Gå til innhold

Ingen elsker Bamse

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og han fortalte ikke nrk om overgrepsdommen. Det var det polititet som gjorde. En mnd før dokumentaren kom på lufta. Så han har ikke vært ærlig og avslørt dette selv altså, om noen skulle tro det. Og nrk har ikke sjekket spesielt godt i forkant. 

Anonymkode: e747f...afa

I tillegg har Strømøy bagatellisert ofrenes situasjon med «han ble beskyldt for seksuell omgang under lek». Han ble 1. ikke beskyldt, men dømt og straffet, og 2. det var ikke under lek.

Så sier Strømøy i intervju at de ikke tok det med av hensyn til ofrene. Ikke alle ofrene ble spurt en gang. De ble kontaktet av NRK og gjort oppmerksom på at det kom en dokumentar om overgriperen deres. Et par fikk tilbud om å se den i forkant, ingen forstod at saken deres ikke skulle være med. Så en ny vending- på debatten var det ikke tatt med av hensyn til kona og sønnen. De visste ikke om det. Nå får ikke Strømøy lenger lov til å kommentere saken. Han har bagatellisert og snakket rundt seg så mye at nok er nok, selv for NRK. Alle andre må rydde opp i rotet hans. Likevel strømmer pengene inn på spleis. Det er over 4 mill der nå. Og så kommer det aller siste: bamsegutt er bekymret for at han ikke får pengene likevel. 

Anonymkode: 48364...51c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Er det bare meg som tenker at penge-spørsmålet egentlig er en verre utelatelse fra Nrk enn overgrepssaken? Dommen fikk de vite om fire uker før sending. Da var programmene sikkert ferdig innspilt og reklamert for, og jeg kan forstå at de tenkte at saken ikke var direkte relevant for problemene serien skulle fokusere på (selv om jeg mener de burde ha tatt det med).

Men pengene? Hvordan kan de ha unngått å oppdage at 13 000 kr burde rekke til et godt liv på Filippinene og at skolegang er gratis der? Og hvorfor har de ikke gjort noe forsøk på å finne ut hva som skjedde med de 700 000 han hadde da han kom? Dette er jo direkte relevant for saken, og det stiller hele familien i et annet lys.

Anonymkode: 9a4f1...527

De sa vel i dokumentaren at de 700.000 ble brukt på bolig, bil og reise, som de ikke hadde råd til å beholde etterhvert. Det ble også sagt at han ikke var flink med penger og sløste vekk det han fikk mellom fingrene 

Det ble også sagt at gutten gikk på privatskole, som de ikke lenger hadde råd til å betale.

Alt det andre ble vel bare hengt på at han ikke evner å ta vare på familien, få helsehjelpen han trenger osv der nede. Han trenger veiledning og hjelp, og det får han ikke der nede...

Anonymkode: 78f1a...b28

Skrevet
ReneRene skrev (17 timer siden):

Jeg syns du antar uten særlig kunnskap om Filipinene. 

Jeg har familie på Filippinene... Jeg kan til og med stave "Filippinene". 

Anonymkode: 22e7e...28c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...