Gå til innhold

Toppolitiker i Danmark har forhold til en 15 år gammel jente.

Anbefalte innlegg

Mike Villa Foneca har et forhold til en 15 år gammel jente. 

"Jeg har forsøkt å holde privatliv og jobb adskilt" sier han, og han har trukket seg fra partiet Moderatene.

Tenker han at problemet er at dette ble kjent?  Hva skjer i hodet på en profilert voksen person som har forhold til et barn? Er det snakk om diagnose her? 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Diagnose? Er det plutselig greit å spekulere i det nå? 

Anonymkode: 21cb3...2e1

Jeg mener at i dette tilfellet er det helt berettiget å stille spørsmålet.

Var det det som opprørte deg med innlegget? 🙃

ReneRene skrev (16 minutter siden):

Jeg mener at i dette tilfellet er det helt berettiget å stille spørsmålet.

Var det det som opprørte deg med innlegget? 🙃

Ingenting opprører meg. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Link?

Anonymkode: 3c879...9d6

Jeg får fremdeles ikke lagt ut linker. Beklager. Det står i VG, så mulig noen kan legge ut. 

Men det ser ikke ut som om det engasjerte noe særlig. Er vel bare meg som ble helt satt ut. 

Annonse

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Jeg får fremdeles ikke lagt ut linker. Beklager. Det står i VG, så mulig noen kan legge ut. 

Men det ser ikke ut som om det engasjerte noe særlig. Er vel bare meg som ble helt satt ut. 

Fremdeles ikke? Har du hatt problemer med det før? Synes det er så greit å vite hva jeg diskuterer. Men da er vel diskusjonen ferdig da.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Fremdeles ikke? Har du hatt problemer med det før? Synes det er så greit å vite hva jeg diskuterer. Men da er vel diskusjonen ferdig da.

Ja, jeg har det på denne telefonen som jeg kun bruker på forum og fb. 

Ja, det ble ingen synspunkter.  Det er greit nok. 

Han har heldigvis blitt kastet ut fra det partiet han representerte og flere politikere oppfordrer ham til å trekke seg fra Folketinget. En politiker kaller det grooming.

Jenta gikk i 8. klasse (norsk 9.) da de ble "sammen", han er 28. Jeg har en sønn på samme trinn og blir kvalm med tanken på en av jentene i klassen hans sammen med en fullvoksen mann på nesten 30. Disgusting. 

Anonymkode: 05695...248

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Han har heldigvis blitt kastet ut fra det partiet han representerte og flere politikere oppfordrer ham til å trekke seg fra Folketinget. En politiker kaller det grooming.

Jenta gikk i 8. klasse (norsk 9.) da de ble "sammen", han er 28. Jeg har en sønn på samme trinn og blir kvalm med tanken på en av jentene i klassen hans sammen med en fullvoksen mann på nesten 30. Disgusting. 

Men jeg skjønner bare ikke heller hvordan han kan gjøre det. Når han er i den posisjonen så vet han jo også at det vil bli oppdaget. Da tar han ganske uforståelige risikoer også. Håper det går bra med den stakkars jenta. 

Endret av ReneRene

Annonse

amandine skrev (29 minutter siden):

Det er ekkelt, er det. Og at foreldrene til jenta bifaller det er ille. Ikke pokker om en voksen mann hadde fått lagt de sleipe fingrene sine på min 15-åring!

Det er jo også en side av saken. ikke helt sikkert foreldrene visste kanskje. Uff 

Veldig patetisk mann. Å stakkars jente som har levd med denne illusjon evt overgrepet. Knall bra at partiet setter stand punkt og hiver han på hue og ræva ut. Men stakkars barn ,er min første tanke 

Anonymkode: 599ad...4bc

ReneRene skrev (27 minutter siden):

Men jeg skjønner bare ikke heller hvordan han kan gjøre det. Når han er i den posisjonen så vet han jo også at det vil bli oppdaget. Da tar han ganske uforståelige risikoer også. Håper det går bra med den stakkars jenta. 

