Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #76 Del Skrevet 17. november 2023 Jeg har kroniske smerter. Går til behandling, bruker enormt mye penger på det, og får smertestillende av legen. Jeg har hatt noen operasjoner hvor jeg har fått oxynorm etterpå, men har ikke brukt de. Jeg får paralgin forte og nobligan, men jeg blir ikke ett bedre menneske av å ta de. Jeg blir susete, fjern, sover mer osv. Jeg tar mindre enn det legen har satt meg på, fordi jeg vet hva langvarig og hyppig bruk gjør. Det hadde ikke ramla meg inn sideveis å spørre mannen hva han syns om medisineringa mi?! Det er jo helt og holdent en sak mellom legen og meg. Anonymkode: e39d5...bfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #77 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Med all respekt, det var du som spurte oss. Da må du nesten godta at for noen av oss så er det noen av oss tenker på og andre gjør alvor av. Anonymkode: 72daa...3c2 Hi har da aldri spurt om noe relatert til skilsmisse. For øvrig, hvis det er så dårlig stelt med menn som mange svar i denne tråden skulle tilsi, så innebærer det at menn aldri bør ha hovedomsorgen for barn. Mor er litt redusert sammenlignet med friske mødre, og da blir det såååå vanskelig for mannen… Mens den jevne alenemor står i det. Anonymkode: 4232c...ea8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #78 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det hadde ikke ramla meg inn sideveis å spørre mannen hva han syns om medisineringa mi?! Det er jo helt og holdent en sak mellom legen og meg. Anonymkode: e39d5...bfb Synes du det er en grei måte å svare på? Hvis du kan være enig i at det er en litt vel krass måte, kan du da også forstå at noen tenker det har med smertene å gjøre? Anonymkode: 72daa...3c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #79 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hi har da aldri spurt om noe relatert til skilsmisse. Anonymkode: 4232c...ea8 Jeg har allerede sagt at det var til HI. HI klarer vel å formulere eget spørsmål, dersom hun lurer på noe…eller? Anonymkode: 72daa...3c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #80 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det gjør du aldeles ikke, du har ikke en gang brydd deg med å ta tak i innlegget som 30f skriver om. Ta litt ansvar for egne handlinger selv, dersom du vil ha svar. Anonymkode: 72daa...3c2 😂😂 Anonymkode: 2eb72...30f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #81 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Synes du det er en grei måte å svare på? Hvis du kan være enig i at det er en litt vel krass måte, kan du da også forstå at noen tenker det har med smertene å gjøre? Anonymkode: 72daa...3c2 Hjelpes meg, du har virkelig bestemt deg at det beste i hele verden er å ta morfinpreparater, og alle ting som kan virke negative det skyldes smerter. Evner du ikke å se to sider av samme sak? Evner du ikke å ta til deg at vi er flere som har erfaring med å bruke morfinpreparater, og flere av oss har negative erfaringer og vi ble slett ikke en bedre mor, kone eller bidro mer i hjemmet når vi brukte morfinpreparater. Men jeg vet vel allerede svaret på spørsmålet mitt med tanke på hvor ensporet du er i tankegangen, og ikke minst din manglende evne til å reflektere over andres erfaringer. Anonymkode: 38cac...e06 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #82 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hjelpes meg, du har virkelig bestemt deg at det beste i hele verden er å ta morfinpreparater, og alle ting som kan virke negative det skyldes smerter. Evner du ikke å se to sider av samme sak? Evner du ikke å ta til deg at vi er flere som har erfaring med å bruke morfinpreparater, og flere av oss har negative erfaringer og vi ble slett ikke en bedre mor, kone eller bidro mer i hjemmet når vi brukte morfinpreparater. Men jeg vet vel allerede svaret på spørsmålet mitt med tanke på hvor ensporet du er i tankegangen, og ikke minst din manglende evne til å reflektere over