Gå til innhold

Toppolitiker i Danmark har forhold til en 15 år gammel jente.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

… mens det ikke er lenge siden en mor her inne fikk så hatten passa fordi hun ikke ville tilrettelegge for at hennes datter på 14/15 år hadde sex med kjæresten sin hjemme…

Jada, kjæresten var bare et par år eldre, men er det en naturlov som sier at en gutt på 15/16 er mer hensynsfull og respektfull enn en voksen mann?

Jeg tror enkelte bør revurdere sine meninger om når en jente er moden nok til å ha sex, i hvert fall i en juridisk kontekst. For er en jente på 15 moden nok til å ha sex med en 16-åring, så er hun vel moden nok til å ha sex med en 30-åring også?

Anonymkode: 59b4d...488

Hvis du ikke ser forskjellen på dette så vil jeg si det så sterkt at jeg inderlig håper at du ikke har barn! Det har jeg aldri sagt til noen før. 

Anonymkode: 21cb3...2e1

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke ser forskjellen på dette så vil jeg si det så sterkt at jeg inderlig håper at du ikke har barn! Det har jeg aldri sagt til noen før. 

Hvorfor håper du jeg ikke har barn? Det er ikke jeg som mente mora var håpløs for at hun ikke ville tilrettelegge for sex mellom dattera på 14 og kjæresten.

Jeg tenker at en jente på 14/15 løper like stor risiko om ham hun har sex med er 16 eller 30 år.

PS: Jeg har TO barn!!! 😱😱😱😱😱

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor håper du jeg ikke har barn? Det er ikke jeg som mente mora var håpløs for at hun ikke ville tilrettelegge for sex mellom dattera på 14 og kjæresten.

Jeg tenker at en jente på 14/15 løper like stor risiko om ham hun har sex med er 16 eller 30 år.

Men dette handler ikke om sex!

Det handler om maktforholdet, at en voksen mann på nesten 30 år får dominere tenårene til en "barnebrud".

Hun skal erfare, modnes og bli voksen, sammen med jevnaldrede. Ikke hjemme i stua til en voksen mann.

Anonymkode: 747d5...dad

Dette er altså en politiker tusenvis av dansker har stemt inn på dansk Storting, for å treffe beslutninger for dem, med sin vurderingsevne.

På samme måte som tusenvis av nordmenn har vist kleptomanen Moxness tillit til å representere deres meninger. 
Den politiske  verdenen  er gal. På tide å gi makten tilbake til deg og meg.

Anonymkode: 8ef57...656

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

På samme måte som tusenvis av nordmenn har vist kleptomanen Moxness tillit til å representere deres meninger. 
Den politiske  verdenen  er gal. På tide å gi makten tilbake til deg og meg.

For Chim Kjølner, Rune Øygard, Terje Søviknes, Trond Giske, Kristian Tonning-Riise og Bård Hoksrud var ikke en nærmere sammenligning...? Du syns Moxnes faller i kategori med pedoen i Danmark? 

Snakker om manglende sans for proporsjoner. 

Anonymkode: 4363f...2d5

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men dette handler ikke om sex!

Det handler om maktforholdet, at en voksen mann på nesten 30 år får dominere tenårene til en "barnebrud".

Hun skal erfare, modnes og bli voksen, sammen med jevnaldrede. Ikke hjemme i stua til en voksen mann.

Dette tenker jeg også. Jamfør Svein Ludvigsen eller Odd Roger Enoksen.

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det syns jeg faktisk er urovekkende om det er slik at du ikke skiller på et kjæresteforhold mellom to tenåringer og en ungdomsskoleelev og en voksen mann. Svært urovekkende!

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det syns jeg faktisk er urovekkende om det er slik at du ikke skiller på et kjæresteforhold mellom to tenåringer og en ungdomsskoleelev og en voksen mann. Svært urovekkende!

Men nå har heller aldri jeg sidestilt et forhold mellom en 14 år gammel jente og en gutt på 16/en voksen mann, har jeg vel? Poenget mitt har hele tiden vært at en jente på 14 er for ung til å ha sex UANSETT, og at det ikke er en naturlov som tilsier at en gutt på 16 vil være mer hensynsfull og respektfull ovenfor en ung jente enn en på 30 vil.

At du synes det er urovekkende synes JEG er urovekkende!

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Hva i alle dager har en ungdomskoleelev og en voksen politiker til felles?

De er danske? De har hår? Hender? Føtter? De er mennesker? Hvite? De bor i samme nabolag? Det er mange ting som et menneske og et helt annet menneske som ikke er født nøyaktig samtidig likevel har til felles. Hva er det du lurer på egentlig?

Anonymkode: e4e90...95a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men nå har heller aldri jeg sidestilt et forhold mellom en 14 år gammel jente og en gutt på 16/en voksen mann, har jeg vel? Poenget mitt har hele tiden vært at en jente på 14 er for ung til å ha sex UANSETT, og at det ikke er en naturlov som tilsier at en gutt på 16 vil være mer hensynsfull og respektfull ovenfor en ung jente enn en på 30 vil.

At du synes det er urovekkende synes JEG er urovekkende!

Det er jo maktforholdet de snakker om. Maktforholdet mellom to tenåringer er ikke det samme som maktforholdet mellom en tenåring og en voksen.

Anonymkode: 2bc95...a4f

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo maktforholdet de snakker om. Maktforholdet mellom to tenåringer er ikke det samme som maktforholdet mellom en tenåring og en voksen.

Nei. Men det kan likevel være en ubalanse i maktforholdet mellom en jente på 14 og en jevnaldrende gutt. Du vet, press og sånn….?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Men det kan likevel være en ubalanse i maktforholdet mellom en jente på 14 og en jevnaldrende gutt. Du vet, press og sånn….?

Det kan uansett ikke sammenlignes.

Mitt syn modererte seg litt når det ble kjent at foreldrene aksepterte forholdet. Det får meg til å tenke at det er en familie med opprinnelse fra samme latin-Amerikanske land som politikeren. Dette er bare en del av nye Danmark og mangfoldet. Seksuell lavalder er feks 12 år i Mexico, de er nok fra denne kanten av verden. Si velkommen til mangfoldet dere som har stemt det fram.

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Det kan alltid skje, men at du ikke ser at sjansen for det er mye større ved et ‘forhold’ mellom en ungdomsskoleelev og en mann som er 13 år eldre er oppsiktsvekkende, for å si det mildt. 

Han er anmeldt til politiet for grooming nå, noe som er helt på sin plass. Han har kjent familien i flere år, så det er nok ingen tvil om at han har manipulert/groomet jenta til å tro hun er forelsket i ham. Fytte helvete. 

Anonymkode: 05695...248

Anonym bruker skrev (På 18.11.2023 den 22.26):

Nei, det er forskjell på om to uerfarne ungdommer famler seg fram sammen og lærer om dette samtidig, enn om det er en på 30 som skal vise en tenåring hvordan hun får dreis på sexlivet, altså. 

Anonym bruker skrev (På 19.11.2023 den 17.31):

Si velkommen til mangfoldet dere som har stemt det fram.

Øøøhh ... er dette i Norge eller Danmark? For jeg har kun stemmerett i Norge. Og jeg har egentlig heller ikke hørt om at det er så innmari mange meksikanere i Danmark, eller at de har fått igjennom lavere seksuell lavalder der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...