Han sier at han ikke har gjort noe ulovlig, at de elsker hverandre og det er en "kjærlighetshistorie", og at de har full støtte fra jentas foreldre. Til å kaste opp av, men det er jo ikke ulovlig i Danmark. 

Den seksuelle lavalder er 15 år i Danmark, mot 16 år i Norge. Ikke så stor forskjell, men dette forholdet er heslig uansett.

Hva i alle dager har en ungdomskoleelev og en voksen politiker til felles?

Jeg har to jenter på 15 og 16 år selv, og de er slett ikke voksne (selv om de tror det selv av og til), en voksen mann på nærmere 30 år lever jo et helt annet liv enn det de gjør.

I mange tilfeller kan man si at mannen er veldig umoden, kanskje lettere tilbakestående, men dette er en kjent politiker som liksom har hodet riktig skrudd på da.

Enda godt at de andre politikerne har kastet han ut av politikken, at de sier de ikke kan ta han seriøst lenger når han har et forhold til et barn.

Anonymkode: 747d5...dad

ReneRene skrev (49 minutter siden):

Det er jo også en side av saken. ikke helt sikkert foreldrene visste kanskje. Uff 

Leser du ikke det du refererer til? Det står at foreldrene godtok forholdet. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Leser du ikke det du refererer til? Det står at foreldrene godtok forholdet. 

Å, sorry.Nei, fikk ikke med meg det! Tragisk. 

Og forholdet skal ha startet da jenta gikk i 8. klasse. Starter de skolen ved seksårsalder i Danmark også? Jeg har en åttendeklassing hjemme, og skal love at jeg hadde anmeldt på flekken om en gammel gris hadde prøvd seg på noe. 

Anonymkode: 30427...33e

… mens det ikke er lenge siden en mor her inne fikk så hatten passa fordi hun ikke ville tilrettelegge for at hennes datter på 14/15 år hadde sex med kjæresten sin hjemme…

Jada, kjæresten var bare et par år eldre, men er det en naturlov som sier at en gutt på 15/16 er mer hensynsfull og respektfull enn en voksen mann?

Jeg tror enkelte bør revurdere sine meninger om når en jente er moden nok til å ha sex, i hvert fall i en juridisk kontekst. For er en jente på 15 moden nok til å ha sex med en 16-åring, så er hun vel moden nok til å ha sex med en 30-åring også?

Anonymkode: 59b4d...488

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

… mens det ikke er lenge siden en mor her inne fikk så hatten passa fordi hun ikke ville tilrettelegge for at hennes datter på 14/15 år hadde sex med kjæresten sin hjemme…

Jada, kjæresten var bare et par år eldre, men er det en naturlov som sier at en gutt på 15/16 er mer hensynsfull og respektfull enn en voksen mann?

Jeg tror enkelte bør revurdere sine meninger om når en jente er moden nok til å ha sex, i hvert fall i en juridisk kontekst. For er en jente på 15 moden nok til å ha sex med en 16-åring, så er hun vel moden nok til å ha sex med en 30-åring også?

Dette handler om mye mer enn sex altså.

En voksen mann på nesten 30 år og en jentunge på 15 år lever helt forskjellige liv, det er en maktforskjell på alle plan som er direkte usunt og skadelig for den unge jenta.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dette handler om mye mer enn sex altså.

En voksen mann på nesten 30 år og en jentunge på 15 år lever helt forskjellige liv, det er en maktforskjell på alle plan som er direkte usunt og skadelig for den unge jenta.

Får ta det med foreldrene hennes. De har godkjent forholdet.  

Anonymkode: b851e...6f6

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Dette handler ikke om når en jente er moden for sex. 

Dette handler om en mann med en posisjon og makt som.lett kan utnytte stillingen sin. Ser du ikke den siden av saken? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...