Gå til innhold

Du som skriver som anonym her inne, blir du presset av andre brukere/nickbrukere til å skrive som anonym?

Du som skriver som anonym her inne, blir du presset av andre brukere/nickbrukere til å skrive som anonym?  

23 stemmer

1. 1. Blir du presset av andre brukere til å skrive som anonym her inne?

• Ja, jeg blir presset til det
      2
    • Nei, jeg skriver som anonym av egen fri vilje
      21

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke svarplikt her? Kanskje mas som dette gjør at folk vegrer seg for å svare med nick? 

Anonymkode: b6814...61e

Jo jeg syns jo at det er svarplikt på dere?  Bryter man regler og samtidig skriver at det man skriver tåles godt, så er det jo ren løgn, er det ikke? Eller er det sånn at når visse brukere bryter reglene, så er de tillat å gjøre det fordi de likevel mener at det akkurat de skriver er hevet over regler? 

Det bør jo bli oppklart? 

Anonymkode: fe02f...b6d

Fortsetter under...

Iiiiik skrev (3 minutter siden):

Jeg skriver med nick, har alltid gjort det, og ønsker egentlig at alle gjør det. Skjønner dog at det er urealistisk.
Til deg som hevder at du får andre reaksjoner når du skriver anonymt enn når du ikke gjør det. Det er ikke så rart, hvis det er sånn at Lisa har fremstått på en måte som trigger mange, så er navnet Lisa nok til at øyenbrynene heves. Det er klart at det kan være fordi de andre er intolerante, men det kan også være fordi Lisa er klønete. Jeg ser at hun jeg har ignorert, det er én bruker på veldig mange år, nå er her som anonym. Jeg gidder ikke å svare, ønsker ikke å oppmuntre en som henne, men ser at andre diskuterer. 

Du tenker person fremfor sak. Det er feil og det er forutinntatt og det er null saklighet. Rart at noen forsvarer det syns jeg. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jo jeg syns jo at det er svarplikt på dere?  Bryter man regler og samtidig skriver at det man skriver tåles godt, så er det jo ren løgn, er det ikke? Eller er det sånn at når visse brukere bryter reglene, så er de tillat å gjøre det fordi de likevel mener at det akkurat de skriver er hevet over regler? 

Det bør jo bli oppklart? 

Dere? 

Du tenker person fremfor sak. Det er feil og det er forutinntatt og det er null saklighet. Rart at noen forsvarer det syns jeg. 

Det er jo slik at man danner seg inntrykk av en person og legger merke til hva den ytrer i forskjellige diskusjoner. I en perfekt verden skulle man kanskje starte med blanke ark hver gang man treffer på noen, men slik er det vel sjelden. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det bør jo bli oppklart? 

Man trenger ikke å tolke alt. Altså, det blir noen ganger feiltolkning. Ting kan tåles å bli skrevet under nick, det kan jo tolkes i det vide og brede. Det betyr ikke at man aldri blir moderert. Det er en vanvittig påstand. 

Anonymkode: f6981...f22

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er jo slik at man danner seg inntrykk av en person og legger merke til hva den ytrer i forskjellige diskusjoner. I en perfekt verden skulle man kanskje starte med blanke ark hver gang man treffer på noen, men slik er det vel sjelden. 

Det er personer man misliker. Jeg kan tenke at "herreguud for et menneske" Og det gjelder ofte vulgære mennesker jeg har skikkelig problemer med. Jeg bare avskyr det. Men så skriver den personen også sykt morsomme og veldig upolitiske meninger som jeg tenker "det du skriver nå er faktisk helt sant" og så liker jeg jo det utsagnet uansett.

Annonse

Det er personer man misliker. Jeg kan tenke at "herreguud for et menneske" Og det gjelder ofte vulgære mennesker jeg har skikkelig problemer med. Jeg bare avskyr det. Men så skriver den personen også sykt morsomme og veldig upolitiske meninger som jeg tenker "det du skriver nå er faktisk helt sant" og så liker jeg jo det utsagnet uansett.

Da er du et bedre menneske enn meg. Når jeg først misliker noen, som skjer veldig sjelden, så skal det mye til før jeg klarer å tolke noe som kommer derfra positivt. Men man trenger ikke å kommentere på det, der skal jeg skjerpe meg! 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da er du et bedre menneske enn meg. Når jeg først misliker noen, som skjer veldig sjelden, så skal det mye til før jeg klarer å tolke noe som kommer derfra positivt. Men man trenger ikke å kommentere på det, der skal jeg skjerpe meg! 

Jeg er absolutt ikke noe bedre menneske nei. Men det var veldig befriende den dagen jeg så den forskjellen på sak og person. Jeg følte meg klok! 😄 Og det var en god følelse av å ha skjønt noe egentlig. Jeg liker ikke sånn "bli voksen"- uttrykk. Men da tenkte jeg at å bli voksen på en riktig måte gir deg selv noe. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er jeg enig i. Alle mennesker har jo både positive og negative egenskaper. Altså kan også irriterende personer være morsomme og reflekterte. Jeg møter imidlertid ikke folk helt på nytt hver gang jeg møter dem, verken her inne eller i livet ellers. Det har jeg heller ingen ambisjon om. Det er ikke sånn at jeg ikke hører etter når «et irriterende menneske» snakker, men han/hun møtes ikke med samme nysgjerrige åpenhet som mine nærmeste venner. 

