Gå til innhold

Dere som har få tantebarn, hvorfor slutter dere å gi nevøer og nieser gaver etter en viss alder?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, hvor tar du det fra? Prøv å ikke bli så sur og usaklig nå 😊

Anonymkode: bcd5e...3e9

Sur og usaklig? Typisk DIB kommentar 😉

Anonymkode: 84e55...a38

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Sur og usaklig? Typisk DIB kommentar 😉

Anonymkode: 84e55...a38

Typisk dib-kommentar på en typisk passiv-aggressiv og usaklig dib-tilbakemelding 😜

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Poenget mitt er at det er rimelig arrogant, og ikke minst vanvittig dumt, å påstå at de som ikke gir gaver til voksne nevøer og nieser er mindre glad i sine voksne nevøer og nieser enn de som gir, eller ikke ønsker å ha er forhold til dem. Da legger man litt vel mye i dette med gaver. Å gi noen en gave betyr heller ikke nødvendigvis at man er glad i denne personen.

I snitt er nok de som gir gaver til nieser og nevøer mer glad i dem enn dem som ikke gjør det, men det betyr jo ikke at ingen som ikke gir gaver er glad i sine eller at alle som gir er det. Noen er bare dårlige til å vise at bryr seg og andre viser det på andre måter.

Anonymkode: 59df8...31c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I snitt er nok de som gir gaver til nieser og nevøer mer glad i dem enn dem som ikke gjør det, men det betyr jo ikke at ingen som ikke gir gaver er glad i sine eller at alle som gir er det. Noen er bare dårlige til å vise at bryr seg og andre viser det på andre måter.

I samtlige familier jeg kjenner er det dama/kona i huset som planlegger og kjøper inn julegaver og andre gaver. Mennene vet knapt nok hva som gis og hvem som får. Dette tror jeg i snitt veldig mange kjenner seg igjen i. Betyr det at menn i snitt er mindre glad i sine nevøer og nieser, og øvrige slektninger, enn kva konene deres er?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Typisk dib-kommentar på en typisk passiv-aggressiv og usaklig dib-tilbakemelding 😜

Typisk lite voksent å diskutere på denne måten. 

Anonymkode: 19068...a31

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

I samtlige familier jeg kjenner er det dama/kona i huset som planlegger og kjøper inn julegaver og andre gaver. Mennene vet knapt nok hva som gis og hvem som får. Dette tror jeg i snitt veldig mange kjenner seg igjen i. Betyr det at menn i snitt er mindre glad i sine nevøer og nieser, og øvrige slektninger, enn kva konene deres er?

Ja, jeg tror ofte menn er mindre glade i nevøer og nieser enn kvinner. 

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg tror ofte menn er mindre glade i nevøer og nieser enn kvinner. 

Men da er kanskje svaret på his spørsmål at de som ikke gir gaver til voksne nevøer og nieser er litt mer som menn enn de damene som gir gaver da, og derav mindre glade i slektningene sine? Det er jo mer logisk enn at de f.eks følger tradisjonene rundt gaver som er bestemt i familien, at de er kritiske til julens materialistiske gavefokus eller en hvilken som helst annen grunn? De er rett og slett litt mer maskuline på enkelte områder.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men da er kanskje svaret på his spørsmål at de som ikke gir gaver til voksne nevøer og nieser er litt mer som menn enn de damene som gir gaver da, og derav mindre glade i slektningene sine? Det er jo mer logisk enn at de f.eks følger tradisjonene rundt gaver som er bestemt i familien, at de er kritiske til julens materialistiske gavefokus eller en hvilken som helst annen grunn? De er rett og slett litt mer maskuline på enkelte områder.

Det kan godt hende.

Vi slutter når nieser og nevøer blir 18 år. Vi har 12 stk og er en stor familie. Jeg kjøper heller ikke til mine tre søsken med ektefelle. Vi skal fremdeles kjøpe 21 gaver i år til nærmeste familie og barn under 18 år.

Jeg kjøper ikke sokker eller husfyll «bare fordi». I mitt liv har jeg ikke kapasitet til å tenke ut passende gaver i passelig pris til 39 mennesker, der jeg kanskje treffer med halvparten uansett. Skulle jeg kjøpt til mine tanter og onkler hadde det blitt 45 gaver. 45 ting som folk kanskje egentlig ikke vil ha. Det er ikke berekraftig eller fornuftig eller koselig, det er fullstendig unødvendig. 

Anonymkode: aaabe...329

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...