Gå til innhold

Du som skriver som anonym her inne, blir du presset av andre brukere/nickbrukere til å skrive som anonym?

Du som skriver som anonym her inne, blir du presset av andre brukere/nickbrukere til å skrive som anonym?  

23 stemmer

1. 1. Blir du presset av andre brukere til å skrive som anonym her inne?

• Ja, jeg blir presset til det
      2
    • Nei, jeg skriver som anonym av egen fri vilje
      21

Anbefalte innlegg

Jeg ser denne påstanden i en annen tråd og lurer på om det stemmer :

De fleste her blir presset til å skrive som anonyme, og de som ikke er anonyme har vært her veldig lenge. De er en gruppe som trygt kan skrive med brukernavn, nettopp fordi de har ryggdekning i hverandre. 

https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443638-så-frekke-folk-her-inne/page/6/#comments

Anonymkode: e3753...162

Fortsetter under...

Den du siterer er jo sprøyte gal. Det går selvsagt ikke an å presse noen til noe som helst. Hva skulle trusselen være, liksom. 

Anonymkode: b6814...61e

Ja, det har jeg blitt. Jeg tok det også opp for flere måneder siden, og da svarte admin at hn oppfordret brukere til å bruke brukernavn. 

Det går faktisk ikke. Jeg skriver jo her for å komme med svar utfra problemstillingen. At tråd på tråd blir ødelagt fordi brukere heller vil ha konflikt er uholdbart i lengden. Det var tråder jeg ikke kunne svare i av hensyn til trådstarter, selv om jeg tenkte, trodde og iblant visste at mitt svar var viktig. Det ble for dumt og helt håpløst også.

Og jeg har jo erfart at å skrive som anonym da lønner seg. Uten minste tvil. 

Anonymkode: fe02f...b6d

Presset og presset, fru Blom. Ikke av enkeltbrukere, men jeg har tidligere skrevet med brukernavn på andre forumer, og det gjør jeg ikke her. Opplever brukerne her inne som langt mindre siviliserte enn andre steder. 

Anonymkode: 4aa81...a82

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er kun jeg som bestemmer om jeg vil skrive som ab. 

Anonymkode: f6981...f22

Har forresten vært her siden begynnelsen (2001 eller 2000) Og skriver sjeldent med nick. 

Anonymkode: f6981...f22

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

På ingen som helst måte. Det jeg ytrer tåler å bli gjort med brukernavn. 

Det handlet vel mer om hva du som person tåler, enn hva ytringene dine tåler.

Den behandlingen du har fått her inne når du skriver med brukernavn, er delvis med på min avgjørelse om å ikke skrive med brukernavn. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

At tråd på tråd blir ødelagt fordi brukere heller vil ha konflikt er uholdbart i lengden.

Nettopp. 

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Den du siterer er jo sprøyte gal. Det går selvsagt ikke an å presse noen til noe som helst. Hva skulle trusselen være, liksom. 

Ser du ikke hvordan du motsier deg selv her? Nettopp fordi du skriver som anonym i tråden? Hvilken god grunn har du? 

Det handlet vel mer om hva du som person tåler, enn hva ytringene dine tåler.

Den behandlingen du har fått her inne når du skriver med brukernavn, er delvis med på min avgjørelse om å ikke skrive med brukernavn. 

For min del så tåler jeg det jeg får godt fordi jeg lar ikke anonyme folk på nett påvirke mitt liv. Hadde jeg ikke tålt det så hadde jeg ikke kunne deltatt i tråder på forum. Det er klart at det er forunderlig at voksne mennesker lirer av seg det de gjør, men jeg har valgt å ikke ta det innover meg. Alt JEG kan styre er mine egne ytringer. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Tåler? Hva mener du konkret med dette? Og har dine utsagn aldri blitt ryddet bort? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ser du ikke hvordan du motsier deg selv her? Nettopp fordi du skriver som anonym i tråden? Hvilken god grunn har du? 

Ja, først kalle noen sprøyte gal og deretter spørre ‘hva er trusselen liksom?’.

Ja, for det å bli kalt sprøyte gal, det er jo noe man opplever overalt…eller?

På butikken, på bensinstasjonen, på skolen? Tror neppe det.

På facebook eller i kommentarfeltet under artiklene? Mer sannsynlig, men sjelden uten konsekvenser.

På psykiatrisk avdeling og på dette forumet? Jepp, dette er stedet!

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

For min del så tåler jeg det jeg får godt fordi jeg lar ikke anonyme folk på nett påvirke mitt liv. Hadde jeg ikke tålt det så hadde jeg ikke kunne deltatt i tråder på forum. Det er klart at det er forunderlig at voksne mennesker lirer av seg det de gjør, men jeg har valgt å ikke ta det innover meg. Alt JEG kan styre er mine egne ytringer. 