andres erfaringer. Anonymkode: 38cac...e06 Jeg har aldri påstått at dere blir bedre av noe som helst. Poenget mitt at det er et problem for de rundt når dere snakker slik dere snakker. Les ditt eget innlegg, ser du ikke at du angriper? Anonymkode: 72daa...3c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #83 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): 😂😂 Anonymkode: 2eb72...30f Anonymkode: 72daa...3c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #84 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri påstått at dere blir bedre av noe som helst. Poenget mitt at det er et problem for de rundt når dere snakker slik dere snakker. Les ditt eget innlegg, ser du ikke at du angriper? Anonymkode: 72daa...3c2 Jeg benekter overhodet ikke at jeg angriper deg for deg gjør jeg. Det igjen beror på det fakta at det virker som at du har en manglende evne til å ta til deg tilbakemeldinger som ikke passer helt inn i ditt eget narrativ, og behovet for å prøve å korrigere deg inn mot virkeligheten så det blir en nyttig diskusjon. Du fokuserer på at jeg angriper og det bekrefter jeg at jeg gjorde, men du bør nok også lese gjennom alle dine innlegg så vil du se at du gjør akkurat det samme som jeg gjør. I dine innlegg tillegger du andre meninger og oppfatninger de ikke har, du lager deg egne problemstillinger som ikke stemmer uten at du klarer å ta det innover deg, og du holder på med stråmann argumentasjon i mange av dine innlegg. Det er ikke slik at ved å dikte opp fakta så blir det fakta, du må rett og slett lære deg å forholde deg til innholdet i innlegg og ikke holde på med diktning som du nå gjør. Anonymkode: 38cac...e06 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #85 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Synes du det er en grei måte å svare på? Hvis du kan være enig i at det er en litt vel krass måte, kan du da også forstå at noen tenker det har med smertene å gjøre? Anonymkode: 72daa...3c2 Hæ? svare hvem? HI? Tenker du at jeg svarer krast fordi jeg har vondt? Skjønner ikke hva du skal frem til her Anonymkode: e39d5...bfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #86 Del Skrevet 17. november 2023 Jeg har en utrolig smertefull sykdom. Jobber fortsatt men ikke fullt. Noen dager har jeg store smerter at jeg tar smertestillende for å kunne fungere, være mamma gjøre husarbeid (sånn noenlunde) osv. Legene mener at jeg bør ta mer og sterkere noe som jeg nå har vurdert da det er blitt veldig ille. Er absolutt ikke avhengig og tar kun ved behov. Men jeg har en mann som ikke forstår. Som mener medisiner er tull osv. Det er slitsomt å ha det sånn, forstår bare ikke Anonymkode: f0920...2da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #87 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hæ? svare hvem? HI? Tenker du at jeg svarer krast fordi jeg har vondt? Skjønner ikke hva du skal frem til her Anonymkode: e39d5...bfb Det går som vanlig over stokk og stein når personen begynner å gå tom for argumenter. Anonymkode: 2eb72...30f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #88 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg benekter overhodet ikke at jeg angriper deg for deg gjør jeg. Det igjen beror på det fakta at det virker som at du har en manglende evne til å ta til deg tilbakemeldinger som ikke passer helt inn i ditt eget narrativ, og behovet for å prøve å korrigere deg inn mot virkeligheten så det blir en nyttig diskusjon. Du fokuserer på at jeg angriper og det bekrefter jeg at jeg gjorde, men du bør nok også lese gjennom alle dine innlegg så vil du se at du gjør akkurat det samme som jeg gjør. I dine innlegg tillegger du andre meninger og oppfatninger de ikke har, du lager deg egne problemstillinger som ikke stemmer uten at du klarer å ta det innover deg, og du holder på med stråmann argumentasjon i mange av dine innlegg. Det er ikke slik at ved å dikte opp fakta så blir det fakta, du må rett og slett lære deg å forholde deg til innholdet i innlegg og ikke holde på med diktning som du