Gå til innhold

Min mann ba meg om å

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gå og knulle naboen i en krangel nettopp, jeg er rasende og tenker at dette vil jeg ikke tilgi. Er dette noe man skal tilgi? 

Anonymkode: 09c12...1fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Gå og knulle naboen i en krangel nettopp, jeg er rasende og tenker at dette vil jeg ikke tilgi. Er dette noe man skal tilgi? 

Kork flaska og ta deg en tur ut i frisk luft.

Anonymkode: 935cc...b7d

Skrevet

Gå og knull naboen du.

Anonymkode: ec55b...045

Skrevet

Ta deg en bolle.. 

Anonymkode: 55c82...447

Skrevet

"Tilgi"?
Altså, du skal bære nag resten av livet fordi han var ufin og stor i kjeften i en krangel? 
Eller du skal skille deg fra han fordi han var ufin og stor i kjeften i en krangel? 
Hva skjer hvis du faller ned på at dette kan du ikke tilgi?

HI; ingen her kan si om dette er noe man bør eller skal "tilgi". Et meget stort element i tilgivelse er jo også om den andre parten har lyst til å bli tilgitt og ber om unnskyldning eller gjør andre ting som fungerer som reparasjon. Selv tenker jeg som så at hvis en partner er idiot en gang i en krangel, ved en glipp, så er ikke det noe jeg trenger at han ber om unnskyldning for og jeg trenger heller ikke å iverksette den prosessen som "tilgivelse" innebærer. Det er nemlig en toveis prosess, og bør brukes på de feidene i livet der den er påkrevd og nødvendig. 

Noe annet ville det være dersom han aldri kunne være sint, frustrert eller uenig med meg uten å bli frekk og vulgær. Over tid så vil den samlede mengden med drittslenging oppleves som verbal vold eller som en konstant form for krenkelse, der han viser meg mindre respekt enn jeg fortjener. Og det vil til syvende og sist bli en deal-breaker som gjør at jeg ikke kan være i et forhold med ham. Jeg kan ikke leve med en person som ikke greier å være høflig mot sin egen kone og vise henne grunnleggende aktelse.

Du må jo selv ta en vurdering på om han generelt er en frekk og ufin flåkjeft som stadig skjeller deg ut og overhøvler deg, eller om dette var en blunder som neppe setter standarden for framtidige krangler. 

Anonymkode: 46489...3f5

Skrevet

Er naboen kjekk?

Anonymkode: a06c0...f73

Skrevet

Det jeg lurer mest på, er hvorfor han sa det? Var det fordi han anser naboen som en trussel? 

Skrevet

Han sa det i et anfall av sjalusi. Det der hadde jeg glemt etter fem minutter. Hadde nok ikke tenkt på det så lenge heller. 

Skrevet

Da hadde jeg sagt ‘see you’ og hoppet over hekken til naboen. Fordi han er en hunk😅

Anonymkode: 11c3c...3a3

Skrevet

Om dere krangler på en måte hvor dere kaller hverandre og sier stygge ting må man nesten tåle det tenker jeg. Noen har sånne "lidenskapelige" forhold hvor man går fra ytterpunkt til ytterpunkt i alt fra krangler til kjærlighetserklæringer. 

Hadde min sindige mann som aldri har sagt noe stygt til meg på 25 år sagt noe sånt hadde jeg tenkt svulst på hjernen...

Anonymkode: d572e...772

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Belønning for å krangle. Er naboen kjekk? 

Anonymkode: e4508...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...