Iiiiik skrev (7 minutter siden):

Det er jeg enig i. Alle mennesker har jo både positive og negative egenskaper. Altså kan også irriterende personer være morsomme og reflekterte. Jeg møter imidlertid ikke folk helt på nytt hver gang jeg møter dem, verken her inne eller i livet ellers. Det har jeg heller ingen ambisjon om. Det er ikke sånn at jeg ikke hører etter når «et irriterende menneske» snakker, men han/hun møtes ikke med samme nysgjerrige åpenhet som mine nærmeste venner. 

Nei. Greit Men jeg tror du da beskytter deg selv mer enn at det handler om den andre. Det må du få lov til, men samtidig innse at det er ditt problem 🙂

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du tenkt til å svare på dette eller?  🙂

Det jeg skriver ville vært det samme som anonym og med Nick. Det hadde jo vært flaut å glemme anonymknappen i en tråd hvor man er ufin som anonym og oppfører seg MED Nick liksom. Jeg vil kunne stå for det jeg ytrer her inne og derfor har jeg ikke noe å skjule. Selvsagt har jeg også blitt moderert , men aldri fått advarsler eller blitt utestengt. 

Jeg skriver helst under nick, men om det er noe som avslører hvem jeg er, hva jeg jobber med eller annet jeg ikke ønsker å avsløre så skriver jeg anonymt. Jeg har i perioder opp gjennom årene også skrevet mer anonymt enn med nick rett og slett fordi jeg har fått uønsket oppmerksomhet av noen som har skullet "ta" meg uansett hva jeg har skrevet om. Det er bare irriterende og slitsomt, og det gidder jeg ikke på en plattform som dette hvor jeg er hovedsakelig for adspredelse. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Det jeg skriver ville vært det samme som anonym og med Nick. Det hadde jo vært flaut å glemme anonymknappen i en tråd hvor man er ufin som anonym og oppfører seg MED Nick liksom. Jeg vil kunne stå for det jeg ytrer her inne og derfor har jeg ikke noe å skjule. Selvsagt har jeg også blitt moderert , men aldri fått advarsler eller blitt utestengt. 

Det var fint at du innrømmet at du har brutt regler her du også.

Annonse

Himmel og hav skrev (18 minutter siden):

Jeg skriver helst under nick, men om det er noe som avslører hvem jeg er, hva jeg jobber med eller annet jeg ikke ønsker å avsløre så skriver jeg anonymt. Jeg har i perioder opp gjennom årene også skrevet mer anonymt enn med nick rett og slett fordi jeg har fått uønsket oppmerksomhet av noen som har skullet "ta" meg uansett hva jeg har skrevet om. Det er bare irriterende og slitsomt, og det gidder jeg ikke på en plattform som dette hvor jeg er hovedsakelig for adspredelse. 

Eller annet du ikke ønsker å avsløre 🙂 ja

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva er agendaen din her?

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Nei. Greit Men jeg tror du da beskytter deg selv mer enn at det handler om den andre. Det må du få lov til, men samtidig innse at det er ditt problem 🙂

Var det ikke du som nettopp sa du var så saklig og opptatt av sak, ikke person? ;) 

Anonymkode: 4aa81...a82

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja, kanskje hvor mange sexpartnere man har hatt. Eller forholdet til svigermor.  Eller i hvilken landsdel man bor eller hva man sist så på kino. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hva er agendaen din her?

Når du spør folk hva agendaen deres er, så er det paranoid. Hvorfor tror du at jeg har en *agenda* ? 

Ja, kanskje hvor mange sexpartnere man har hatt. Eller forholdet til svigermor.  Eller i hvilken landsdel man bor eller hva man sist så på kino. 

Det ser ut som noe man må skjule! 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Var det ikke du som nettopp sa du var så saklig og opptatt av sak, ikke person? ;) 

Fort gjort å falle tilbake til gamle synder 😂åsså hun som følte seg så voksen da. Fillern liksom. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ja? Dere er jo saken!? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fort gjort å falle tilbake til gamle synder 😂åsså hun som følte seg så voksen da. Fillern liksom. 

Hvorfor begynner du med brukerdebatt som er hersketeknikk nå?  Jeg svarer hver enkelt på ordentlig måte. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det ser ut som noe man må skjule! 

Må eller vil… poenget er vel at vi alle gjør våre egne vurderinger ang hva vi deler og ikke. Det er ikke noen som har noe med å vurdere hva andre kan dele eller hva andre bør kunne dele. En agenda i denne tråden synes å være å pirke i andres svar. Det gjør noe med sakligheten i tråden.

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Må eller vil… poenget er vel at vi alle gjør våre egne vurderinger ang hva vi deler og ikke. Det er ikke noen som har noe med å vurdere hva andre kan dele eller hva andre bør kunne dele. En agenda i denne tråden synes å være å pirke i andres svar. Det gjør noe med sakligheten i tråden.

Nei, det er ikke å pirke i andres svar. Agenda har en betydning! 

Og det handler heller ikke om å VURDERE hva andre velger å skrive om under brukernavn, men hva de faktisk velger å dele under det eller anonym. Du ser også sikkert en forskjell på å fremstå på en hyggelig og jovial måte under brukernavn, og så hetse under anonym? Det sier absolutt noe om en person, og det tror jeg det er enighet om. 

Jeg er saklig her? 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hvorfor begynner du med brukerdebatt som er hersketeknikk nå?  Jeg svarer hver enkelt på ordentlig måte. 

Synes du at når du trekker konklusjoner om meg, og tillegger meg intensjoner, at du svarer på en ordentlig måte? Det synes ikke jeg. Det er grunnen til at jeg har blokkert nicket ditt, og grunnen til at jeg ikke kommer til å svare deg mer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...