nå gjør. Anonymkode: 38cac...e06 HI spør oss om hva vi mener. Jeg svarer HI. Jeg har 100% lov å mene det jeg vil. Jeg har ikke bedt om tilbakemeldinger eller realitetsorientering eller angrep. Det at noen likevel føler de er berettiget til å angripe meg, realitetsorientere meg eller gi meg tilbakemeldinger som jeg skal ta til meg, er NETTOPP DET JEG IKKE VILLE ØNSKET Å LEVE SAMMEN MED PÅ DAGLIG BASIS, SÆRLIG IKKE HVOR DET ER BARN I BILDET. Dersom du og jeg var gift, og du holdt på sånn, så ville jeg gitt deg ÉN mulighet til å se om smertestillende kunne ha en effekt. Hvis ikke ville jeg skilt meg, av hensyn til meg selv og ikke minst ungene. Anonymkode: 72daa...3c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #89 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): HI spør oss om hva vi mener. Jeg svarer HI. Jeg har 100% lov å mene det jeg vil. Jeg har ikke bedt om tilbakemeldinger eller realitetsorientering eller angrep. Det at noen likevel føler de er berettiget til å angripe meg, realitetsorientere meg eller gi meg tilbakemeldinger som jeg skal ta til meg, er NETTOPP DET JEG IKKE VILLE ØNSKET Å LEVE SAMMEN MED PÅ DAGLIG BASIS, SÆRLIG IKKE HVOR DET ER BARN I BILDET. Dersom du og jeg var gift, og du holdt på sånn, så ville jeg gitt deg ÉN mulighet til å se om smertestillende kunne ha en effekt. Hvis ikke ville jeg skilt meg, av hensyn til meg selv og ikke minst ungene. Anonymkode: 72daa...3c2 Og legg gjerne merke til at husarbeid og kjøring til og fra, ikke nevnes med et eneste ord. Kvinner også, har behov for en partner som er snill og god og som ikke oppfører seg grettent og surt og belærende. Anonymkode: 72daa...3c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2023 #90 Del Skrevet 17. november 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Og legg gjerne merke til at husarbeid og kjøring til og fra, ikke nevnes med et eneste ord. Kvinner også, har behov for en partner som er snill og god og som ikke oppfører seg grettent og surt og belærende. Anonymkode: 72daa...3c2 Det ironiske er at du er akkurat slik du beskylder andre for å være. Du er belærende, du kommer med teorier som pålegger andre egenskaper du ikke kan vite om stemmer eller ikke, du blir gretten og furten når noen argumenterer mot deg og du viser ingen empati over andres erfaring og oppfattelse. Anonymkode: 38cac...e06 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 18. november 2023 #91 Del Skrevet 18. november 2023 Anonym bruker skrev (På 16.11.2023 den 21.08): Fordi man i min bok deler alt med en partner. Man er ett. Jeg ser ingen vits i å ha en partner hvis ikke. Hva ellers har man en partner for? Anonymkode: 72daa...3c2 Man er da virkelig aldri ETT, det er det største sludder jeg har hørt. Man deler det man ønsker og har selvsagt et eget livsinnhold og noe som er privat i tillegg til det felles livet. Og avgjørelser om egen helse er ikke noe som tas opp i sameiet, det er så personlig som det kan få blitt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. november 2023 #92 Del Skrevet 18. november 2023 sug lut skrev (2 timer siden): Man er da virkelig aldri ETT, det er det største sludder jeg har hørt. Man deler det man ønsker og har selvsagt et eget livsinnhold og noe som er privat i tillegg til det felles livet. Og avgjørelser om egen helse er ikke noe som tas opp i sameiet, det er så personlig som det kan få blitt. Okei, tror jeg begynner å skjønne det nå. Avgjørelser om helse er privat og ikke noe partner har noe med. Men avgjørelser om hvordan man lever sitt liv sammen med sin partner, er noe damene her inne har noe med. Beklager at jeg var dum nok til å svare feil på spørsmålet ditt, HI. Jeg var av den oppfatning av at du spurte oss alle sammen, individuelt. Jeg forstår nå at det er feil, at her inne er det en gjengen som bestemmer, og at alt det de sier er sant, og at alle som ikke mener det samme som de, vil bli hakket ned og matet til løvene. Håper at jeg nå endelig har klart å svare riktig. Anonymkode: 72daa...3c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. november 2023 #93 Del Skrevet 18. