kaller andre idiot og sprøyte gal, ville vært mer komfortabel med at sjefen fikk en liste over deres regelbrudd fra dette forumet, enn at sjefen fikk høre at de hadde 30 sexpartnere?

*Miss Marple* skrev (Akkurat nå):

Nettvett gjelder jo i hovedsak personlig informasjon, ja. 

Om man bryter forumreglene mtp persondebatt osv har ikke så mye med nettvett å gjøre. 

Det har det vel 😀

Det er jo nettopp det  Her handler nettvett om å skåne seg selv liksom. Ikke om å oppføre seg mot andre! 

Hva er dette ?? Jeg vet ikke om jeg skal le eller ra dette alvorlig?? 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Det har det vel 😀

Det er jo nettopp det  Her handler nettvett om å skåne seg selv liksom. Ikke om å oppføre seg mot andre! 

Hva er dette ?? Jeg vet ikke om jeg skal le eller ra dette alvorlig?? 

Jeg tror nok dessverre du må anta at dette er seriøst ment. Har lest lignende holdninger på kvinneguiden. Mennesker som tror de kan skrive hva som helst som anonym, og at ingen kan finne ut hvem de er, eller at ingen kan finne på å spre informasjonen til andre. Det i seg selv gjør jo at de har en langt lavere terskel for å være ekkel og spydig mot andre, eller overshare hemmeligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...