Joda, men det er vel likevel slitsomt, å forsøke å si noe, og så, i stedet for å få et adekvat svar, så får man høre om hva man har skrevet og sagt i andre tråder eller hva mennesker synes om en som person. Du er tøff, det skal du ha. Men jeg synes likevel ikke det skal være nødvendig å være så tøff.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, først kalle noen sprøyte gal og deretter spørre ‘hva er trusselen liksom?’.

Ja, for det å bli kalt sprøyte gal, det er jo noe man opplever overalt…eller?

På butikken, på bensinstasjonen, på skolen? Tror neppe det.

På facebook eller i kommentarfeltet under artiklene? Mer sannsynlig, men sjelden uten konsekvenser.

På psykiatrisk avdeling og på dette forumet? Jepp, dette er stedet!

Ja, og så skrive det som nettopp anonym.

Interessant. Spent på svaret. 

Jeg har vært her i mange år, og foretrekker anonym. De som skriver med nick er de som ønsker å bli gjenkjent, ikke noe annet. Var en diskusjon om det for noen år siden, og flere av de som skriver men nick innrømmet vel, både direkte og indirekte, at de likte oppmerksomheten de fikk ved å bruke nick 

Anonymkode: 50762...ce4

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Du har nok blitt påvirket mer enn en gang her inne😀 

Jeg har vært her i mange år, og foretrekker anonym. De som skriver med nick er de som ønsker å bli gjenkjent, ikke noe annet. Var en diskusjon om det for noen år siden, og flere av de som skriver men nick innrømmet vel, både direkte og indirekte, at de likte oppmerksomheten de fikk ved å bruke nick 

Hehe. Dette forundrer meg ikke. Det er bare etpar brukere, av de som bruker nick, som jeg ikke har blokkert. Mamma til adhd-gutt<3 er en av de.

Så det var den oppmerksomheten…

Ja, men det kan være veldig forståelig. At man syns man kommer med bra råd, skriver morsomme kommentarer eller fremstår god og snill. Det er forståelig at de vil vise seg sånn.

Det var nok verre med tråden hvor en av de snille og greie svarte at han skrev under anonym når hn ble irritert på noen. Selv om det skjedde "sjeldent" 

Two faced people. Med andre ord. 

Ja, men det kan være veldig forståelig. At man syns man kommer med bra råd, skriver morsomme kommentarer eller fremstår god og snill. Det er forståelig at de vil vise seg sånn.

Det var nok verre med tråden hvor en av de snille og greie svarte at hn skrev under anonym når hn ble irritert på noen. Selv om det skjedde "sjeldent" 

Two faced people. Med andre ord. 

Både ja og nei, det er vanskelig å svare på. Om jeg skal spørre om noe som er personlig eller lufte en politisk mening, eller bare skrive om noe som kan avsløre hvem jeg er i virkeligheten, så skriver jeg anonymt av fri vilje. Ellers vil jeg helst skrive med nick, jeg synes det er det hyggeligste.

Men, jeg har vært her en stund og har opplevd flere ganger at enkelte bruker angriper de som skriver med nick. En bruker (eller en gruppe, hva vet jeg, de gjør det anonymt) går etter den ene etter den andre som skriver med nick, uansett hvordan de framstår, angriper dem, henger dem ut, henter opp eldgamle innlegg de har skrevet og så videre. Dette er riktig ubehagelig å være vitne til, og jeg har absolutt ikke lyst til å bli rammet av dette selv. Derfor skriver jeg mindre med nick enn jeg egentlig ville hatt lyst til. Jeg har ikke lyst å tiltrekke meg denne (eller disse?) personenes oppmerksomhet. 

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (25 minutter siden):

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Tåler? Hva mener du konkret med dette? Og har dine utsagn aldri blitt ryddet bort? 

Har du tenkt til å svare på dette eller?  🙂

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er vel ikke svarplikt her? Kanskje mas som dette gjør at folk vegrer seg for å svare med nick? 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Pssst. Nå er du selv i ferd med å bli en sånn slitsom bruker. 

Jeg skriver med nick, har alltid gjort det, og ønsker egentlig at alle gjør det. Skjønner dog at det er urealistisk.
Til deg som hevder at du får andre reaksjoner når du skriver anonymt enn når du ikke gjør det. Det er ikke så rart, hvis det er sånn at Lisa har fremstått på en måte som trigger mange, så er navnet Lisa nok til at øyenbrynene heves. Det er klart at det kan være fordi de andre er intolerante, men det kan også være fordi Lisa er klønete. Jeg ser at hun jeg har ignorert, det er én bruker på veldig mange år, nå er her som anonym. Jeg gidder ikke å svare, ønsker ikke å oppmuntre en som henne, men ser at andre diskuterer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...