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Okei, tror jeg begynner å skjønne det nå. Avgjørelser om helse er privat og ikke noe partner har noe med. Men avgjørelser om hvordan man lever sitt liv sammen med sin partner, er noe damene her inne har noe med. Beklager at jeg var dum nok til å svare feil på spørsmålet ditt, HI. Jeg var av den oppfatning av at du spurte oss alle sammen, individuelt. Jeg forstår nå at det er feil, at her inne er det en gjengen som bestemmer, og at alt det de sier er sant, og at alle som ikke mener det samme som de, vil bli hakket ned og matet til løvene. Håper at jeg nå endelig har klart å svare riktig. Anonymkode: 72daa...3c2 Åh, så snurt! Tåler du ikke at folk er uenige med deg uten å gå fullstendig i matyrrollen? Anonymkode: 2eb72...30f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. november 2023 #94 Del Skrevet 18. november 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det ironiske er at du er akkurat slik du beskylder andre for å være. Du er belærende, du kommer med teorier som pålegger andre egenskaper du ikke kan vite om stemmer eller ikke, du blir gretten og furten når noen argumenterer mot deg og du viser ingen empati over andres erfaring og oppfattelse. Anonymkode: 38cac...e06 Ja, du har i grunn rett i det. Jeg blir et dårligere menneske av å henge her inne enn jeg blir av å omgi meg med mennesker nært sagt overalt ellers. Det er en helt spesiell guffen stemning her inne. Ikke at din mening betyr så mye for meg, men jeg ser det selv og jeg har også en partner som reagerer når han ser det skjer med meg. Så hva gjør jeg med saken? Trumfer jeg gjennom min rett til å henge her uansett, gir beng i hva partneren min måtte mene, skriker at det har ikke han noe med, slik jeg har lært av dere her inne at er riktig metode? Eller innser jeg at hvis jeg vil beholde han, så må jeg gjøre det som kreves, for å være den beste versjonen av meg selv, slik jeg selv forventer av dere? Det gjenstår å se. Anonymkode: 72daa...3c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. november 2023 #95 Del Skrevet 18. november 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, du har i grunn rett i det. Jeg blir et dårligere menneske av å henge her inne enn jeg blir av å omgi meg med mennesker nært sagt overalt ellers. Det er en helt spesiell guffen stemning her inne. Ikke at din mening betyr så mye for meg, men jeg ser det selv og jeg har også en partner som reagerer når han ser det skjer med meg. Så hva gjør jeg med saken? Trumfer jeg gjennom min rett til å henge her uansett, gir beng i hva partneren min måtte mene, skriker at det har ikke han noe med, slik jeg har lært av dere her inne at er riktig metode? Eller innser jeg at hvis jeg vil beholde han, så må jeg gjøre det som kreves, for å være den beste versjonen av meg selv, slik jeg selv forventer av dere? Det gjenstår å se. Anonymkode: 72daa...3c2 For noe selvrettferdig vås. Det er ingen gjeng her inne som bestemmer hva andre skal mene.J eg skjønner ikke hvorfor du er her inne når du hater forumet og omtrent alle brukerene, noe du forteller omtrent daglig. Anonymkode: ced32...ff3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Marple* Skrevet 18. november 2023 #96 Del Skrevet 18. november 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja, du har i grunn rett i det. Jeg blir et dårligere menneske av å henge her inne enn jeg blir av å omgi meg med mennesker nært sagt overalt ellers. Det er en helt spesiell guffen stemning her inne. Ikke at din mening betyr så mye for meg, men jeg ser det selv og jeg har også en partner som reagerer når han ser det skjer med meg. Så hva gjør jeg med saken? Trumfer jeg gjennom min rett til å henge her uansett, gir beng i hva partneren min måtte mene, skriker at det har ikke han noe med, slik jeg har lært av dere her inne at er riktig metode? Eller innser jeg at hvis jeg vil beholde han, så må jeg gjøre det som kreves, for å være den beste versjonen av meg selv, slik jeg selv forventer av dere? Det gjenstår å se. Anonymkode: 72daa...3c2 Du er jo ganske teit som henger et sted som er så dårlig for deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150031740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. november 2023 #97 Del Skrevet 19. november 2023 Anonym bruker skrev (På 17.11.2023 den 7.11): You don’t say. La oss bruke deg som eksempel i stedet da, siden du også forteller om skilsmisse, men ikke nevner hemmelighold. Jeg må si jeg forstår ikke hva som er så kontroversielt med å tolke mannen på denne måten, at selv dere som faktisk har skilt dere, driver og ror. Anonymkode: 72daa...3c2 Øøøøhhh... unnskyld meg, "driver og ror"? Når jeg avstår fra å være kategorisk og avstår fra å sammenligne to (eller tre) situasjoner som ikke er like, da "ror" jeg? I min bok heter det å nyansere... Jeg har tvisyn i dette, og det tror jeg kom meget tydelig fram også i innlegget der jeg fortalte om min skilsmisse. Mannen min selvmedisinerte med alkohol i stedet for å oppsøke smerteklinikken. Og han slo av kommunikasjonen når Dagsrevyen startet hver kveld. HI gjør ikke dette. Det andre eksempelet var en som aldri delte noe med ektefellen og skjulte alt. HI gjør ikke det heller! Dermed kan du ikke trekke konklusjonene fra den ene situasjonen over i de andre! Anonym bruker skrev (18 timer siden): Okei, tror jeg begynner å skjønne det nå. Avgjørelser om helse er privat og ikke noe partner har noe med. Men avgjørelser om hvordan man lever sitt liv sammen med sin partner, er noe damene her inne har noe med. Beklager at jeg var dum nok til å svare feil på spørsmålet ditt, HI. Jeg var av den oppfatning av at du spurte oss alle sammen, individuelt. Jeg forstår nå at det er feil, at her inne er det en gjengen som bestemmer, og at alt det de sier er sant, og at alle som ikke mener det samme som de, vil bli hakket ned og matet til løvene. Håper at jeg nå endelig har klart å svare riktig. Anonymkode: 72daa...3c2 Nei, feilen er ikke at du mener noe som andre ikke mener. Feilen DIN er at du mangler totalt evnen til nyansering og til å se en kompleks situasjon som nettopp kompleks, i alle fall hvia man skal bedømme deg etter det du sier i denne tråden. DU vil ha et ja/nei-svar, der alternativene er "partner vet alt, vi er ett, vi bestemmer alt i lag, dermed blir vi lykkelige" eller "partner lyver og hemmeligholder om alt, ingen avgjørelser tas i fellesskap, da må vi skilles". Men ingen av disse er realistiske i noe så mangefasettert som en nær menneskelig relasjon er. Det er en balansegang i hva partneren har noe med å legge seg opp i og det man med god samvittighet kan bestemme selv. Og én løsning vil aldri passe til alle par. At du føler deg "hakket ned og matet til løvene" fordi du blir motsagt, og tar en passiv-aggressiv tirade med en masse demonstrativt ironiske "unnskyld, min feil!" er vel noe du må ta på egen kappe. Det ER lov å vurdere om man skal gidde å være hårsår bare fordi man blir i mindretall... Anonymkode: 2b54c...53d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150032200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. november 2023 #98 Del Skrevet 19. november 2023 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Så hva gjør jeg med saken? Trumfer jeg gjennom min rett til å henge her uansett, gir beng i hva partneren min måtte mene, skriker at det har ikke han noe med, slik jeg har lært av dere her inne at er riktig metode? Eller innser jeg at hvis jeg vil beholde han, så må jeg gjøre det som kreves, for å være den beste versjonen av meg selv, slik jeg selv forventer av dere? Det gjenstår å se. Anonymkode: 72daa...3c2 Hvis dette er den beste versjonen av deg, så har du mer enn nok å jobbe med selv, altså. Ikke skyld på andre for at du er krakilsk. Anonymkode: 2b54c...53d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444096-hvor-mye-skalb%C3%B8r-partneren-involveres-i-den-andres-helseutfordringer/page/4/#findComment-150032201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå